Ga naar inhoud


R.I.P. François Sterchele


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Marco275
Dan hoor jij ook niet op de openbare weg thuis, als je met 40 je rechtervoet nog niet in bedwang hebt is er voor jou weinig hoop.

 

Je moet mij niet komen vertellen dat je nog nooit je voet tot op de bodemplaat van je auto hebt gestampt.

 

Weinig hoop zeg je! Ben je dan echt een crimineel omdat je af en toe eens 180 gaat rijden. Op een nachtelijk uur en op een autostrade waar het verkeer bijna tot 0 is herleid?

 

Maar goed we dwalen af. Dit is een topic over het trieste overlijden François Sterchele.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind ook de uitspraak dat als je 40 ben je opeens een superburger moet zijn echt belachelijk.

 

Dat is echt zo'n huisje, boompje, beestje uitspraak die voor sommige mensen een doel in het leven is en daarbij de anderen jonge honden blijven. Dan ben en blijf ik liever zo'n jonge hond en daar doe ik goed me best voor. Dat jezelf nooit te hard rijdt fijn voor jou maar dan hoef je de mensen die weleens te hard rijden niet gelijk terroristen te noemen.

 

De meeste hard rijders vouwen zichzelf wel om een boom. De gevaarlijke ongelukken komen vaak van mensen die helemaal niet op zitten te letten en dan nog geen eens door hebben dat, als het net wel goed gaat, ze iets fout gedaan hebben. Ik rij altijd goed door, vaak gedoseert te hard maar zeker niet roekeloos en dan wil ik niet zomaar in het rijtje terroristen gezet worden!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Crazy Sat
Code:
en volgens de berichtgeving is het gebeurd op een provinciale weg dus hoe je erbij komt dat het op een autosnelweg is gebeurt begrijp ik niet


Uit de krant " Het Nieuwsblad " van vandaag :
De N49-expressweg is er omgebouwd tot E34-snelweg, maar langs de kanten van de rijbaan staan geen vangrails. Wagens die er van de weg raken, komen enkele meters lager in een beek,akker of maisveld terecht of botsen zoals Sterchele tegen één van de bomen rond de velden.

Dus voor je iets stoms neerpent informeer je dan correct.


En dit stond gisteren in hetzelfde Nieuwsblad :
"Het zware verkeersongeval gebeurde op E34-N49 expresweg donderdagochtend omstreeks drie uur."

Dus iemand verbeteren door een bron te citeren die het blijkbaar zelf niet goed weet, is ook geen referentie.

Dit zegt Wikipedia :
"De N49 is een autoweg in België, lopend van Knokke-Heist tot Moerbeke. Van Moerbeke tot Antwerpen is de weg inmiddels omgevormd tot autosnelweg, onder het wegnummer A11. Op korte termijn zal ook het traject van Moerbeke tot Knokke-Heist omgevormd worden. Het is een deel van de Europese weg E34. De weg is in het Waasland en het Meetjesland beter gekend als den expresweg."

Dus is het ongeluk gebeurd op de A11 ofwel de E34 als men de Europese benaming neemt.

Over het ongeval zelf spreek ik mij niet uit, maar in het algemeen stel ik mij toch de vraag of het zinvol is om auto's op de markt te brengen met >200 pk en een top van > 250 km/u.
Je moet al een goed chauffeur zijn om dergelijke bolides in de hand te houden. En met goede chauffeur bedoel ik dan iemand die een beheerst en defensief rijgedrag vertoont, niet iemand die denkt dat hij op een race-circuit bezig is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
E34-N49 expresweg

 

Dit schept inderdaad verwarring omdat dit vroeger volledig een expresweg was, maar die zijn ze stuk voor stuk aan het ombouwen tot een autostrade.

Voor de duidelijkheid:

Het is een expresweg van knokke tot voorbij de tunnel in Zelzate. Vanaf dan is het een autostrade.

Het stuk waar Sterchele reed was dus autostrade.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Puch
Ben je dan echt een crimineel omdat je af en toe eens 180 gaat rijden.

Volgens de wet wel, en volgens mij ook. De wegcode is tot nader order nog altijd strafrecht.
Het zal trouwens de eerste niet zijn die onder dergelijke extreme omstandigheden een ongeval veroorzaakt met dodelijke afloop voor derden voor de rest van zijn leven failliet is.
Om dan nog maar te zwijgen van het menselijk leed bij beide partijen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Coliseo


Over het ongeval zelf spreek ik mij niet uit, maar in het algemeen stel ik mij toch de vraag of het zinvol is om auto's op de markt te brengen met >200 pk en een top van > 250 km/u.


Het is altijd erg als een veel te jonge man/vrouw zo zinloos om het leven komt.
Maar ik ben het met je eens over jet punt dat je noemt waarom er auto's met zo veel pk en topsnelheid gemaakt worden, je mag nergens harder rijden dan 120km ( hier in spanje dan ) is het niet zinvoller om all die techniek om meer pk uit een motor te halen om te zetten naar zuiniger rijden? De brandstof prijzen rijzen de pan uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Code:
Als je terrasjes gedaan hebt in Antwerpse, en zo laat op weg naar huis rijdt (vliegt) dan vermoed in dat het pro-mille gehalte in het bloed navenant zijn zal...!Hier wordt niet over gerept???? 

Dat zou wel even kunnen, maar hoeveel zulke gasten rijden er dagelijks niet op Belgische of Nederlandse wegen ?

Met mijn "Bakje Met Wielen" ( zie avatar ) rijd ik zo 240 , fluitje van een cent . En eerlijk gezegd als ik s' avonds alleen op de baan ben snor ik ik wel eens een eindje boven die limietsnelheid. Als je dan iets gebeurt tja dan heb je natuurlijk pech .

Neem nu dit geval van François , akkoord alle elementen zijn tegen : overdreven snelheid , onverantwoord rijgedrag , onder invloed ??? etc.... maaaar bij dit ongeval heeft hij wel veel verdriet en verslagenheid nagelaten bij familie,vrienden, zijn club,zijn supporters, enz... en is dit niet goed te praten. Doch bij dit ongeval heeft hij geen andere personen gekwetst of erger nog personen voor de rest van hun leven blijvend leed veroorzaakt. Den cois was een toffe en vriendelijke gast, levensgenieter, enfant-terible , etc... net zoals in Nederland in de tijd jullie "Patje" . Als ik mocht kiezen in het leven dan nog liever heengaan op de manier van cois dan verder te moeten leven met het leed wat "Patje" reeds in zijn leven heeft aangericht na zijn ontelbare ongevallen en schandalen en deze man is bij mijn weten nog in leven. wink

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...