Ga naar inhoud


Wavefrontier T90 draaibaar.


Gast jaja

Aanbevolen berichten

Is er iemand die een wavefrontier T90 draaibaar heeft. Als dat zo is werkt dat goed? Misschien dat ik hiermee eens proeven ga nemen. Het kan volgens mij interessant zijn met twee ontvangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites


een multifeed antenne draaibaar maken lijkt mij een leuk experiment

maar ik zie niet welke voordelen het zou hebben

 

eerder nadelen

t90 is ook met alle lnb's behoorlijk zwaar om te draaien

 

liever enkele singel lnb's vervangen door twin of quad

maar je mag zeker eraan sleutelen hoor...!

cheers

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het zien als hobby als je satellieten buiten het reikpunt van de wave wilt bekijken is dat mogelijk. Als direct de dm8000 met meerdere tuners komt heb je nog meer mogelijkheden. Op moment heb ik ook een draaibare met meerdere lnb's. Dat gaat heel goed ik heb een dm7000 en een dbox1 De dbox vind ik nog altijd een prima hobbybox. De zwaarte van de wave is volgens mij geen enkel bezwaar deze is makkelijk te verstevigen. Het is gewoon zo als jij zegt een experiment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn wavefrontier T90 weegt incl. 16 lnb's dik over de 30 kg.

Je neemt juist een wavefrontier, om niet te hoeven draaien.

De enige lnb die dan bruikbaar is tijdens het draaien is die, die precies in het midden van de rails gemonteerd is. Alle andere lnb's zullen geen signaal meeer geven.

Ik zie alleen maar nadelen, tenzij je het als uitdaging ziet dit gewicht en gevaarte draaibaar te maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

Ik geloof niet dat het draaiende gedeelte van de wave met lnb's 30 kg weegt. Ik heb wel zwaardere schotels laten draaien. Maar dat niet terzake. Ik weet ook dat alleen de lnb die precies in het midden staat alleen zal functioneren als er gedraaid wordt. Mij gaat het om het bereik van de wave en die kun je verder uitbreiden. Je hoeft dan ook geen tweede schotel te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens wavefrontier weegt de T90 14,1kg.

De 60 mm dikwandige bevestigingsbuis voor montage in de rotor weegt ook nog eens 3 kg. 16 LNB's wegen ook nog eens ongeveer 10 kg.

Daarbij komt dan nog het gewicht van de aansluitkabels en je zit dicht tegen de 30 kg.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of 4X T90 :D

4x60 graden=360graden cool dan kan je aaaaaalles ontvangen

 

Zonder gekheid;ik zie geen reden om een Wave draaibaar te maken.

Dan kan je net zo goed een schotel van 1m nemen (kost minder met het zelfde resultaat).

 

Groet en zap (of draai :D ) voorzichtig,

 

SamSoN

Dreambox DB7020s

Gemini 4.3

Moteck SG-2100A

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...