Ga naar inhoud


Auto gejat, en wat nu?


DroomDoos

Aanbevolen berichten


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: DroomDoos
Origineel bericht van: Deevie

Veel schema heb je daar niet voor nodig om die gewoon te traceren. Gewoon 12V en een antenne in je dashboard steken.


Nou, dan kom je niet ver denk ik, je zult toch iets aan satelliet communicatie nodig hebben of via GPRS uitzoeken tussen welke mobiele telefoniepalen je zit.

Dan kom je toch heel ver hé. Via zo'n module (die data kan doorsturen via SMS en GPRS) kan je op ieder moment je GPS locatie doorsturen waardoor je dus toch zou moeten weten waar je auto is hé?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Terror
Origineel bericht van: f650gsrider
Maarreh heb nog wel een fiets voor je smile


Aha dus jij hebt hem? :D :D :D :D


Is dat dat fietsie die twee jaar mij in de weg heeft gestaan?


ff zonder dollen, zwaar klote voor je... hoop voor je dat de verzekering coulant is.
Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hola Alejandro,

 

Dat hoop ik ook, heb lokaal al wat offertes laten maken door de VW dealers, deze prijzen zijn natuurlijk een stuk hoger, maar 2 cent per meer gereden kilometer wil ik wel inleveren...

 

Thanks all voor het meedenken.

 

Caja de Sueño

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo allemaal,

 

Weer wat nieuws van de verzekeraar, ruime maand later dus.

De expert vind dat mijn auto helemaal niet waard is wat ik ervoor gegeven heb waarop ik antwoord dat kan wel zo zijn want we zijn een jaarwisseling verder en hebben we weer eens 1000 euro afgeschreven terwijl hij pas een paar maanden verder is. Maargoed, meneer de expert weet te melden dat hij op internet een hele mooie goedkope VW golf van 2004 heeft gezien die ook metallic lak heeft en electrische raampjes, die vraag maar 10.450 euro, en jij betaald 15.000??? zegt ie.. Ik vraag hem of hij er ook goed uitziet en een goed motorblok heeft en geen schades, geen kromme velgen, versleten banden, rammelende uitlaat of wat dan ook. Nou meneer, deze advertentietekst verteld mij dat hij in goede staat is en is dus een goede vervanger voor uw auto dus ik keer u 10.000 euro uit want die 450 euro krijg je er nog wel vanaf gepingelt. Ik zeg, moet ik daarvoor naar Groningen rijden om te zien dat deze auto eigelijk tot op de uitlaat versleten is en dat ik dan nog verder moet gaan zoeken na 600 km gemaakt te hebben. Waarom staan er dan auto's van 10.450 op internet maar dezelfde ook voor 18.000 euro. Er zit toch wel een verschil in. Mijn VW garagebedrijf die het onderhoud doet aan deze auto kan beamen dat deze auto niet in goede, maar een zééééér goede staat verkeerde op het moment van de vervreemding. Dit zou hem worst wezen want ik moest maar naar Groningen.

 

Wat voor expert haalt zijn expertise nou van internet? Mijn nichtje van 13 kan dat nog wel, dus misschien moeten we eens kijken of we mijn nichtje een dik salaris kunnen gaan geven van de verzekeringscenten.

 

nu vraag ik me dus of of het wijs is DAS rechtsbijstand in te schakelen of kan ik hier zelf nog iets mee bij wijze van een second opinion door een onafhankelijk expert die niet alleen op internet rondneust om de goedkoopste afgerakte VW Golf te kunnen vinden maar die daadwerkelijk uitgaat van de foto's die ik recentelijk nog heb gemaakt en nog meer.

 

p.s. ook nog eens, de verkopende partij had een bonnentje in zijn boekhouding zitten die niet overeen kwam met de aanschafprijs, fiscaal technisch gezien geef ik hem gelijk, want hij had er 2000 euro afgehaald op de factuur wat hem zo'n 360 euro BTW scheelt, maar deze factuur was niet door mij ondertekent dus ook die vind ik niet rechtsgeldig, alhoewel ik liever dat bedrag kreeg dan wat Fortis verzekeringen nu wil gaan uitkeren. Nu wil ik eerst wachten totdat ze dat geld hebben gestort en dan ga ik me ontzettend kwaad maken en gaan ze een andere meneer droomdoos zien daar bij Fortis want ze komen aan mijn centen. Ik wil best iets inleveren en ben dus bereid tot concessies, maar 49 cent per kilometer???? Dat is best wel bruut toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het geld binnen krijgt of een brief met wat je uitgekeerd krijgt meteen protest aantekenen dat je niet akkoord bent met de door hun gecalculeerde schade en dat je een contra-expertise wilt door een onafhankelijke partij.

 

Fortis is dus weer een klant armer!

 

Verzekeraars zijn dieven en de schadexpert c.q. de verzekering heeft er alle belang bij zo min mogelijk uit te keren.

 

Direct rechtsbijstand inschakelen. Niet afwachten. Aanval is de beste verdediging in deze.

 

succes! Ik bedoel sterkte.

 

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Droomdoos.

 

Citaat:
Nu wil ik eerst wachten totdat ze dat geld hebben gestort

 

Nu ben ik daar niet 100% zeker van.

Maar als jij wacht tot ze het bod gestort hebben betekent dat ook vaak aceptatie van het bod.

 

Zou er dus zowieso ff met rechtsbijstand bellen.

Houd wel in het achterhoofd dat Fortis en Das uiteindelijk onder het zelfde hoedje zitten.

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

een auto van een handelaar op internet kopen is wel iets anders als een auto in de garage kopen.

 

garantie etc.

 

ook heb je op internet en de krant veelal probleemauto's die de garage zelf niet meer met garantie wil verkopen.

 

je moet één of meerdere offertes bij een garage vragen van een vergelijkbaar model (bovag garage??!!), en dan jou verzekeraar vragen dit voorleggen , en zeggen dat je de auto bij een GARAGE gekocht hebt en niet op internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt recht op een tegenexpertise (vaak op kosten van verzekeraar). Dan wordt een derde expert ingeschakeld, welke tussen de twee waardes moet bepalen wat redelijk is.

Kijk, in ieder geval, je polisvoorwaarden na en schakel je (eventuele) tussenpersoon meteen in. Maak bezwaar bij je maatschappij op de manier waarop expertise??? (waardebepaling).

O ja, de maatschappij bepaalt de uitkering en niet de expert.

Ze zullen zich, normaal gesproken, conformeren aan de expert.

Is ie wel expert op het gebied van motorrijtuigen. Misschien

heeft de rechtbank hem op andere maatstaven als expert gekwalificeerd. Opstal? Machinerieën?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor jullie antwoorden, zojuist antwoord gehad van mijn verzekeringsmaatschappij, deze sturen me eerst een brief welke ondertekend moet worden dat ik akkoord ga met het genoemde bedrag, zo niet dan wordt er een contraexpertise in werking gesteld en deze gaat ervoor zorgen dat er nog eens goed gekeken wordt naar mijn eissen, dat wil wel zeggen dat het nog weken/maanden kan gaan duren. Nu moet ik zeggen dat mijn tussenpersoon (Verberkmoes) alles in werking stelt om het z.s.m. geregelt te krijgen en me zelfs een voorschot wil geven dus echt een applaus voor mijn tussenpersoon. (Lieke bedankt)

Momenteel (as i write) belt Lieke met de expert om er misschien toch nog een paar honderd euro te verhogen, maar ik vrees dat hij hierbij blijft en dat ik genoegen moet gaan nemen met het eerder genoemde bedrag.

 

Maar zeg eens eerlijk, het is toch niet fair dat ik mijn vervangende auto in het noorden van het land moet gaan zoeken om vervolgens bedrogen uit te komen en dat ik hem alsnog veel duurder in de area moet gaan halen?

Mijn erpert vindt dit wel fair want er zijn geen slechte auto's meer...blablabla Hmpfff.

 

Dieven zijn het die verzekeraars, ik weet wel dat ik me altijd zal blijven verzekeren met een tussenpersoon want die krijgen gewoon meer voor elkaar dan wij consumenten, en als je dan ook nog eens een behulpzaam kantoor in de arm hebt genomen dan is dat voor ons alleen maar beter.

 

Caja de Sueño

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een rechtsbijstandsverzekering verkeer? Zoja, die meteen inschakelen. Die sturen een eigen expert en die is doorgaans een stuk schappelijker.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In elk geval niet tekenen als je het er niet mee eens bent,anders kun je het niet aanvechten.

Maar de vraag is hoe bepaal je de waarde?

De prijs bij de garage/dealer is de inruilprijs en de marge.

In die marge zit ook btw en garantie.

Klinkt lullig maar als de inruilprijs van bv de anwb betaald wordt,dan zal dat het een beetje zijn,vermeerderd met een bedrag p/km die er eventueel minder op staat,de verzekerde opties en de staat is afhankelijk,maar die is niet te bewijzen.

Bij de dealer/garage betaal je per definitie vaak meer voor een gebruikte auto dan dat deze waard is(voor inruil en verzekering).

Ik heb ooit een occasion verzekering gehad,die ging tellen vanaf het bedrag die ik betaalde bij de dealer(na acceptatie),maar of dit nog bestaat?

Maar hoe dan ook een beetje meer als de inruilwaarde haal je er echt niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast NDS4Ever
Origineel bericht van: DroomDoos
......Dieven zijn het die verzekeraars, ik weet wel dat ik me altijd zal blijven verzekeren met een tussenpersoon want die krijgen gewoon meer voor elkaar dan wij consumenten, en als je dan ook nog eens een behulpzaam kantoor in de arm hebt genomen dan is dat voor ons alleen maar beter....


Helemaal mee eens , en als je dan nog een tussenpersoon zoekt die je een zgn. volmachtpolis aanbiedt zit je helemaal goed. De tussenpersoon bepaalt en betaald. Lijkt mij dat Verberkmoes dit kan. Anders zit er een paar straten verder in V'waard nog een tussenpersoon met een M die dit zeker wel kan :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, iemand die VW kent smile

Inderdaad, ik ben blij dat ik daar destijds voor gekozen heb, ben er al 10 jaar verzekerd en heb ze nog nooit eerder nodig gehad, zelf niet voor een schadegevalletje dus ik ben een graag geziene klant.

 

Mijn verzekeringstussenpersoon zal me morgen wel bellem met hopelijk wat beter nieuws en dan ben ik ook weer iets blijer.

Nu maar hopen op een snelle afhandeling zodat ik gauw mijn andere autootjes kan gaan halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...