Ga naar inhoud


AB9000 (deel 2)


denktenk

Aanbevolen berichten


  • Reacties 272
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben van plan om een nieuwe ontvanger te kopen, en de ipbox lijkt mij wel wat. Nu wil ik dan de plus versie kopen (met 2 hd-tuners) maar meer om op de toekomst voorbereid te zijn. Ik heb namelijk geen HD-tv. Aangezien ik wel een PS3 heb, is er een aardige kans dat ik uiteindelijk wel een andere tv ga kopen.

 

Mijn vraag is kan ik deze ontvanger ook goed gebruiken op mijn SD-tv. Is het beeld goed en is het wellicht mogelijk om de HD kanalen te downscalen naar SD-resolutie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dessie,

 

Op jouw SD-televisie zul je een prima beeld hebben.

Ook het beeld van HDkanalen kun je gewoon bekijken

en je zult merken dat het beeld van de HD zenders

een beter beeld geven dan de SD zenders.

 

Uiteraard heb je pas optimaal resultaat bij een HD televisietoestel

maar je kunt met een SD televisie al (gedeeltelijk) profiteren

van de betere HD kwaliteit.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattaz,

 

Bedankt voor je antwoorden. Maakt het nog veel uit of je de AB ipbox koopt of de DGS CubeRevo? De ipbox zie ik bij een sathandelaar met 2 hdtv ontvangers voor 600 euro staan, maar die heeft de CubeRevo niet.

 

Verder zag ik op een ander forum (iets met denken) staan dat er problemen zijn met de hdtv-ontvangers. Blijkbaar zit er een fout in en heeft iemand als oplossing dat je zelf moet gaan solderen. Ik hoop toch niet dat dit probleem nog steeds bestaat...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dessie,

 

De CubeRevo verschilt alleen met het display van de AB IPBox 9000HD.

De CubeRevo is net als de AB IPBox 9000HD te verkrijgen met 2 x DVB-S2 tuner.

Als je even zoekt zul je deze allebei al voor 550 Euro te koop zien staan.

 

Er was iemand die een probleem had met een defecte kabeltuner.

Hij wou deze zelf solderen maar op dat andere forum werd hem

dat afgeraden en geadviseerd de tuner onder garantie

terug te sturen naar de fabrikant.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Ik woon in Frankrijk en gebruik nu ruim twee jaar een Inverto 7000PVR om te kijken naar Astra1 en Astra2. Mijn Inverto is jammer genoeg een echte probleem machine en dan helpt het niet als je in Frankrijk woont. Mijn vrouw heeft nu genoeg van de onbetrouwbare Inverto en er moet dus een nieuw apparaat komen. Omdat ik absoluut weer een twin PVR wil hebben en inmiddels ook een Full HD LCD heb gekocht, had ik, zonder nog ergens research te doen, de Topfield 7710 ‘uitgekozen’. Puur op de naam en in de veronderstelling dat het een topmerk was. Ik heb toen op dit forum alles nagelezen over de TF77xx (avonden over gedaan) en na alle ellendeverhalen over die TF dacht ik: ‘de Inverto is zo slecht nog niet’. Nu begrijp ik ook wel dat tevreden gebruikers niet en masse op de diverse fora gaan vertellen hoe goed hun TF bevalt, maar wat ik er las stemde mij niet hoopvol. Na twee jaar problemen met Inverto moet er nu echt een betrouwbare PVR komen.

Doorlezend op Sat4all kwam ik bij de CubeRevo uit en die lijkt me okay. Ook over deze machine heb ik het hele forum doorgelezen en ondanks dat het een redelijk nieuw model is, lijkt mij het met de betrouwbaarheid wel goed te zitten. Daarnaast vind ik de bijdragen en de mensen op DGstation sub-forum enthousiast en zeer kundig.

Ik blijf na het lezen van dit forum en de handleiding van de CubeRevo wel een paar vragen hebben die ik jullie graag wil voorleggen.

 

• Is de CubeRevo inderdaad betrouwbaar/stabiel in de zin dat je tijdens zappen geen zwarte schermen krijgt of lang (>10sec) moet wachten op een zender?

 

• Werkt het opnemen via de EPG en Scheduler probleemloos? Dit is voor mijn vrouw een absolute eis!

 

• Ik heb redelijk veel verstand van Windows, zowel technisch als toepassingen, maar ik heb helemaal geen kennis van Linux. Ik omschrijf mijzelf wel als een hobbyist dus verwacht eigenlijk dat het niet zo’n probleem zal zijn…zie ik dat goed?

 

• Na het lezen van de handleiding is de Time-Shift functie mij niet helemaal duidelijk. Ik begrijp dat je (afhankelijk van instelling) een x-periode kan opnemen van de zender waarnaar je op dat moment kijkt en dat je bij zenderwisseling die opname kwijt bent omdat de nieuwe zender dan wordt opgenomen. Bij Inverto ben ik gewend dat de Time-Shift functie ingeschakeld wordt als ik de ‘pauze’-toets indruk. Die functie gebruik ik vaak als de telefoon gaat of er wat te drinken ingeschonken moet worden. Bestaat dezelfde functie ook op de CubeRevo?

 

• Ik heb een standaard Canal Digitaal CAM (Mediaguard geloof ik). Werkt die goed op de CubeRevo? Van CAM’s heb ik totaal geen verstand en ik zie door de bomen het bos niet meer. In de CubeRevo zit een kaartlezer; begrijp ik het goed dat je daar gewoon de CD smart card in kan doen en dan geen CAM nodig hebt?

 

• Ik ben van plan om een Samsung Spinpoint F1 van 750GB te plaatsen. Zit de aansluitkabel hiervoor al in de CubeRevo?

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij deze laatste vragen want begin september ga ik een paar dagen naar Nederland en dan wil ik een CubeRevo gaan kopen. Omdat ik hem meeneem naar Frankrijk wil ik hem graag bij een goede zaak kopen die hem ook kan testen zodat ik achteraf niet voor vervelende verrassingen kom te staan. Weet er iemand een goede zaak in de buurt van Rotterdam of Tilburg?

Vast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Charles

 

Clarke ET9000

Humax iCord-HD

Astra 1 en 2 Visiosat Bisat

Samsung LE46F86 via HDMI

TF5000

Harmony One

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Net als bovenstaande heb ik ook een Topfield 7700 pvr gekocht in de veronderstelling dat er dezelfde functies opzaten als de pvr4000 met als extra HD.

Echter dat blijkt niet het geval te zijn en ik ben hem zat eveals mijnn vrouw die er echt gek van wordt.

Concrete vragen:

Time shift met opname, Stel je neemt ned 1 op van 20.30 to 21.30 en kijkt onder tussen naar bv SBS6 tot 20.45 en je schakelt dan terug naar Ned 1. Kan je dan terug 'spoelen' naar 20.30 om het dan tijdens de opname vanaf het begin te bekijken. (dit kon op de TF 4000PVR)

 

Als de tuner uit staat en hij begint met opname is het dan 100% zeker dat de opname begint en niet zoals nu dat de TF7700 soms op WAIT blijft staan of hij verteld dat er geen of gecodeerde uitzending is.

 

Als je aan het kijken bent en er begint een vast gestelde opname op een andere zender blijft hij dan staan op wat je aan het kijken bent (dus kan je opgeven van alle tuners en niet alleen tuner 1 of 2)

Tevens nu als je terug schakelt dan naar het zender waar je was schakelt de TF er vaak naar een andere zender (nummer 1 uit de lijst)

 

 

En een andere vraag kun je update van firmware doen via USB stick of internet. Ik lees hier over een windows pc en die heb ik (gelukkig) niet, kan het ook vanaf een Apple anders?

 

Vele vragen maar hopelijk bedankt voor de antwoorden!

 

Sjoerd

 

 

Triumphs

 

Topfiled 4000 + 7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Martijntje
Misschien kan je beginnen om dit probleem in het juiste TOPIC te zetten, dat scheelt al de helft !



volgens mij stellen ze algemene vragen over de ipbox. Ik zou deze antwoorden ook graag willen weten. Er worden geen problemen beschreven, maar vragen gesteld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
@Dessie,

De CubeRevo verschilt alleen met het display van de AB IPBox 9000HD.
De CubeRevo is net als de AB IPBox 9000HD te verkrijgen met 2 x DVB-S2 tuner.
Als je even zoekt zul je deze allebei al voor 550 Euro te koop zien staan.

Er was iemand die een probleem had met een defecte kabeltuner.
Hij wou deze zelf solderen maar op dat andere forum werd hem
dat afgeraden en geadviseerd de tuner onder garantie
terug te sturen naar de fabrikant.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Als alleen het display afwijkt ga ik daar niet moeilijk over doen smile

Even terug komen op die defecte tuner, dat ging/gaat echt over de dvb-s2 tuners. Ik ga er echter vanuit dat wanneer het niet werkt ik dit gewoon kan ruilen bij degene waar ik de ontvanger koop. Het is echter wel iets waar ik rekening mee moet houden (wat betreft testen of alles werkt)


Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tightrope,

 

Hieronder enkele antwoorden op jouw vragen voor zover ik ze kan beantwoorden.

 

 

Origineel bericht van: Tightrope

Ik blijf na het lezen van dit forum en de handleiding van de CubeRevo wel een paar vragen hebben die ik jullie graag wil voorleggen.

 

• Is de CubeRevo inderdaad betrouwbaar/stabiel in de zin dat je tijdens zappen geen zwarte schermen krijgt of lang (>10sec) moet wachten op een zender?

 

Ja.

 

• Werkt het opnemen via de EPG en Scheduler probleemloos? Dit is voor mijn vrouw een absolute eis!

 

Bij mij werkt het in ieder geval goed.

 

• Ik heb redelijk veel verstand van Windows, zowel technisch als toepassingen, maar ik heb helemaal geen kennis van Linux. Ik omschrijf mijzelf wel als een hobbyist dus verwacht eigenlijk dat het niet zo’n probleem zal zijn…zie ik dat goed?

 

Ja.

 

• Na het lezen van de handleiding is de Time-Shift functie mij niet helemaal duidelijk. Ik begrijp dat je (afhankelijk van instelling) een x-periode kan opnemen van de zender waarnaar je op dat moment kijkt en dat je bij zenderwisseling die opname kwijt bent omdat de nieuwe zender dan wordt opgenomen. Bij Inverto ben ik gewend dat de Time-Shift functie ingeschakeld wordt als ik de ‘pauze’-toets indruk. Die functie gebruik ik vaak als de telefoon gaat of er wat te drinken ingeschonken moet worden. Bestaat dezelfde functie ook op de CubeRevo?

 

Met de Inverto heb ik geen ervaring.

Wellicht is de timeshift bij de AB IPCom 9000HD / CubeRevo nog iets uitgebreider.

Je kunt namelijk kiezen voor automatische timeshift (maximum 8 uur).

Je kunt dan, onafhankelijk van of je op de pauzetoets drukt voor een (langere) pauze,

(versneld) vooruit en achteruit spoelen in de lopende uitzending.

Je kunt zelfs (achteraf) kiezen voor het alsnog definitief opslaan

van de (gehele) lopende uitzending op de harde schijf.

 

• Ik heb een standaard Canal Digitaal CAM (Mediaguard geloof ik). Werkt die goed op de CubeRevo? Van CAM’s heb ik totaal geen verstand en ik zie door de bomen het bos niet meer. In de CubeRevo zit een kaartlezer; begrijp ik het goed dat je daar gewoon de CD smart card in kan doen en dan geen CAM nodig hebt?

 

De Mediaguard Cam schijnt niet op alle merken ontvangers goed te werken.

Die CAM heb ik niet en kan ook niets over de werking daarvan vertellen.

Die CAM heb je echter niet nodig, je hebt 2 kaartlezers tot je beschikking.

 

• Ik ben van plan om een Samsung Spinpoint F1 van 750GB te plaatsen. Zit de aansluitkabel hiervoor al in de CubeRevo?

 

Ja.

 

Weet er iemand een goede zaak in de buurt van Rotterdam of Tilburg?

 

Vragen over winkels gelieve via PM af te handelen.

Dit mag niet op het publieke board behandeld worden.

Ik kan wel verklappen dat ik zelfs via PM geen antwoord

op deze vraag zou kunnen geven blush

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Triumphs,

 

Al jouw, laat ik zeggen niet zo vaak gebruikte, manieren om opnamen te bekijken

heb ik nog nooit uitgeprobeerd.

Wellicht dat ik het in de toekomst eens uitprobeer.

Vooralsnog lijkt het mij mogelijk maar met zekerheid kan ik dat niet zeggen.

 

In ieder geval is wel zeker dat je niet, zoals bij de Topfield,

een opname op een gecodeerde zender nog eens apart moet afspelen

en opnieuw opnemen om het ongecodeerd op de harde schijf te krijgen.

De AB IPBox 9000HD / CubeRevo neemt een gecodeerde zender meteen ongecodeerd op.

 

Ik heb geen idee of de firmware via een Apple computer op de ontvanger gezet kan worden.

Na de eerste keer een firmware erin zetten heb je trouwens

geen computer meer nodig om te updaten.

Je kunt dan de ontvanger middels router/internetverbinding

rechtstreeks updaten via Internet.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dessie


Even terug komen op die defecte tuner, dat ging/gaat echt over de dvb-s2 tuners. Ik ga er echter vanuit dat wanneer het niet werkt ik dit gewoon kan ruilen bij degene waar ik de ontvanger koop. Het is echter wel iets waar ik rekening mee moet houden (wat betreft testen of alles werkt)



@Dessie,

Het verhaal van de defecte DVB-S2 tuner ken(de) ik (nog) niet.
Mocht dit jou overkomen dan valt zoiets uiteraard onder de garantie.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sattaz,

 

Dank voor je antwoorden! Je hebt mijn laatste twijfels weggenomen en ik ga er één kopen. Ik ben ervan overtuigd dat ik met hulp van dit forum er wel uitkom.

 

Nogmaals dank!

Clarke ET9000

Humax iCord-HD

Astra 1 en 2 Visiosat Bisat

Samsung LE46F86 via HDMI

TF5000

Harmony One

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sattaz

Nu niet zo vaak gebruikte manier, het is de methode om o.a. van reclames af te komen Je gaat een half uur later kijken, skipt reclames (die toch elk kwartier hetzelfde zijn en je eindigt wanneer het programma is ook werkelijk is beëindigt.

En je kunt even een andre zender kijken en dan over schakelen naar het opgenomen programma even terug spoelen en dan kijken , eventueel dus zonder de reclames die je kunt overslaan.

 

Ongecodeerd opnemen, ook als je naar een andere zender kijkt? Dus dual ?

 

Firmware er op zetten gaat dus niet via een USB stickje? Internet update is ook prima.

 

Je merkt ik ben er erg huiverig voor geworden na het TF7700 drama zo maar weer een ander te kopen, en omdat ik ze niet zelf kan testen vraag ik het hier.

 

Bedankt voor je info

 

 

 

Triumphs

 

Topfiled 4000 + 7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...