Ga naar inhoud


nu leverbaar!


cellie

Aanbevolen berichten

@Alphasat

 

Citaat:
All,

 

Als ik dit hier allemaal lees, weet ik niet meer of ik de Dream 800 moet kopen of niet.

 

 

Wat jij "moet" kopen moet je helemaal zelf weten. Dat je rustig een Dreambox kan aanschaffen kan ik je echter wel aanbevelen. Zelfs als Dream om welke reden dan ook weer in zwaar financiel weer terecht zou komen dan zal de productie als ook de distributie en ontwikkeling niet snel in gevaar komen. Er is immers geld mee te verdienen.

De reden dat Dream na de start een wat hobbelig verleden achter zich heeft gelaten zal of met de hoge ontwikkelingskosten van hun producten te maken hebben gehad, of met mede vennootten die niet "pasten".

Zelf denk ik dat de zeer hoge licentiekosten voor ontwikkelingstools voor de IBM processor in de vorm van bankgaranties (geld dat je dus kwijt bent voor je bedrijfsvoering) niet bepaald hebben bijgedragen aan een vlekkeloze start van het bedrijf.

Deze NDA's (Non Disclosure Act's) kosten letterlijk vaak tonnen (in euro's).

IBM helpt je dan wel bij de ontwikkeling van de hardware, maar verder mag je het echt helemaal zelf doen. En met de maandelijkse rentekosten van die bankgaranties moet je echt direct presteren anders ga je zo met de buik omhoog.

Van een faillisement van Dream in het verleden lig ik dus echt niet wakker.

 

Blijft de vraag of je een Dreambox nodig hebt. En die zal je zelf moeten beantwoorden. Ik weet nog niet of ik de 800 aanschaf. Zeer waarschijnlijk wel, maar het kan ook zijn dat ik wacht op de 8000.

Ik wacht wel tot dat de 800 gewoon goed leverbaar is in NL. Mijn (eerste serie) 7000 doet het tot op de dag van vandaag perfect en ach, die "schuif" ik wel weer door naar een familielid :D , bijna iedereen binnen mijn familie "Dreamt" tegenwoordig.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 316
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Tonskidutch
Hoi,
ben ik blind of heeft echt nog niemand iets over de dvb-c tuner geschreven mbt ervaringen...
het zou enkelen wel wat waard zijn daar ook iets over te kunnen lezen.
immers de tuner is toch ook uitwisselbaar?


@Tonskidutch,

Loop je nou niet iets te hard van stapel?

Pas heel onlangs is de uitlevering van de Dreambox 800HD gestart.
Op dit moment beschikken kennelijk slechts heel weinigen op dit board over de ontvanger.
Waarbij de meesten wel voor de DVB-S uitvoering zullen kiezen.

Tot nu toe zie ik slechts één (1) bevinding sinds de uitlevering van de Dreambox 800 HD.
En dat is de bevinding van jacksparrow smile

Dus nog een beetje geduld of anders gewoon allerlei forums op Internet afstruinen blush


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satellite Europe
Ik wacht voorlopig nog 'n paar maandjes zodat alle kinderziektes eruit zijn. En zoals ik 't nu zie zitten er nog de nodige kinderziektes in (onscherp beeld, slechte tuner)


Wat betreft het beeld: De Kathrein UFS-910 schijnt dus de te kloppen tuner te zijn wat betreft (HD) beeldkwaliteit. Als ik dan even door de ervaringen blader van personen die beide (910 en DM800) hebben, op een site als IHAD, kom ik haast zonder uitzonderingen opmerkingen als de volgende tegen:

"ich hab beide, die 800 und die 910
die 800 hat das bessere Bild, fällt besonders bei schlechten SD Sendern auf"


"bin ich deiner meinung, habe auch beide boxen"

"ich kann 100% sagen das die DM im großen und gnazen ein bessers Bild hat"

Conclusie: Afgaande op de (tot nu toe schaarse) ervaringen van anderen, lijkt de DM800 dus een topbeeld te geven. Op z'n minst identiek aan (zoniet beter dan) de UFS-910.



Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi Jacksparrow hier :-)

 

Even een update betreffende mijn ervaringen met de DM800:

 

-Gisteren zijn er nieuwe drivers DVB drivers vrijgegeven en ik moet zeggen nu heb ik ook op de HD kanalen een TOP BEELD!. Het beeld is nu idd minstens identief aan de UFS910

 

-Ben gisteren zelf wat gaan rommelen met drivers en emus en ik heb nu ook de interne cardreader werkend met een CDS kaart :-) kleine kanttekening is wel dat de kaart lichtjes wordt overgeklokt, de reader werkt momenteel enkel op 6Mhz. Ik maak hiervoor overigens gebruik van NewCS en CCcam als client

 

-Ik ben momenteel de net vrijgegeven Pli Iolite image aan het installeren welke wat GUI en tools betreft een stuk uitgebreider is.

 

Voor de liefhebbers, heb ik de nieuwe drivers bijgesloten. Deze moet je via FTP in je /tmp directory zetten en dan vervolgens:

 

ipkg remove dreambox-dvb-modules

ipkg install /tmp/*.ipk

 

Vervolgens rebooten.

 

Hoop jullie zo weer op de hoogte gebracht te hebben.

 

Groetjes

dreambox-dvb-modules_2.6.12-5.1-brcmstb-dm800-20080511-r0_dm800.zip

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: jacksparrow
H
Voor de liefhebbers, heb ik de nieuwe drivers bijgesloten. Deze moet je via FTP in je /tmp directory zetten en dan vervolgens:


Wellicht ten overvloede, deze drivers zitten standaard in PLi Iolite.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EaS
Wat betreft het beeld: De Kathrein UFS-910 schijnt dus de te kloppen tuner te zijn wat betreft (HD) beeldkwaliteit.
Conclusie: Afgaande op de (tot nu toe schaarse) ervaringen van anderen, lijkt de DM800 dus een topbeeld te geven. Op z'n minst identiek aan (zoniet beter dan) de UFS-910.



@EaS,

Afgaande op de ervaringen van bully2, mijzelf en eveneens volgens berichten
op diverse forums heeft de AB IPBox 9000HD een betere beeldkwaliteit
dan de Kathrein UFS-910.
Daarmee zou eigenlijk eerder de AB IPBox 9000HD de te kloppen box zijn.

Zijn er al ergens vergelijkingen te lezen betreffende de beeldkwaliteit
tussen de AB IPBox 9000HD en de Dreambox 800HD?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Afgaande op de ervaringen van bully2, mijzelf en eveneens volgens berichten
op diverse forums heeft de AB IPBox 9000HD een betere beeldkwaliteit
dan de Kathrein UFS-910.
Daarmee zou eigenlijk eerder de AB IPBox 9000HD de te kloppen box zijn.

Zijn er al ergens vergelijkingen te lezen betreffende de beeldkwaliteit
tussen de AB IPBox 9000HD en de Dreambox 800HD?


Sattaz, duidelijk verhaal. Heb tot nu toe nog geen vergelijking gezien tussen de IPBox 9000HD en de DM800 (ook niet na even snel wat zoeken op diverse fora). Ga het in de gaten houden smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe

Hoezo? Het is toch interessant om te weten hoe de beeldkwaliteit is tov. andere HD receivers? Een receiver kan nog zo'n mooie features hebben, maar als de beeldkwaliteit bagger is, dan heb je er nog niks aan.

 

Helaas heb ik hier in NL nog geen handelaar gezien die ze al verkoopt, dus moet ik afgaan op de bevindingen van mensen die 'm net over de grens gehaald hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze wel beide getest en de DM800HDD is qua beeldkwaliteit, bedieningsgemak én snelheid vele malen beter.

Al dit een "kleine" broer van de 8000 moet voorstellen, weet ik wel wat ik in augustus ga kopen.

De IPbox 9000 heeft te veel contrast en ruis in het HD beeld, dat kennelijk niemand behalve mij ziet. Ik denk dat een aantal mensen beter geen HD ontvanger (of juist een betere TV) kan kopen, als je het verschil toch niet ziet:-))

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...