Ga naar inhoud


vraag ombouw naar grijs kenteken auto en bmp


station_hendrik

Aanbevolen berichten


Gast fatfreddy

Dat lijkt mij niet. Andersom was het wel het geval van grijs naar geel dus maar dan nog als de auto jonger dan 100 maanden is daarna niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ombouw van GRIJS naar GEEL moet er nog BPM betaald worden, maar daar geldt een afschrijving voor van iets van zoveeL % per maand, in jouw geval helemaals niets dus. (was iets van totaal 4 jaar om op 0 te komen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ombouwen heeft overigens totaal geen voordeel, je moet toch belasting betalen voor geel, dus spaar je de moeite.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou nee heeft wel een voordeel.

 

Ik ga de auto zowel zakelijk en prive rijden. Ik moet dus bijtelling betalen over m'n eigen auto. Auto is ouder dan 15 jaar en dan geldt de waarde in het economisch verkeer.

 

Stel de auto kost 2000 euro, dan betaal ik op jaarbasis 25% van 2000 euro. Dus 500 euro bijtelling!

 

Wegenbelasting verschil:

Geel kenteken motorrijtuigenbelasting per jaar: € 2128,00

Grijs kenteken motorrijtuigenbelasting per jaar: € 420,00

 

Dus scheelt ruim 1000 euro per jaar

--> Windows logica: Afsluiten onder Start
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike

dat van die economische waarde na 15 jaar wist ik niet, is dat een nieuwe regel?

 

Ik weet wel dat men pa ook een eigen bus heeft, maar hij betaald gewoon grijs tarief en geen bijtelling..

Misschien omdat hij zzp-er is.. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stelregel is :

 

Als je er prive een auto naast hebt, dan kun je je "grijze" auto helemaal zakelijk zien. Ga je er ook prive in rijden, dan moet je een sluitende kilometer administratie bijhouden wat echt heel veel gedoe is.

 

Ik zou dus kiezen voor een kleine prive auto (die niet veel kost) en daarnaast een auto "op de zaak" die alleen zakelijke kilometers maakt.

 

Hou ook even in de gaten of er niet ergens een Astro staat die 25 jaar of ouder is. Betaal je helemaal geen wegenbelasting meer.

In dat geval zou je zelfs kunnen kiezen om een Chevy Van te gaan rijden die op LPG loopt. Dan rijd je het goedkoopst en hou je ruim 500 euro wegenbelasting per kwartaal in je zak.

 

whistle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem met die Chevrolets is echter het brandstof gebruik.

Ben je goedkoper uit met de wegenbelasting, maar betaal je je scheel aan brandstof.

Kom je regelmatig in Amsterdam loop je het risico dat je zelfs niet in de binnenste ring mag komen (als dat door gaat)

 

Ik heb een klant die altijd met een Kia Sorento reed.

Let wel reed, want toen ze een weekje wintersportvakatie hield in Frankrijk en zelf de benzine even voor moest schieten (met een verbruik van 1 op 7) was die dikke bak heel snel verdwenen.

 

Dan zou ik toch liever naar een zuiniger model kijken bijv. de megane Van op diesel met een verbruik van rond de 1 op 20 en er privé een goedkopere auto op na houden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chevy staat nu thuis. Dat ding is al grijs kenteken! Dus dat is alleen maar mooi! duhh verkeerd geinformeerd. smile

 

De chevy gebruik ik eigenlijk alleen prive. Maar toch blijft het dan goedkoper om bijtelling te betalen en af en toe zakelijk te rijden. Zo deed ik dat met m'n andere astro ook.

--> Windows logica: Afsluiten onder Start
Link naar reactie
Delen op andere sites

Grijs kenteken betekent niet automagisch dat je ook grijs betaald. Zelf jarenlang met grijs kenteken gereden en toch geel moeten betalen, scheelde alleen nog in de opcenten.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zal wel effe duren voordat die belastingvrij is.

25jaar, als ik goed geïnformeerd ben wink

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...