Ga naar inhoud


DM800HD praktijktestje


Ron

Aanbevolen berichten

met welke image is dit,ziet er wel gelikt uit,

zou me wel aanstaan die versie.

ben gemini gewoon,maar dit ziet er gelijk mooier uit,of is dat een idee.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 386
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ziet er net zo uit als de nieuwe firmware van de 7025 met de nemesis skin, ook de 1080i kun je kiezen bij de 7025 maar het heeft daar natuurlijk geen effect bij de 7025

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Btw, het schijnt dat de Technisat DigiCorder HD S2 zo'n beetje

de allermooiste HDTV beeldkwaliteit neerzet, wat dat betreft als referentie beschouwd wordt.

Wat denken de Dream kenners? Komt zo'n DM800 nou tenminste op hetzelfde niveau als de Technisat of zal ook deze, net als Topfield en consorten, moeten buigen voor de Technisat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sattaz
Origineel bericht van: Apple740
Btw, het schijnt dat de Technisat DigiCorder HD S2 zo'n beetje
de allermooiste HDTV beeldkwaliteit neerzet, wat dat betreft als referentie beschouwd wordt.
...net als Topfield en consorten, moeten buigen voor de Technisat?


@Apple740,

Wat/wie is de bron/auteur van het bovenstaande en/of waar kan ik er meer over lezen?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sattaz,

Volgens mij is hij de bron zelf. Ik denk dat hij aan die conclusie komt door op meerdere fora /site's gelezen te hebben over de HD S2

Voor mij is ook de Technisat op dit moment met stip no.1 in beeldkwaliteit.Hij heeft 1 klein nadeel wat mij tot nu weerhouden heeft van de aankoop.

Ik wacht op de DM800 of de DM8000 maar als de beeldkwaliteit niet op hetzelfde nivo als bij de Technisat,dan zal ik waarschijnlijk de Dream laten varen.

Het valt me zowiezo op, dat hier erg weinig mensen de beeldkwaliteit interesseert.

 

Wil je toch een bron kijk dan eens op een duitse HIFI site. WWW.AREA*V*.*e

Grtzz Trinity

Link naar reactie
Delen op andere sites

Code:
Wat/wie is de bron/auteur van het bovenstaande en/of waar kan ik er meer over lezen? 

 

Misschien is er meer leesvoer in een Technisat forum :D

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al eerder werd gemeld dat op de dream site de 800 in het rijtje "producten" staat. Vreemd dat ze dit dan weer wel doen als hij niet gewoon te koop is of dat er een echte release datum bekend gegeven wordt. Vertel me nu niet dat dat dit komt omdat het zo moeilijk is om een website standby te zetten. ....Of zou hij dan toch a.s. maandag te koop zijn?

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fransyvy
. ....Of zou hij dan toch a.s. maandag te koop zijn?


Ik ga er eigenlijk een beetje (hoopvol) van uit dat ze deze week leverbaar zijn.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Origineel bericht van: Apple740
Btw, het schijnt dat de Technisat DigiCorder HD S2 zo'n beetje
de allermooiste HDTV beeldkwaliteit neerzet, wat dat betreft als referentie beschouwd wordt.
...net als Topfield en consorten, moeten buigen voor de Technisat?


@Apple740,

Wat/wie is de bron/auteur van het bovenstaande en/of waar kan ik er meer over lezen?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


De conclusie dat de Technisat tot de absolute top gerekend mag worden (wat betreft HDTV beeldkwaliteit) trok ik na ondermeer reactie's gelezen te hebben van ondermeer JK (satwatcher) en anderen die ervaring hebben met meerdere HDTV receivers, en bepaalde reviews op het net waar de Technisat als referentie wordt aangehaald. Een citaat uit een Topfield review op areadvd.de;

Citaat:
Der Topfield bietet ein sehr scharfes HDTV-Bild. Die HDTV-Ausstrahlung von "Lost" auf ProSieben wurde extrem detailreich mit gutem Kontrast und satten Farben dargestellt. Auf den ersten Blick gibt es nichts zu bemäkeln, denn der TF7700 HDPVR stellt Details wirklich pixelgenau dar. Lediglich im Direktvergleich mit dem Technisat Digicorder HD S2 musste sich der Topfield doch geschlagen geben, da der Technisat HDTV-Bilder noch einen Tick schärfer und plastischer darstellte.



http://&%$#&$#&$$##hardware/index/digital_tv.shtml
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind jouw reactie niet erg on topic.

 

volgens mij gaat het dit topic over de DM800 en daarmee samenhangende test en beslist niet over technisat.

 

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arie kanarie
ik vind jouw reactie niet erg on topic.

volgens mij gaat het dit topic over de DM800 en daarmee samenhangende test en beslist niet over technisat.


Volgens mij was mijn eerste reactie de vraag of de DM800 de Technisat zou kunnen evenaren, wat is hier off-topic aan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal ik ook nog eens een hoopvolle opmerking eraan toevoegen die eigenlijk niks toevoegd:

 

De officiële invoerder van België heeft op zijn dealerprijslijst het volgende geplaatst:

Citaat:
Dreambox DM800 HD PVR - NEW - Release May 2008

 

Hij is pas leverbaar als hij wordt uitgeleverd en tot die tijd is het maar gissen naar een releasedatum !

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: arie kanarie
ik vind jouw reactie niet erg on topic.

volgens mij gaat het dit topic over de DM800 en daarmee samenhangende test en beslist niet over technisat.


Volgens mij was mijn eerste reactie de vraag of de DM800 de Technisat zou kunnen evenaren, wat is hier off-topic aan?


Is erg off-topic. Het gaat over test resultaten van dm 800.
Nu graag on-topic !

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg vreemd dat de ene HD-ontvanger beter beeld geeft dan de ander. Als de Digi stream simpelweg via HDMI (of DVI) wordt doorgegeven maakt het totaal niets uit. Elke ontvanger heeft zo dezelfde kwaliteit... zeker bij HD.

 

Het enige wat wel andere kwaliteit kan geven zijn up/down scalers (van SD naar HD maar ook van 720p naar 1080i en anders om als je bijvoorbeeld 1080i forceerd op de uitgang). Zeker de HD ontvangers van de "vroegere" generatie zullen hier slechter in kunnen zijn...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...