Ga naar inhoud


Welke schotel !!!! Geef je mening.


blakkie

Aanbevolen berichten

Pfffffffff ...... welke schotel !!!!

 

Toch niet zo'n onbelangrijk onderdeel.

 

 

Op dit moment heb ik een Triax 88 cm schotel met 3 lnb's

maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan natuurlijk en op de eutelsat, eurobird, sirius en thor zijn ook leuke dingen te bekijken, vooral voor mij is dat paardensport.

 

heb ik eens gegoogeld op schotels en je raakt verstrikt in een wirwar van schotels en aanbevelingen.

 

momenteel worden er een stuk of 3 aanbevolen zo links en rechts, dat zijn de Wavefrontier T55 en T90, de Archsat en de Bigsat van Visiosat

de laatste is wel erg prijzig van 110 tot 230 euro, en voorzichtigheid is geboden want ik las dat iemand er een in het buitenland had besteld en deze bleek wit te zijn ipv de standaard kleur grijs.

 

Wat denken jullie is nu een goede schotel

prijs / prestatie, materiaal en instel mogelijkheden

 

Ik denk aan een keus tussen 3 schotels;

 

De WF T90 is een forse schotel (alhoewel de triax is ook 90 cm) met een heel goede ontvangst, schijnt roest gevoelig te zijn.

 

De Bigsat, maar deze is 70 cm hoog en ik vraag me af of dat tijdens regen wel voldoende is, hij is te vergelijken met de WF T55 heb ik begrepen en 100 euro duurder dan de T90

 

En op de Archsat kunnen ook makkelijk 8 sattelieten, heb ik begrepen en deze is spotgoedkoop.

 

Groet blakkie

DM600PVR (standby),DreamBox 8000HD, Visiosat Big bisat 6 Quads

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast wanderer

3 berichten en dan een open deur intrappen?

een avondje lezen op dit forum werkt misschien ook verhelderend, dit onderwerp is al zo uitentreure behandeld..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wanderer ????

hoeveel postings moet iemand hebben om er bij U bij te horen ???

 

en ja elke keer als er nieuwe leden bijkomen zal het voorkomen dat topics terug komen. en het zoeken door alle topics over schotels valt ook niet mee, ook de ontwikkeling van schotels heeft niet stil gestaan.

 

dus vandaar mijn topic

ik hoop dat er ook wat leden met de nieuwste Bigsat voor 8 lnb's, en de Wavefrontier T90 reageren met hun ervaring met de schotel.

 

Groet blakkie

DB7020si, Triax met A1-3 en Hotbird.

 

Groet blakkie

DM600PVR (standby),DreamBox 8000HD, Visiosat Big bisat 6 Quads

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: blakkie
@wanderer ????
hoeveel postings moet iemand hebben om er bij U bij te horen ???

dus vandaar mijn topic
ik hoop dat er ook wat leden met de nieuwste Bigsat voor 8 lnb's, en de Wavefrontier T90 reageren met hun ervaring met de schotel.


Als je meer postings had gehad en hier beter bekend zou zijn, dan had je gevonden dat er al héééééél veel over de T-90 hier is gepost, o.a. door mij. Effe zoeken en je vindt alles wat je weten wilt.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Blakkie.

 

Als je wilt hobbyen dan zou ik de Wafefrontier T90 nemen. Is roestgevoelig maar dat kun je makkelijk oplossen. Neem in plaats van de bijgeleverde bouten en moeren roestvrije. Kosten ong.10 euro. De Wavefrontier is een redelijk grote schotel waar je veel mee kunt ontvangen en heeft een hoge hobby waarde denk maar eens aan het afstellen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

men begrijpt de mensen met nieuwe vraagstukken best wel

maar men wil niet elke tweede week of maand een heel NIEUW uitgebreid relaas schrijven, wat al de revue gepasseerd is.

 

allereerst moet je zelf aangeven hoe vlexibel (oeps) je wilt zijn voor de komende jaren

dan moet je je eigen budget bewaken en die flexibiliteit kost gegarandeerd ook wat

 

als je zo'n schotel van dichtbij bekijkt en ermee zou kunnen werken en/of hebt gewerkt, dan lijkt de keuze meer bepaald te gaan worden door het gemak

(je schrijft over multifeed-schotels / multifeed-mounts)

 

het gemak enkel alleen al om een wavefrontier te hebben met een stabiele lnb-mount waaraan je de lnb's onafhankelijk van elkaar kunt schuiven en dus positioneren is evident

 

de middenpositie eenmaal goed te pakken is veelal voor uitbreiding en andere posities toevoegen erg comfortabel...

vooral omdat de hollessheet (juist ingevuld) je echt voor 99% helpt en je hebt dus maar 1% foutmarge OF zoals WPW ooit schreef effe goed schudden. (niet letterlijk geciteerd)

 

ik ben ervan overtuigd dat alle andere schotels evengoed zijn indien eenmaal vast opgesteld...

 

maar ik en het 100% eens met de andere reacties dat je echt meer moet lezen over die specifieke wok <> waar dus genoeg berichten over zijn te vinden.

 

cheers

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blakkie,

 

Ik kan je begrijpen met je vraag over welke schotel .

Zelf heb ik van dit jaar ook een schotel geplaatst en had er zoveel mogelijk over gelezen op deze site , maar hoe meer je leest , hoe meer vragen je hebt .

Ik kan enkel spreken over mijn ervaring met de T90 .

En die is geweldig . In combinatie met de dreambox 600 geeft hij overal ( 6 lnb's ) een signaal van 92 tot 98 % . Ik vond dat mijn ontvanger wel erg positief was maar ik heb in 3 maanden nog geen enkele keer een uitval of storingen gehad , zelfs niet bij +120 kmpu wind of zware regen .

Als je enkel naar mijn reactie moest luisteren zou de keuze makkelijk zijn , want er zullen ongetwijfeld mensen zijn met minder possitieve ervaringen maar in mijn geval enkel de beste .

Ikzelf had voor mijn aankoop aan enkele personen op dit forum om persoonlijke informatie gevraagd , en ook gekregen , dus als ik je van dienst kan zijn kan je me altijd een pm sturen .

m.v.g. De Leek

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: blakkie


ik hoop dat er ook wat leden met de nieuwste Bigsat voor 8 lnb's, en de Wavefrontier T90 reageren met hun ervaring met de schotel.

Groet blakkie
DB7020si, Triax met A1-3 en Hotbird.


Blakkie, ook welkom hier.

De belangrijkste vraag moet je eerst zelf beantwoorden.
Namelijk wat je graag zou willen ontvangen en waar je het wilt zien.
Ik ben ook in het begin door schade en schande wijs geworden.
Ik kocht iets en kwam daarna erachter, wat er allemaal mogelijk en vooral niet mogelijk was.

Maak eerst eens voor jezelf uit welke sats je graag wilt zien.
En ook niet onbelangrijk, op hoeveel plaatsen in huis wil je signaal hebben.
Kijk daarna wat je wilt uitgeven en welke configuratie dan het beste is.
Wil je bijvoorbeeld op meerdere plaatsen in huis bepaalde sats kijken, zul meerdere quad-lnb's in de schotel willen hangen, wat dan een steverige lnb bevestiging vraagt. Verder kan het zijn, dat je sats wilt ontvangen die 3 graden of minder uit elkaar staan. Niet elke schotel kan dat.
Verder hoe ver uit elkaar liggen de buitenste sat's die je wilt zien, ook dat bepaalt mede de schotelkeuze.

Ikzelf heb de wavefrontier T-90, ben daarover zeer tevreden, maar of dat voor jou de beste oplossing is kan ik niet bepalen.

Ik hoop dat je hiermee wat kan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo ceesv, ik lees dat je een satlook digital NIT hebt. Hoe is je ervaring als hobbyist met deze meter? Ooit over alterantieven gedacht of uitgeprobeerd in vergelijking met de NIT? Ik overweeg namelijk ook aanschaf, ze zijn 2e hands niet al te dik gezaaid en voordat ik besluit eventueel nieuw te kopen wil ik wel zeker zijn dat ik de juiste keuze maak. Ik werk momenteel met Visiosat Bisat met 4 Alps twin lnb's en Dreambox 7020 en Dreambox 500.

Bij voorbaat dank voor je reactie...... wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snuffer heeft nog een alumiliem fibo 90cm schotel voor je te koop.

Deze roest niet zeer goede ondvangst.

Motor er op en je hebt volgens mij een super schotel.

Hij heeft een opbrengst van een offset schotel vam 120cm.

Dus als je vrij zicht hebt kan je van 60 oost tot 60 west.

Meer als 30 sattelieten ondvangen.

+/- 8000 tv zenders.

Je bent ook niet te duur uit.

Motor +/- 50 euro.

Lmb +/- 50euro.

Schotel +/- 100 euro.

 

vriendelijke groet

c.c

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@redfox,

Ik wil de thread van de thread starter niet kapen, maar vooral voor de wat uitgebreide schotelconfiguraties passen toch wel enige woorden m.b.t. het afregelen in dit verhaal.

 

Ik heb uitgebreid de verschillende mogelijkheden bekeken, en gesproken met een paar professionals.

Daarbij werd heel snel duidelijk, dat een spectrum analyser onontbeerlijk is.

Daarnaast is het identificeren van de satelliet, en het meten van S/N, en ber voor digitale ontvangst per se noodzakelijk is.

 

Toen was de keuze snel gemaakt.

 

Ondertussen meerdere schotels geplaatst en storingen verholpen bij bekenden. Ik zou niet meer zonder willen! (en kunnen).

Verleden week nog bij een mede forumlid naar een probleem bij de ontvangst gekeken met een 180 cm schotel voor 40 graden oost.

Dit was nooit gelukt zonder de Satlook.

 

Hier zijn 2 screenshots te zien van de meting die we toen verricht hebben.

 

Het afregelen van een schotel op alleen signaal sterkte alleen is absoluut onvoldoende!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een beetje naar beneden scrollen naar bijdrage #1482462

 

Het zijn screenshots van de Satlook.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...