Ga naar inhoud


Channel 4 FTA!!


Gast ezra

Aanbevolen berichten

Gast Paullo

Citaat:
Sorry Paullio we waren blijkbaar onze teksten gelijktijdig aan het invoeren vandaar dat ik je op bepaalde punten herhaalde.

 

Beter een keer te veel, dan een keer te weinig.

 

We zitten inderdaad op dezelfde golflengte, blijft nog alléén de vraag of More4 en E4 er van bij het begin bij zijn. Ik denk van wel, afwachten maar zeker tot 6 mei aanstaande.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Paullo, benieuwd wat er met de DVB-T muziekzenders uit de UK gaat gebeuren,zoals TMF en The Hits. Ze zijn nu nog gecodeerd op de satelliet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

EPG zal wel zijn zoals nu,now en next,ze hebben zoals met sky een andere EPG voorzien,

zal weer ontvanger moeten kopen voor hun EPG,of een optie via dreambox met een file dat je de juiste epg binnenlaad.

we zien wel.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens een epg listing die ik op www.joinfreesat.co.uk heb gezien zijn more4 en E4 opgenomen in de lijst. Van ITV HD en C4 HD nog geen spoor. Listing dateert van 27 april. Voor de rest staat daar niets bij dat ik momenteel nog niet kan ontvangen. De grote electroketens zijn momenteel al bezig met een soft launch van de ontvangers. Ze verkopen de toestellen die ze normaal in huis zouden moeten houden voor de demo's. Normaal mogen de ontvangers maar verkocht worden vanaf dag 1 van de roll out van Freesat, op 6 mei. Deze datum blijft dus steeds terugkomen op alle forums en blogs. Kan dus min of meer als officiëel worden beschouwd. Blijkbaar staan ze daar wel een paar jaar achter op ons. De eerste PVR's zullen pas in de zomer beschikbaar worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RUF
Volgens een epg listing die ik op www.joinfreesat.co.uk heb gezien zijn more4 en E4 opgenomen in de lijst. Van ITV HD en C4 HD nog geen spoor. Listing dateert van 27 april. Voor de rest staat daar niets bij dat ik momenteel nog niet kan ontvangen. De grote electroketens zijn momenteel al bezig met een soft launch van de ontvangers. Ze verkopen de toestellen die ze normaal in huis zouden moeten houden voor de demo's. Normaal mogen de ontvangers maar verkocht worden vanaf dag 1 van de roll out van Freesat, op 6 mei. Deze datum blijft dus steeds terugkomen op alle forums en blogs. Kan dus min of meer als officiëel worden beschouwd. Blijkbaar staan ze daar wel een paar jaar achter op ons. De eerste PVR's zullen pas in de zomer beschikbaar worden.

In aanvulling op het bericht hierboven:
ITV HD zal meteen beschikbaar zijn op Freesat. Wat niet duidelijk is, is of wij het hier zullen kunnen ontvangen zonder een freesat "enabled" ontvanger. Het station zal niet kunnen worden ontvangen met de skybox. Vrij uniek gebeuren dat ITV de "ballen" heeft om Sky een neus te zetten. Nu maar hopen dat wij op het continent hierdoor niet uit de boot vallen. Ik vraag me af op welke manier ze dit voor ons kunnen maskeren als ze geen encryptie mogen gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is al weer een paar dagen zo. We zien wel wat er gebeurd op 6 mei. Veel kans toe dat de huidige channel 4 frequenties op astra 2, die nu gescrambeld zijn, volledig vrijkomen en dat de 8350 gewoon niet meer moet. Het is immers eigenaardig dat we plots maar die 8350 krijgen, terwijl ch4 in de UK uitzendt op 4 of 5 kanalen met regionale variaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden dat Channel 4 nu ook op Astra 2D nu ook zit ,

de beam van deze is veeeel kleiner dan de overige

mede-satellieten op deze positie !!

Zouden ze dus op die andere FTA willen blijven uitzenden ,

dan worden de auteursrechten aanzienlijk hoger !!

De reden van de cijferbenaming , volgens MIJ ,

om het "nog onbekend" te houden !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geluid is niet scrambled, er zit gewoon geen audio bij.

 

ITV-HD is op dit moment niet te ontvangen met een reguliere DVB ontvanger. Men doet dit door de transportstream dusdanig te verminken dat een reguliere ontvanger er niets meer van kan maken.

 

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RUF
Het station zal niet kunnen worden ontvangen met de skybox. Vrij uniek gebeuren dat ITV de "ballen" heeft om Sky een neus te zetten. Nu maar hopen dat wij op het continent hierdoor niet uit de boot vallen. Ik vraag me af op welke manier ze dit voor ons kunnen maskeren als ze geen encryptie mogen gebruiken.

volgens de laatste berichten zal dat het geval zijn. ITV HD zal dan door vrijwel niemand kunnen ontvangen worden, en is binnen de korste keren geschiedenis. Het zou niet de eerste keer zijn dat ITV zichzelf buitenspel zet door een idiote beslissing (aka ITV Digital).

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Freesat is deze middag van start gegaan zoals gepland. Channel 4 blijft op de 8350 zoals we hem tot nu toe hadden, heeft sedert vandaag zijn geluid terug. De originele channel fours zijn nog encrypted. Er moet nog een Channel 4 +1 verscholen zitten in FTA maar die kon in nog niet vinden. E4, E4+1, More4 en More4 +1 zijn FTA en te zien onder hun eigen benaming. Als iemand de C4 +1 in FTA vindt, geef dan een seintje. ITV HD, C4 HD en de Five familie komen later aan de beurt. Freesat maakt zich sterk om tegen het einde van het jaar 200 tv en radiokanalen zullen beschikbaar zijn. Sedert deze middag is de nieuwe freesat website ook beschikbaar op www.freesat.co.uk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RUF
Freesat maakt zich sterk om tegen het einde van het jaar 200 tv en radiokanalen zullen beschikbaar zijn.

noem me maar een pessimist, maar ik blijf het een mager beestje vinden. Op de website zelf spreekt men van maar 80 kanalen meer, en dat is inclusief radiokanalen, en als ge de logo's rechts telt, dan staan er maar 56. Ze tellen ook CBBC en CBeeBies apart, hoewel die hun kanaal delen met BBC Three en Four. En van koopkanalen als bid-tv, price-drop tv, QVC en JML loop ik ook niet erg warm. Wat ik ook niet snap is dat er maar 2 zone zenders bijzitten, terwijl er 5 FTA te ontvangen zijn ?
maar allez, we zullen maar afwachten, zeker .......

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
noem me maar een pessimist, maar ik blijf het een mager beestje vinden. Op de website zelf spreekt men van maar 80 kanalen meer, en dat is inclusief radiokanalen, en als ge de logo's rechts telt, dan staan er maar 56. Ze tellen ook CBBC en CBeeBies apart, hoewel die hun kanaal delen met BBC Three en Four. En van koopkanalen als bid-tv, price-drop tv, QVC en JML loop ik ook niet erg warm. Wat ik ook niet snap is dat er maar 2 zone zenders bijzitten, terwijl er 5 FTA te ontvangen zijn ?
maar allez, we zullen maar afwachten, zeker .......

Kijk hier maar eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Digital_TV_%28UK%29_Figures_All_sets.png

38,9% van de toestellen heeft het nog te stellen met 4 of 5 analoge zendertjes. 36,6% van de toestellen is voorzien van het Freeview aanbod via DVB-T. Het aantal kanalen is dus in het geheel niet interessant. Ik denk dat het vooral zenders als Five, Virgin 1 en Dave zijn die op Freeview wel beschikbaar zijn die een verschil kunnen gaan maken. Er hoeven geen tig zenders op, als er maar wat kwaliteit bij is.

Wel zullen de analoge toestellen vaak "tweede" toestellen zijn, op de slaapkamer bijvoorbeeld. Freesat van de BBC/ITV zal waarschijnlijk sowieso de 1,8% van Sky's Freesat overnemen en verder mogelijk wat happen nemen uit Freeview en BSkyB voor de mensen die dat primair gebruiken. Mensen die Freeview niet kunnen ontvangen zullen hun analoge toestel mogelijk ook op Freesat zetten, maar zodra DVB-T betere dekking krijgt zullen vermoedelijk de meeste analoge toestellen overgaan op Freeview vanwege de lagere kosten.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Freesat van de BBC/ITV zal waarschijnlijk sowieso de 1,8% van Sky's Freesat overnemen en verder mogelijk wat happen nemen uit Freeview en BSkyB voor de mensen die dat primair gebruiken.

daar twijfel ik sterk aan - FreeSatFromSky is gewoon een sky ontvanger met een FTV kaart erin, en geeft nu dus al méér zenders dan FreeSat van BBC/ITV. Er is dus geen enkele reden voor de fSfS kijkers om een nieuwe ontvanger aan te schaffen.
De rest van de analoge kijkers zal de komende jaren moeten beslissen op welk systeem ze willen overstappen, en dan zal de kostprijs bepalend zijn, dus afwachten wat dit in de winkel gaat geven.
overigens : opgepast met dat wikipedia plaatje, er staat nergens uitgelegd wat ze met 'freesat' bedoelen. Ik vermoed dat het de huishoudens zijn die via een FTA ontvanger naar Astra2 kijken, en die dus niet bij het SKY segment kunnen worden opgeteld. En die zullen ook wel geen nieuwe ontvanger kopen om hetzelfde te kunnen ontvangen ........
Freesat van BBC/ITV zal het écht moeten hebben van de kijkers die nu nog analoog werken, en die geen Freeview kunnen of willen ontvangen. Toch nog zo'n 40 % van alle huishoudens zo te zien, dus een stevige markt om in te stappen. Het aantal zenders zal voor die gezinnen inderdaad minder belangrijk zijn, als ze maar hun huidig zenderpalet terugvinden.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...