Ga naar inhoud


AB9000 (deel 2)


denktenk

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: DuckyDuck
Zou deze gecalibreerd zijn dan was het beeld uiteraard nog mooier geweest
maar ook zo is het resultaat al schitterend.

> Dit is niet waar, voor "een leek" is een gecalibreerd scherm over het algemeen slechter (perceptie) dan een vol stralend out-of-the-box scherm.
Het is ook niet zo dat als contrast/helderheid te donker/licht is dit zondermeer met de knoppe van je tv aan te passen valt, iets dat er niet is kan er niet bijgetoverd worden door de tv.



@DuckyDuck,

Ik begrijp mischien niet helemaal goed wat je bedoelt vandaar dat ik even navraag.

Bedoel je dat het beeld door calibratie beter wordt maar denkt "een leek"
daarentegen dat het beeld slechter geworden is?

Wat bedoel je met "een leek" en hierop voortbordurend, ben jij "een professional"?

Wat is jouw beroep/vakgebied/deskundigheid dat jou kennelijk
in staat stelt tot het doen van jouw in mijn ogen heel stellige uitspraken?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 272
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: DuckyDuck
Zou deze gecalibreerd zijn dan was het beeld uiteraard nog mooier geweest
maar ook zo is het resultaat al schitterend.

> Dit is niet waar, voor "een leek" is een gecalibreerd scherm over het algemeen slechter (perceptie) dan een vol stralend out-of-the-box scherm.
Het is ook niet zo dat als contrast/helderheid te donker/licht is dit zondermeer met de knoppe van je tv aan te passen valt, iets dat er niet is kan er niet bijgetoverd worden door de tv.


@DuckyDuck,

Dit ben ik dus niet met je eens.
Wat wel enigszins waar is dat de de meeste mensen "out of the box" mooier vinden, maar dat komt vooral omdat de fabrikanten en winkeliers het contrast meestal op maximaal zetten,om het "mooier" te laten uitzien.
Het calibratie verhaal vindt ik onzin. Dat het een optimaal beeld oplevert klopt, maar is totale onzin in een huiskamer. Calibreren doe je onder gecontroleerde omstandigheden, en dus moet je altijd onder dezelfde lichtomstandigheden kijken. In een woonkamer kan dat niet want als je overdag calibreert heb je er 's avonds niets aan. Tenzij je in een aparte kamer je scherm hebt staan waar je altijd onder dezelfde licht omstandigheden kijkt, anders is het onzin om te calibreren.
Bovendien wil je een constant scherm hebben zul je minimaal iedere maand moeten calibreren en ik denk dat de minste mensen dat doen.
Als jij niet met de voorhanden knopjes een goede beeldinstelling kunt krijgen moet je denk ik je tv terug brengen want dan klopt er iets niet met de tv.

Trinity
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Bij 266Mhz, HDTV en linux is volgens mij de ondergrens toch echt wel 256MB DDR(2) ram

 

Hoe snel je processor "moet" zijn ligt aan de opbouw van zo'n bakje. Als het meeste werk bijvoorbeeld al in andere hardware wordt gedaan dan is een snelle processor helemaal niet zo nodig.

En die hardware zou ook best via e.g. DMA rechtstreeks kunnen krassen in (en lezen uit) het geheugen (ik acht die kans groot), zonder dat de processor daar veel cycles aan moet verstoken.

 

Als ik /proc/meminfo bekijk zie ik 56472 kB (op een 900). Da's dus pakumbeet 55 Mb, en geen 256 (of 192 op een 900). De rest van het geheugen is niet voor Linux bedoeld, al kan Linux er mogelijk wel bij, maar niet rechtstreeks. De kernel in de 900 is overigens pre-emptive, wat zou moeten leiden tot een lagere latency voor interactief werk - ook al een manier om een relatief "trage" processor wat vlotter te laten lijken.

 

Wat betreft de responsetijden van de zapper: dat hangt er maar net aan wat je aan het doen bent, is me opgevallen. De tijd instellen van je opname doe je ook middels de zapper en dat gaat reuze vlot.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...