Ga naar inhoud


[600] geluidsmodificatie (voor helderder en harder geluid)


Pietjebel10

Aanbevolen berichten


Heb de modificatie hier ook toegepast,werkt prima.

Heb alleen de doorverbinding gemaakt tussen pen 7 en 12.

Geluid is nu helderder.

 

 

 

Grtz.

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je ook met dit probleem naar je dealer gaan dit ivm de garantie, ik heb mijn 600 pas 3 weken, ik heb geen zin om nu al zelf aan de slag te gaan, het geluid is beduidend minder dan bij mijn vorige ontvangers, als ik naar de kabel terugschakel moet ik meteen mijn geluid weer aanpassen.

 

groetjes,

 

altobelli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het maar een sterk verhaal.

Als ik een hele oude gemini terug zet op mijn 600, heb ik strak helder en hard geluid.

Zet ik er de laatste Pli of gemini op, is het geluid een stuk doffer en zachter.

Volgens mij is het gewoon een driver probleem.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Welke Gemini versie levert een beter audio?

Ik gebruik versie 4.30, en vind inderdaad het geluid ook erg dof en ook wat zacht.

De (simpele) modificatie van het overbruggen van 2 IC aansluitingen ga ik morgen proberen.

Die Duitser heeft het naar mijn idee erg zorgvuldig bestudeerd en duidelijk aangegeven hoe het probleem op te lossen.

Het terugflashen en daarna alles weer opnieuw configureren kost me veel meer tijd.

Mocht dat onvoldoende zijn dan ben ik benieuwd naar de andere versie.

 

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Modificatie (draadbrugje) aangebracht met succes smilesmile

Het geluid is nu een stuk helderder.

Het audio is nu zelfs iets sterker dan dat uit mijn Digitenne Samsung ontvangertje komt, dus de rest van de modificatie (zie link in deze thread) laat ik voor wat het is!

 

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Seca3
Modificatie (draadbrugje) aangebracht met succes smilesmile
Het geluid is nu een stuk helderder.
Het audio is nu zelfs iets sterker dan dat uit mijn Digitenne Samsung ontvangertje komt, dus de rest van de modificatie (zie link in deze thread) laat ik voor wat het is!


Wat is het efect als men de drivers in de sf gaat aanpassen.is het dan te scherp en te hard?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

leuk zo`n dreambox nu ook al geluidsproblemen wanneer kom dream met de eerste ontvanger bouwpakketen lijk met leuk om zo`n ding zelf te bouwen kan ik in ieder geval een betere tuner en voeding bouwen .

het word steeds slechter met die dreamboxen .

daar kun je nu ook uit halen dat ze die 8000 nog steeds niet op de markt hebben gebracht misschien komen deze binnen kort wel uit china wie weet voor mij is er maar een dreambox en dat is de 7000 die doet het altijd

 

mvg johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...