Ga naar inhoud


Channel 4 FTA!!


Gast ezra

Aanbevolen berichten


  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Avnu
In principe kan zo'n scenario zich niet voordoen. Uiteindelijk zijn zowel Sky als de BBC, ITV, Channel 4 en Five huurders bij SES Astra. Uiteindelijk is het die laatste die beslist over de verdeling van de concrete transponders onder de huurders.

Natuurlijk is het ook een spel van macht en is Sky de belangrijkste klant op die positie. Maar dan nog kan SES beslissen dat Freesat een nauwe beam meer nodig heeft dan Sky (wat duidelijk zo is).

Ik denk dat ze gewoon contracten hebben. Zodra het contract van Sky met SES afloopt voor de 2D zal SES vrijwel zeker weigeren dit te verlengen (toedeledokie met Sky op de 2D). Aangezien Sky de kanalen hierop vast niet gaat droppen moeten ze dan wel ruimte op de 2C nemen, of de Eurobird.

Als dit contract niet snel afloopt schat ik in dat SES wel een zakje geld naar Sky gaat schuiven om sneller van de 2D te verkassen, want van een praktisch leegstaande 2C zal SES echt niet gelukkig worden.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik blijf het toch vreemd vinden dat ALLE Four-zenders FTA geworden zijn met uitzondering van die ene timeshiftzender "Channel Four +1". Dit is toch helemaal niet logisch?

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: spongebob
ik blijf het toch vreemd vinden dat ALLE Four-zenders FTA geworden zijn met uitzondering van die ene timeshiftzender "Channel Four +1". Dit is toch helemaal niet logisch?


Omdat deze nog niet op de Astra 2D zit ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou zeggen stuur een mail naar Freesat !!

 

Zo te zien zit de Astra 2D VOL, eerst zullen de Sky transponders moeten verhuizen, zodat deze ruimte kan worden gebruikt voor de overige kanalen.

 

Dan zullen de Zone, movies4 en de andere kanalen ook wel naar de 2D gaan, zodat deze alleen voor Freesat gebruikt gaat worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: spongebob
en WAAROM zit ie nog niet op de astra 2D? Mijn vraag blijft dezelfde...
Als Core Member moet jij toch wel weten dat je een extra transpondertje ook niet tegen drie Breezers regelt. Ik denk dat we hier bij Sat4All alleen maar kunnen gissen naar de achterliggende reden, en dat je uitsluitsel kan vinden bij Channel 4 of bij Freesat.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: spongebob
en WAAROM zit ie nog niet op de astra 2D? Mijn vraag blijft dezelfde...


Omdat er daar geen plaats is. De enige transponder die Channel 4 op die beam had, bevatte tot voor kort zes kanalen. Daar hebben aze nog één kanaal kunnen bijpersen (Channel 4), maar meer zou echt niet slim zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is allemaal goed en wel, maar ze zitten daar op die transponder met twee dubbele kanalen (E4) met een numerieke en een exotische positie. Ze hadden toch gemakkelijk er ene kunnen vrijmaken voor een timeshift kanaal voor Channel 4. Trouwens de officiële positie op die freesat transponder voor C4 is nog altijd de 8350 wat me ook vreemd lijkt nu freesat officieel van start is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje speurwerk heeft geleerd dat C4+1 blijkbaar met een beetje technische problemen kampt. Die komt er eerstdaags of -weeks aan. Zijn epg positie op freesat ligt al vast en zal de 121 zijn. Tevens is het al weer prijs in de UK want alle freesat boxen van de Alba group (waaronder Grundig) worden teruggeroepen voor een software probleem!!! Ze zijn goed bezig aan de overkant. Straks zijn wij, aan onze kant van de plas, nog de enigen die naar de Freesat stations kunnen kijken. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RUF
Is allemaal goed en wel, maar ze zitten daar op die transponder met twee dubbele kanalen (E4) met een numerieke en een exotische positie. Ze hadden toch gemakkelijk er ene kunnen vrijmaken voor een timeshift kanaal voor Channel 4. Trouwens de officiële positie op die freesat transponder voor C4 is nog altijd de 8350 wat me ook vreemd lijkt nu freesat officieel van start is.


Zijn niet echt dubbele kanalen hoor. Is één videostream met twee of drie namen. Dus er is geen 'nutteloze' extra videostream op die transponder die men zomaar voor iets anders zou kunnen gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu serieuze problemen met de ontvangst van Channel 4 (8350). Een aantal keer hikken en zelfs compleet verlies van de lock. Op de momenten dat het wèl werkt haal ik echter perfecte kwaliteitspercentages. Andere transponders geven zo te zien geen problemen.

 

Nu heb ik wel gisteren op het dak geklust, dus weet niet zeker wat de oorzaak is. Loopt Channel 4 bij jullie wel goed?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

De PID's op 10729 V (dus ook Channel 4 "8350") zijn vandaag veranderd (zie KingOfSat). Dus even transponder scannen voor het geval de ontvanger ze niet automatisch/correct aangepast heeft.

 

Channel 4 loopt hier nu trouwens goed.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...