Ga naar inhoud


Channel 4 FTA!!


Gast ezra

Aanbevolen berichten


  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nope, en ik vermoed dat dat voorlopig ook niet zal gebeuren. Vooral het missen van now-next info is een tikkeltje vervelend.

 

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het net even geprobeerd, opnieuw ingescand, maar in m'n Max heet ie nog steeds Channel 4. Dus hier geen enkel probleem. Welk apparaat gebruik jij dat hij zo vervelend doet. (trouwens weer een reden waarom ik zeer gelukkig ben met m'n Maxxen) smile

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast PieterB
Origineel bericht van: jalu
Channel 4 is hier storingsvrij.

De transponder van Channel 4 is wel de zwakste van allemaal.
Hij komt wel goed binnen maar de meters geven aan dat hij wel zwakker is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: minplus
Heb het net even geprobeerd, opnieuw ingescand, maar in m'n Max heet ie nog steeds Channel 4. Dus hier geen enkel probleem. Welk apparaat gebruik jij dat hij zo vervelend doet. (trouwens weer een reden waarom ik zeer gelukkig ben met m'n Maxxen) smile


Dat apparaat is de Aston Wamba. Die heeft inderdaad een paar vervelende dingen, zoals het zenderprogrammeren. Nou zitten er wel acht favorietenlijsten in, maar ik vind de gewone zaplijst eigenlijk ook wel handig...

En elke keer als ik 10729 opnieuw inscan, staat er weer gewoon '8350'...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jaren de Aston Xena gehad, ook een leuk apparaat en veel plezier van gehad, maar de overgang naar de Max was toch een verademing o.a. wat mogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid betreft (en ook een aantal soorten blindscan).

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, die blindscan is wel erg handig, maar die had ik pas nadat ik 's bedacht had een softwareupdate te doen. Zo'n blindscan is vaak niet zo naar mijn zin, en de laatste keer dat ik dat deed, had ik geen beeld meer op de VRT-zenders (die zijn naar een nieuwe frequentie verhuisd), dus moest ik die opnieuw inlezen. Staan ze ergens bij de 250. Enig nadeel is dan dat ik ze niet meer op 11 kan zetten, maar op 31 (ivm die verschillende pakketten: CDS/TVV)...

 

Maar ik denk dat we terug on-topic moeten gaan... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh , blind scan Aston Wamba (311) ??

Network search , da's geheel iets anders !!

 

Bij de Maxplus worden de nieuwe zenders achteraan geplaatst ,

en kan je makkelijk verzetten smile

Dit gebeurt & kan bij de meeste ontvangers , dacht ik ??

 

 

In elk Channel 4 , go 4 it , FTA = smilesmile

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zenderverzetten gaat niet zo goed bij de Wamba vind ik. Ik kan geen zenders uit andere boeketten langs elkaar zetten. Bijvoorbeeld: je hebt een boeket 'Canal Digitaal Satelliet', en een boeket 'TV Vlaanderen'. Mijn Wamba laadt eerst de zenders in van 'Canal Digitaal Satelliet', en dan van 'TV Vlaanderen'. Dan kan ik die zenders van TVV niet tussen die van CDS zetten, want dat kan mijn ontvanger niet.

 

Ik kan dat wel doen in de favorietenlijst...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees hier steeds dat mensen iets niet ontvangen omdat ze vergeten zijn een transponder te programmeren.

Dat hoeft bij een aston niet en ook geen FEC en dat soort dingen.

Hij hoeft alleen de symbolrate te weten,welke voor de gewone zenders toch wel standaard is.Wil je gaan feedhunten moet je de meest voorkomende SR's voor feeds invullen,maar is ie in principe niet voor gemaakt.

Voor gewoon TV kijken is het een verdomd handig apparaat en ik zou wensen dat er een HD versie van zou komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat

Dat hoeft bij een aston niet en ook geen FEC en dat soort dingen.
Hij hoeft alleen de symbolrate te weten,welke voor de gewone zenders toch wel standaard is.


Je moet neem ik aan toch ook een frequentie en polarisatie invoeren?

En FEC en PIDs kun je bij zo'n beetje alle ontvangers wel op "automatisch" zetten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...