Ga naar inhoud


Sanyo video met geluidsprobleem


Aanbevolen berichten

hoi,

 

Ik heb hier een sanyo vhr289 die bij een opname af en toe het geluid niet wist.

Het geluid van de vorige opname komt dus mee door.

Ik heb de wiskop al verschillende keren gekuist.

 

In het begin dacht ik een slechte band, maar om de paar maanden/weken kwam het probleem steeds terug.

 

Alles al gecontroleerd op slechte contacten, maar niets te zien.

 

Ik heb nu al gemerkt dat de na een slechte opname de volgende wel goed kan zijn.

Dus volgens mij is er wat anders aan de hand dan een vervuilde wiskop....maar wat?

 

iemand een idee?

 

mvg

 

 

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites


lastige fout....moet bijna wel een rotte las of iets temp gevoelig zijn.

 

maar is lastig zoeken omdat je niet gelijk resultaat hebt.

 

als je een scope hebt zou je bij opname de sinus op de wiskop bekijken en kijken of deze wegvalt bij tikken\verwarmen\koelen.

 

zonder scope is dit veel lastiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zou inderdaad de wiskop zelf kunnen zijn, ik herinner mij uit een ver verleden, dat er bepaalde series recorders waren, met deze uitvalklacht, waarbij de wiskop het probleem was.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als bij een videorecorder de backtention veels te laag is, zou dit tot bandloopfouten rond de videokop leiden en beeldfouten geven.

voormagnetisatie voor de audiokop is er kennelijk wel, omdat hij het nieuwe geluid wel hoort. Het oude geluid wordt alleen niet gewist. Lijkt toch het meeste op een defecte wiskop.

Even de scoop erop en kijken of de wisspanning aanwezig is.

Of preventief de wiskop even vervangen voor een ander exemplaar.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

bedankt voor het meedenken.

 

De video staat bij mijn schoonouders, dus ik kan het signaal altijd wel eens meten met de scoop en hier en daar eens wat coldspray spuiten.

 

Mij staat er ook ergens iets voor dat er problemen waren met de aansluiting van de wiskop, maar vogens mij is deze bij dit type rechtstreeks op de print gesoldeerd.

 

Ik laat nog wel wat weten.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...