Ga naar inhoud


Auto gejat, en wat nu?


DroomDoos

Aanbevolen berichten


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat zal ik maar doen ja...

 

Zeker als je mot met de verkoper hebt gehad! Wellicht heeft ie dit weekend zijn reserve sleutel weer gevonden wink

 

Ikzelf heb een bus uit het buitenland waar ook maar 1 sleutel bij zat. Gezien de waarde van de apparatuur die erin zit heb ik de code in het systeem laten resetten zodat de slingerende sleutel niets meer waard is. Tevens heb ik een alarm erop laten zetten.

 

Niemand heeft ook iets gezien zeker?

 

Zeker in de oostelijke contrijen van nederland wordt veel naar het nog verdere oosten verscheept in de nachtelijke uurtjes. De A1 en A12 worden daarom ook zeer regelmatig gecontroleerd op alles dat richting de 'oostblok' landen gaat.

 

en áls ie dan teruggevonden wordt is het altijd de vraag wat ze er mee gedaan hebben. Het gevoel van vertrouwen in jouw stalen brik is dan dus weg..

Misschien beter dat hij helemaal niet meer gevonden wordt wat dat betreft...

 

Gr

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte met de nasleep van de diefstal van je Golf.

Mijn zwager heeft ook meegemaakt dat zijn golf+ gejat was.

 

Maak je borst maar nat.

Belangrijke tip die je echt moet opvolgen!!!

Hoe een dagboek bij met betrekking tot deze diefstal.

Noteer alles met datum en tijd welke acties je hebt ondernomen, met wie je gesproken hebt m.b.t deze diefstal, oom agent, verzekeraar, telefoongesprekken en de inhoud van die gesprekken en eventueel gemaakte afspraken of togezegde beloftes.

 

Je krijgt zowiezo een gesprek met de verzekering of een afgevaardigde die deze diefstal gaat onderzoeken. Ze gaan zoveel vragen stellen en alles checken om maar te kijken of ze een gat in je verhaal kunnen schieten. Af en toe zal je gaan denken dat je verdacht wordt van verduistering van je auto. Die 2e sleutel heb je misschien wel gebruikt om die auto te laten jatten en heb jij een paar duizend euro cash in je handen gehad!!

 

Het klinkt misschien ongeoofwaardig maar je kunt maar beter voorbereid zijn. Hoe heb jij die auto betaald? heb je een factuur, heb je een factuur van de navi + audio. Heb je rekening afschriften van betalingen van de auto. etc etc.

 

Daarna krijg je nog die geweldige discussie wat de auto nog waard is. GA nu vast bij VW-dealers kijken wat een gelijkwaardige golf moet gaan kosten. Vraag om offertes. Dit kun je dan overleggen om aannemelijk te maken welk bedrag jij moet gaan ontvangen van de verzekering ipv de door hun altijd te lage vastgestelde dagwaarde. Verzekeraars hebben altijd als doel om niet of zo laag mogelijk te hoeven uit te keren.

 

Kortom: Noteer alles en kom beslagen ten ijs.

 

Ik wil de situatie niet negatief schetsen maar helaas zijn dit praktijkervaringen van mijn zwager. Doordat hij een goed dagboek bijhield kon hij de verzekering zelfs schaakmat zetten en aannemelijk maken dat ze de zaak aan het vertragen waren. Mede door zijn aanvoer van bewijsstukken en offertes van gelijkwaardige auto's heeft hij 4000 euro meer terug gekregen voor zijn Golf+ als dat de verzekering van plan was.

 

Als beloning voor de verzekeringsmaatschappij is hij daar natuurlijk niet meer verzekerd met zijn nieuwe VW.

 

Succes

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

ff zonder dollen : IS ie niet WEG GESLEEPT ?

Ik weet niet hoe parkeerbeheer in Eindhoven dat doet, maar ik zie regelmatig op de tv dat ze in 2 minuutjes zo'n ding aanpikken en wegrijden.

 

't Is maar een idee. Je zal de eerste niet zijn die denkt dat ie gepikt is terwijl ie mooi opeen parkeerterrein van de blauwbloezen staat ;-)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DroomDoos
Zijn daar schema's voor?

Veel schema heb je daar niet voor nodig om die gewoon te traceren. Gewoon 12V en een antenne in je dashboard steken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de tips Lambik, en Ozzo, nee dat heeft de politie als eerste gecontroleerd want daar dacht ikzelf ook aan.

Ben nu bezig met een offerte van de VW dealer zodat ik iets kan overleggen, maar helaas geen aankoopnota, helaas heb ik de website ook niet opgeslagen waar het destijds op stond (screenshots). Dus daar kom ik niet ver mee, zoals ik bij onze dealer zie zijn de gemiddelde golfjes zoals ik hem had een stuk duurder dan wat ik allemaal op internet zie.

 

DroomDoos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Deevie

Veel schema heb je daar niet voor nodig om die gewoon te traceren. Gewoon 12V en een antenne in je dashboard steken.


Nou, dan kom je niet ver denk ik, je zult toch iets aan satelliet communicatie nodig hebben of via GPRS uitzoeken tussen welke mobiele telefoniepalen je zit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DroomDoos
Origineel bericht van: Deevie

Veel schema heb je daar niet voor nodig om die gewoon te traceren. Gewoon 12V en een antenne in je dashboard steken.


Nou, dan kom je niet ver denk ik, je zult toch iets aan satelliet communicatie nodig hebben of via GPRS uitzoeken tussen welke mobiele telefoniepalen je zit.


Zoek maar eens naar Hiper I of Hiper II.
of gewoon op spyshop ofzo.. zal waarschijnlijk wel een hap kosten maar je weet wel waar hij uithangt !

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwaar balen voor je Droomdoos. Bij mijn zwager was ook geen reserve sleutel aanwezig. Stond geparkeerd bij een loods en is gewoon meegenomen met de sleutel, dit was gezien door personeel wat in de kantine zat te schaften. Maar niets te bewijzen en was ook niks aanwezig bij de handelaar, is politie direkt gaan kijken, maar ja zou ook wel stom zijn om hem te vebergen daar.

 

Maarreh heb nog wel een fiets voor je smile

Greetz.............René

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...