Ga naar inhoud


Channel 4 FTA!!


Gast ezra

Aanbevolen berichten

Nu geeft mijn ontvanger ook weer FTA aan, het was afgelopen dagen steeds SYS (=niet te coderen door deze cam) aan. Misschien dat er iets uitgezonden werd wat niet ongecodeerd mocht worden uitgezonden?

 

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Rekordc
Misschien dat er iets uitgezonden werd wat niet ongecodeerd mocht worden uitgezonden?

Rekordc

Ik denk eerder dat dit gewoon onderdeel van het testen is. Als er gedurende de testfase niets veranderd wordt kan er immers ook niets getest worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal normaal niet lang meer duren. De geruchtenmolen in de UK draait op volle toeren. Normaal gaat op 6 mei FREESAT van BBC/ITV van start. Channel 4 zit daar dus in ieder geval bij. De zusjes van C4 en de kanalen van Five zullen wellicht pas in oktober volgen. Alhoewel de forums elkaar daar ook tegenspreken. Ook is er sprake dat ITV HD terzelfertijd van Freesat van start zou gaan. Het begint lekker spannend te worde. confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Paullo

Jongens, goed lezen:

 

"Freeview is the name of the (BBC-backed) digital TV system that uses hilltop transmitters to rooftop aerials."

 

Het ging over Freeview, niet Freesat.

 

Greets

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Paullo

Er wordt daar zoveel (verschillend) over geschreven dat op de duur niemand nog weet wat het nu wel gaat zijn en worden.

 

Het best geïnformeerd lijkt mij toch het forum van digitalspy.

 

Wat vaststaat is dat het FTA gaat worden en dat alles wat heden al FTA is, dat ook blijft.

 

Ik denk dat het enige dat bij de start voor ons gaat veranderen is dat Channel 4 en de subkanalen E4 en More4 er gaan bijkomen, uitbreiding van het pakket is voor later en ik vermoed dat na enige tijd Channel4HD en de Five-groep er wel zal bijkomen.

 

Wat ITV HD betreft, deze zou enkel bekijkbaar zijn via een interactieve stream, op te roepen via de "rode knop". Maar naar ik vermoed wel rechtstreeks terug te vinden met een gewone HD-receiver.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook nog op het volgende letten. Er zijn in de UK straks 2 systemen. Freesat from Sky of fsfs en het nieuwe freesat platform van BBC en ITV. Het fsfs platform zal nog steeds zijn kaart én de skybox nodig hebben. Voor het nieuwe freesat platform is er geen encryptie meer. Trouwens de huidige BBC en ITV kanalen, film four, movies4men etc zijn de eigenlijke voorlopers. De belangrijkste die nog moeten komen zijn ITV HD, C4 HD en de hele Channel Four familie en de Five's. Maar voor 4more, E4 en de five's wordt het wellicht nog wachten tot in oktober als ze onder het contract met Sky uitkunnen. Het belangrijkste onderdeel van het Freesat platform wordt een uitgebreide EPG. De vraag is of onze toestellen die zullen kunnen decoderen zoals het hoort. Voor de rest is de voorwaarde om mee te spelen met Freesat (bbc/itv) geen encryptie of abonnementstype van welke aard ook. Freesat moet bepaalde gebieden in de UK die niet kunnen bediend worden met kabel of de nieuwe digitale zenders na de digital switchover voorzien van televisie in de best mogelijke kwaliteit. Ze beginnen met 80 kanalen, waarvan het grootste deel al beschikbaar is in FTA. Freesat maakt zich sterk dat ze tegen het einde van het jaar er al een honderdtal zullen hebben. Voor sommige, voornamelijk kleine, stations is de instapprijs op de freesat epg "65000 Pond Sterling" momenteel nog een te hoge drempel.

 

Sorry Paullio we waren blijkbaar onze teksten gelijktijdig aan het invoeren vandaar dat ik je op bepaalde punten herhaalde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...