Ga naar inhoud


Moet ik kabelmonteur toelaten in mijn woning?


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Ongeveer 4 jaar geleden heb ik mijn analoge kabelabonnement opgezegd vanwege de meer dan beroerde beeldkwaliteit van de geboden dienst in mijn gemeente.

 

Vorige week kreeg ik een insinuerende brief van casema in de bus, waarin de komst van een monteur wordt aangekondigd.

Deze monteur verschijnt om daadwerkelijk te kunnen vaststellen of het kabelsignaal inderdaad afgesloten is.

Men gaat er van uit dat ik mogelijk al enige jaren illegaal gebruik maak van dit inferieure product waarover ik al vele malen vergeefs geklaagd heb.

 

Ik ben een beetje allergisch geworden voor het doen en laten van kabelbedrijven, en vraag me dan ook af of ik wettelijk verplicht ben om een monteur van Casema toegang te verlenen tot mijn (koop)woning.

Het is toch mogelijk om iemand af te sluiten via het kastje op de hoek?

 

Van de kabelaansluiting rest er slechts een wanddoos waaruit inderdaad geen signaal meer komt.

 

 

 

 

 

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is hier al een heel topic over geschreven.

De kabelmonteur komt overigens NIET in je woning maar sluit het af in de wijkkast bij je in de buurt. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MarnixK
Ik denk niet dat je hem/haar toegang hoeft te verlenen, maar als er geen signaal meer opzit wat is dan het probleem ??

Lijkt mij duidelijk wat het probleem is. Casema heeft namelijk helemaal niets te zoeken in je huis. Ze kunnen in de wijkkast zien of de aansluiting daadwerkelijk verbroken is en zo niet dan hebben zij hun zaakjes niet goed voor elkaar. Moet iemand die geen contract meer heeft met Casema en overdag niet thuis is er soms voor gaan vrij nemen om de monteur van Casema te ontvangen zodat Casema kan gaan controleren of zij hun werk goed hebben gedaan in het verleden? Het moet toch niet gekker worden met de arrogantie van dat kabelbedrijf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Er is hier al een heel topic over geschreven.
De kabelmonteur komt overigens NIET in je woning maar sluit het af in de wijkkast bij je in de buurt. laugh


Ja, er was al een topic. Sorry dus. Volgens de brief komt er wel degelijk een mannetje in mijn woning om de afwezigheid van het signaal te controleren.
Ik voel daar niet zo veel voor, want de kabelbedrijven maken het veel te bont met hun wanbeleid.
Ik heb overigens geen signaal op de aansluiting, maar mijn wrok tegen de kabelmaffia is te groot om mee te werken.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast eric5.1

Mijn buurman kreeg ook zo'n brief. Man kijkt al jaren niet meer omdat deze grootste deel van de tijd in Spanje woont. Een Casema abonnement is dan een zonde van het geld.

 

Casema krijgt steeds meer mensen die op andere manieren kunnen gaan kijken en probeert met die brieven nog wat leden terug te krijgen.

 

Mijn buurman heeft niet gereageerd en de aansluiting is na een paar weken (buiten de woning in een verdeelkast ) afgesloten. Einde verhaal.

 

Dus gewoon niets doen, Casema los het maar op buiten de woning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is inderdaad niet de bedoeling (en toegestaan) dat de monteur binnen komt.

 

casema gaat alle aansluitingen controleren , omdat er idd veel mensen onbedoeld kunnen kijken.

 

door deze schikbrief proberen ze die mensen alsnog lid te laten worden voordat ze bij controle worden afgesloten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al ruim 8 jaar geleden de kabel opgezegd.

Keurig een bevestigingsbrief terug gekregen van Casema destijds.

 

Ik kan me niet voorstellen dat ze nu daarwerkelijk hier langs willen komen, want afsluiten doen ze inderdaad in een kastje op de hoek van de straat.

 

Wel heb ik al een aantal maal een brief gekregen van ze waarin ze me vroegen wat de reden was dat ik geen abbonnement had. Ik voelde me niet geroepen om daarop te reageren.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch staat in deze brief dat de monteur de woning in wil om persoonlijk te controleren of er misschien toch per ongeluk een signaal op staat.

 

Zelfs gratis hoef ik dat signaal niet te hebben....

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman
Toch staat in deze brief dat de monteur de woning in wil om persoonlijk te controleren of er misschien toch per ongeluk een signaal op staat.



@Donkeyman,

Is het mogelijk om hier een scan van die brief (zonder persoonlijke gegevens) te plaatsen?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je per ongeluk thuis zijn, dan kan je de monteur vragen of hij een huiszoekingsbevel heeft. Daarna kan hij weer afdruipen. grin.gif

 

Komt hij dan toch ongewenst binnen, dan mag je de politie bellen. grin.gif

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman
Toch staat in deze brief dat de monteur de woning in wil om persoonlijk te controleren of er misschien toch per ongeluk een signaal op staat.

En? Als je morgen een brief krijgt van B. Oevengilde die je huis wel even van binnen willen bekijken laat je ze er toch ook niet in? Casema heeft helemaal niets te zoeken in je huis. De benodigde handeling/controle kunnen ze buiten in de wijkkast verrichten. Pure intimidatie is dit en niets meer. Waarschijnlijk hopen ze bij de controle binnen te zien dat er een coax kabeltje van TV naar hun aansluitdoos loopt als ze buiten mogelijk geconstateerd hebben dat ze een adres vergeten zijn af te sluiten zodat ze als nog kunnen proberen om die bewoner met terugwerkende kracht te laten betalen. Laat ze maar met een gerechtelijk bevel komen als ze naar binnen willen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ontving ik ook de bewuste brief (gericht aan de bewoners van......)

 

Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt als de topicstarter vermoed. In de brief staat namelijk NIET dat de monteur in ons huis moet zijn. Er staat alleen dat iemand de aansluiting komt controleren.

 

Bovendien stelt Casema dat bij een door Casema geschreven schriftelijke bevesting van het beeindigen van het abonnement de brief als niet verzonden moet worden beschouwd.

Nu heb ik dus inderdaad nog zo'n brief liggen, maar Casema heeft kennelijk geen toegang tot de GBA (Gemeentelijke Basis Administratie) en kan dus niet weten of er wellicht nieuwe mensen zijn ingetrokken op ons adres. En anders is hun administratie niet op orde.

 

Via de (reeds verscheurde) antwoordkaart kon je je trouwens aanmelden als abonnee met terugwerkende kracht vanaf 1-9-2007.

Inclusief administratiekosten ben je dan in 1 keer een flink bedrag kwijt.

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

even voor de duidelijkheid.

 

de monteur komt bij niemand thuis om de kabel af te sluiten, is ook helemaal niet nodig alle info die hij nodig heeft is in de ev kast te vinden en zo sluit ie de kabel af.

 

zo ziet er een ev kast.

post-61-1318259760,7045_thumb.jpg

"i think, therefore i am"
draaiend met: VU+DUO 500GB, golden media wizard hd class, Pinnacle ip9600 hd with android
4X TELENET hd-digicorders 500GB
enog meer om op te noemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...