Ga naar inhoud


AB9000 (deel 2)


denktenk

Aanbevolen berichten


  • Reacties 272
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Discotrain

ff een vraag.. m''n vader heeft de ipbox (bij mij is hij kapot..grrrrr) maar een vraag.. als de ipbox opneemt komt er in het display geen rec te staan.. dus je kan niet zien dat je aan het opnemen bent.. echter als je zapt komt er in beeld kort een rond rood schijfje te staan met rec...

 

kan dit niet in het display komen te staan?

zo ja hoe doe je dit?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sattaz

 

Ik snap het waarschijnlijk niet goed. de diverse images en de specifieke functies ervan, maar van de volgende posting in een ander topic ben ik toch wel geschrokken. Het gaat om het nieuwste nlb image:

 

"...echter heeft hij nog steeds die bug dat men via de internal cardreader niet 1 zender gecodeerd kan kijken en 1 andere zender gecodeerd kan opnemen ( gaat WEL met FTA zenders )..."

 

Het gelijktijdig opnemen van twee kanalen of het kijken naar één kanaal en het opnemen van een tweede kanaal is volgens mij een typische standaard functie van een twin tuner. Het is in ieder geval een functie die wij zeer vaak gebruiken en niet kunnen missen.

Is dit een bug in alle beschikbare images of alleen in die van nlb team? Als dat zo is wat is dan het beste image voor een probleemloos functioneren van de basisfuncties?

 

Charles

Clarke ET9000

Humax iCord-HD

Astra 1 en 2 Visiosat Bisat

Samsung LE46F86 via HDMI

TF5000

Harmony One

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

<Is dit een bug in alle beschikbare images of alleen in die van nlb team?>

Probleem op alle beschikbare images, wordt aan gewerkt zeggen ze...dit is ook de reden dat mijn topfield 5500pvr nog steeds op zijn oude plekje staat (die werkt namelijk wel helemaal probleemloos)

 

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.... Had ik net mijn vrouw overtuigd dat dit echt een goed apparaat zou zijn zonder de nukken die we van onze Inverto 'gewend' zijn...

 

Is dit alleen een bug bij gebruik van de cardreader en niet als je een CAM gebruikt of maakt dat niet uit? En welke CAM is dan de beste i.c.m. een Canal Digitaal smartcard?

 

Ik was net van plan om dit weekend er een te bestellen die een vriendin dan voor mij kan meenemen.

 

Charles

 

 

Clarke ET9000

Humax iCord-HD

Astra 1 en 2 Visiosat Bisat

Samsung LE46F86 via HDMI

TF5000

Harmony One

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Discotrain

de mijne heb ik vandaag weer mogen ontvangen.. met de nieuwe software er op en een linux verbinding draait hij weer vol op..

 

niks geen problemen meer..

 

enig nadeel maar daar kan ik mee leren leven is het iets trager geworden met het zappen.. maar ook daar zal in de toekomst wel verbetering in komen..

 

ps

 

het opnemen van bv RTL4 op tuner 1 en het opnemen van een primaire kanaal op tuner 2 werkt goed hoor!

 

ideaal 2 tuners en nog wel met HD...al was ik al verwend geworden met de inverto (eerste type met twin tuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Discotrain
de mijne heb ik vandaag weer mogen ontvangen.. met de nieuwe software er op en een linux verbinding draait hij weer vol op..

niks geen problemen meer..



@Discotrain,

Dat is snel gegaan.

Wellicht kun je een en ander ook nog even in het topic melden
dat je hebt gestart naar aanleiding van de storing in de ontvanger.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote=Discotrain

enig nadeel maar daar kan ik mee leren leven is het iets trager geworden met het zappen.. maar ook daar zal in de toekomst wel verbetering in komen..

 

 

 

@Discotrain,

 

Wellicht heb je de automatische timeshift op AAN gezet?!

 

Let op dat als je alleen wat aan het zappen bent dat je

dan de (automatische inschakeling van de) timeshift uitschakelt.

 

Het gebruik van timeshift houdt immers in dat bij het zappen

eerst de vorige (korte) opname op de harde schijf gestopt moet worden

en de volgende (korte) opname op de harde schijf weer gestart moet worden.

 

Die activiteiten met betrekking tot de harde schijf zorgen voor vertraging tijdens het zappen.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

@discotrain

 

Je schrijft:

<het opnemen van bv RTL4 op tuner 1 en het opnemen van een primaire kanaal op tuner 2 werkt goed hoor!>

 

Ook ik heb een Inverto en ben dus bekend met hoe het moet werken bij een twin tuner. Ik moet zeggen dat de Inverto wat dat betreft inderdaad een fijne machine is. Begrijp ik je nu goed dat je zegt dat het kijken naar en/of opnemen van twee gecodeerde kanalen bij jou wel goed gaat? En als dat zo is kun je dan vertellen of je een CAM gebruikt en welke?

 

Charles

 

Clarke ET9000

Humax iCord-HD

Astra 1 en 2 Visiosat Bisat

Samsung LE46F86 via HDMI

TF5000

Harmony One

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnemen werkt alleen goed (ook niet altijd) als de ipbox op het betreffende kanaal staat en dan op opnemen drukken, dan kan je zappen naar een ander kanaalen kijken.

Gebruik je timers (wat toch het meest normale is) gaat het 9 van de 10 keer fout.

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Discotrain

hier niet het geval.. programeer hem gewoon en gaat goed.. vannacht 2 films opgenomen en alle 2 nog wel op Primere direct

 

en ze staan er goed op.. heb vanmorgen nog ff gekeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Discotrain
hier niet het geval.. programeer hem gewoon en gaat goed.. vannacht 2 films opgenomen en alle 2 nog wel op Primere direct

en ze staan er goed op.. heb vanmorgen nog ff gekeken


Dus niet tegelijk wat anders kijken/zappen dan gaat het hier fout (niet bij enkel opname, 1 timer tegelijk gaat ok - 2 timer opnames van gecodeerd tegelijk zonder zappen gaat ook gedeeltelijk fout)en als je een kanaal kijkt en een timeropname start in de achtergrond, gaat ook meestal fout (heb het hier bij alles over gecodeerde kanalen)

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm,

 

Ik wilde deze ontvanger gaan kopen, maar wellicht moet ik maar wachten totdat het wat meer ontwikkelt is. Als de basis functionaliteit van een PVR niet werkt, het betrouwbaar opnemen, dan is het maar hopen dat het allemaal goed komt.

 

Ik heb al eens de fout gemaakt om een nieuw model te kopen, en het duurde toch wel een aantal firmware updates voordat ik een uitzending goed kon opnemen en zonder lip-sync problemen kon afspelen. Het voordeel van deze tuner is dat het gedeeltelijk open-source is en er meer mensen mee bezig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...