Ga naar inhoud


nu leverbaar!


cellie

Aanbevolen berichten

Ik begrijp ook de frustratie van Toxiq niet helemaal. Wat ik wel begrijp is het gefrutsel van Dream Multimedia. Op de officiele weg zwijgen ze meer dan goed voor ze is en via de onofficiele weg komen er allerlei slechte verhalen naar buiten. Met slechte verhalen bedoel het geneuzel over een broertje van de eigenaar etc, slechte tuners etc.

 

Misschien is het goed als Toxiq zijn bronnen vermeld als hij uitspraken doet over DM800 uit Taiwan of werever. Het vermelden van een bron is dacht ik verplicht.

 

Het enige wat beledigend zou geweest kunnen zijn is het foutief schrijven van de nick van Toxiq maar dat kan toch niet zo erg zijn. Misschien was het wel speels bedoelt.

 

Laten we er gewoon vanuit gaan dat ze volgende week ook bij ons te koop zijn en dat we dan kunnen gaan testen.

 

 

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 316
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Fransyvy
Misschien is het goed als Toxiq zijn bronnen vermeld als hij uitspraken doet over DM800 uit Taiwan of werever. Het vermelden van een bron is dacht ik verplicht.

die bron staat er ook bij en is Michel van Satellietland.
Ben het verder wel met je eens dat Dream erg warrig informeert. Mijn indruk is dat dat al sinds het ontstaan zo is. Het is m.i. overigens begrijpelijk dat Dream voorzichtig is geworden met het uitleveren van nieuw ontwikkelde hardware. Ondanks het succes van de Dreamboxen is het met Dream zelf de afgelopen jaren financieel helemaal niet zo rooskleurig verlopen. Gelukkig maken ze nog steeds wel de leukste satellietontvangers.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bart
Ondanks het succes van de Dreamboxen is het met Dream zelf de afgelopen jaren financieel helemaal niet zo rooskleurig verlopen.


Werk jij bij Graydon of soortgelijk bedrijf soms whistle
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis van "verhalen" en "horen zeggen" kun je geen financiële goedheid toetsen. Dat zijn roddels. Daar heb je heel wat meer voor nodig. Stukken die door een account worden opgesteld.

 

Weet je wat jij zou moeten doen ? :D

 

kvk_edo.gif

 

 

Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je niet weet waar je het over hebt. In diverse Duitse media hebben zeer betrouwbare artikelen, met bron, gestaan hierover.

 

Dus geen via via verhalen en geruchten maar gewoon zaken die men via de Duitse versie van de Kamer van Koophandel zijn te achterhalen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe

Ik wacht voorlopig nog 'n paar maandjes zodat alle kinderziektes eruit zijn. En zoals ik 't nu zie zitten er nog de nodige kinderziektes in (onscherp beeld, slechte tuner) Ik heb me al 2x 'n buil gevallen aan Dreamboxen; DM7000, met bagger-voeding & 'n DM500 met 'n bagger-RGB signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacksparrow

-De interne cardreader werkt nog niet. Ik ervaar dit persoonlijk als het grootste gemis. Het zal echter denk ik niet lang duren voor er een aangepaste versie van NewCS of CCcam verschijnt.


Dus als ik jou goed begrijp, heb ik een CAM (T-rex of iets dergelijks) nodig om met deze dreambox een originele kaart te kunnen gebruiken?

---
Keep the Good Posting!

--------------------

Dreambox 800-HD

VisioSat Quatro LNB's (Astra 1/ Astra 2 / Astra 3 /HotBird (HB))

Link naar reactie
Delen op andere sites

@El_Bandito

 

Dream Multimedia is destijds begonnen door een aantal mensen die al een bedrijf hadden, Visioduck. Dit bedrijf verkocht al allerhande satellietontvangst gerelateerde apparatuur. Hoe de zakelijke lijnen tussen Visoduck en Dream Multimedia precies hebben gelopen is mij niet bekend, maar dat het verkeerd is gegaan met Dream is wel publiekelijk bekend.

Na het "omvallen" van Dream Multimedia is er volgens mij door Dream vreemd kapitaal aangetrokken om de boel overeind te houden.

 

Wil je echt alles precies weten dan zal je in Duitsland moeten gaan zoeken in de archieven van rechtbanken en KVK's. Dat de weg die Dream tot nu toe heeft afgelegd echter verre van gladjes is geweest zal ongetwijfeld wel duidelijk zijn.

 

Citaat:
De geruchten in het satellietwereldje zijn steeds harder te horen. Het Duitse bedrijf Dream Multimedia zou in ernstige problemen verkeren. De fabrikant van de succesvolle Dreambox lijn (500, 5600, 5620, 7000 en 7020) zou volgens berichten op het Italiaanse satellietboard Lucifersat (welke nauwe betrekkingen heeft met het Italiaanse bedrijf Duo Labs) zelfs al in april failliet zijn verklaard. Duidelijk is inmiddels wel dat de rechtspositie van het bedrijf veranderd is van een B.V in een N.V.

 

Eén van de eigenaren van Dream Multimedia, Jurgen Leuering, doet in het eigen Dream Multimedia forum een beetje wazig over de ontstane situatie maar laat duidelijk merken dat de verdere ontwikkelingen van de nieuwe Dreambox 8000 in volle gang worden voortgezet.

 

De duitse internetsite Kriebel-Sat weet daarnaast te melden dat Dream Multimedia-TV GmbH niet meer bestaat. Echter de verkoop, service en ontwikkeling van de Dreamboxen zullen wel onverminderd worden voortgezet. Dit komt omdat de merknaam Dream via een constructie nog steeds in bezit is van de drie eigenaren Tim Ziemann, Jürgen Leuering en Dirk Glunz. De merk Dream wordt nu gevoerd door het in Lunen gevestigde bedrijf Visioduck welke eigendom is van Willi Glunz en waar Tim Ziemann procureur van is. Net voor de faillisementsaanvraag van Dream Multimedia-TV GmbH is de merknaam Dream overgegaan naar het bedrijf Visioduck GmbH. Daarna is in april 2005 Dream Multimedia-TV GmbH als productloos bedrijf met schulden failliet verklaard. De ontwikkeling van nieuwe Dream producten staat overigens los van dit alles omdat deze in het bedrijf Multimedia Labs GmbH waren ondergebracht. Er zijn volgens de eigenaren absoluut geen redenen om te denken dat de Dreambox door deze ontwikkelingen een langzame dood zal sterven. In juli zal een nieuw bedrijf worden opgestart waar met minimaal 30 man de toekomst weer met vertrouwen tegemoet wordt gezien. Ook de ontwikkeling van de Dreambox 7025 en Dreambox 8000 lopen geen vertraging door deze gebeurtenissen op.

 

©2005 Satplaza Weblog

 

 

Bron: Satwatcher :D , via satplaza.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NailZ
hahaha
ja we gaan de tuner er ff uitslopen om ff te kijken of het niet een betabox is ......



Een echte kenner aan het woord hoor ik wel. De tuner is uitneembaar en kan dus prima van onderen gefotografeerd worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker cynisch Tox, doe effe normaal en laat zien dat je jezelf onder controle hebt als gewaardeerd moderator. (en dit bedoel ik positief)

 

Het is wel duidelijk dat dit bedrijf niet echt sterk staat. Wat ik bedoel is dat de manier van doen de laatste weken uiterst merkwaardig is. Weet iemand iets over de huidige financieele situatie? (Overigens haal je dat echt niet uit kamer van koophandel verslagen)

Dit alles doet uiteraard niet af aan de kwaliteiten van de producten. Volgens mij kun je gewoon de nieuwe boxen kopen. Het merk is denk ik zodanig sterk dat er altijd wel overname kandidaten zullen zijn in het geval dat er weer financieele hommeles zou ontstaan.

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn hele bericht:

Citaat:
hahaha

ja we gaan de tuner er ff uitslopen om ff te kijken of het niet een betabox is of een echt eindproduct of slechte tunervariant of een gekloonde versie mischien????

hou toch eens op met dat flauwe geouwehoer

welles nietes welles nietes ik weet het beter

het lijkt hier wel een kleuterschool

 

Dus natuurlijk is dat cynisch bedoeld. Dit lid weet zich toch ook niet te gedragen. Als hij nou ook nog een reden zou hebben om dergelijke taalgebruik te bezigen, maar nee, hij heeft ook nog eens gewoon ongelijk omdat de tuner van de 800HD gewoon een plug & play tuner is en je die dus zonder enig probleem er uit kan pakken om van onderen te fotograferen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees nu toch ook reeël. Hoeveel mensen gaan een box openmaken om een tuner, ook al is het gemakkelijk clicksysteem, even van de printplaat te halen?

 

Dat er tien betaboxen in Duitsland wellicht te koop zijn aangeboden okee. Maar als je dan ook nog eens betaboxen in grote getalen via een bedrijf van een familielid naar buiten gaat brengen komt mij ook heel ongeloofwaardig over hoor. Het kan. Maar ik geloof daar vooralsnog geen snars van.

 

Zeker niet als je hier leest dat zelfs al Mediamarkten in Oostenrijk deze ontvangers in grote voorraden in de winkel heeft liggen. Dat je in een grote Duitse satellietzaak je gewoon kan langskomen, kopen en meenemen.

 

Als Dream echt op deze manier bezig is om niet goed functionerende betaboxen in deze omvang toch de weg naar de consument laat vinden om dan toch maar aan geld te komen om investeringen in deze box terug te verdienen dan is dat van een nog bedenkelijker niveau dan dat ik zelfs in mijn stoutste dromen had kunnen verwachten.

 

Dat zou ik als distributeur liever mijn boxjes een week later dan de rest hebben dan dat een merk dat ik vertegenwoordig in een bepaald land die op deze manier kopers loopt op te lichten. Want dat is het in het geval dat jouw stellingname klopt. Je brengt immers goederen op de markt waarvan je bijvoorbaat al weet dat ze niet naar behoren werken. En dat kan je toch alleen maar uitleggen als oplichting.

 

Overigens dat is niet negatief bedoeld tegen jou hoor. Jij kan er ook niets aan doen als het echt het geval zou zijn. Alleen wens ik gewoon niet te geloven dat Dream zulke bedenkelijke stappen zou uitvoeren.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...