Ga naar inhoud


kanalen opslaan op Adimo Jive


Gast slammer

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds vandaag in het bezit van een Adimo Jive met fastscan mogelijkheid. Ik kan alle zenders vinden en bekijken, deze worden ook opgeslagen, volgens het bericht na scannen. Maar als de receiver dan in standby wordt gezet en daarna weer aan, dan is hij alle zenders weer kwijt en moet ik deze opnieuw inscannen. Weet iemand hier een oplossing voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik wilde dit gisteren ook doen, maar dit werkte niet. Je moet voor dit apparaat een OTA update uitvoeren. Ik zag vandaag dat deze alleen op bepaalde dagen aanwezig is. Op de volgende link (http://www.lookxdigitalmedia.com/)zag ik dat dit vandaag het geval is. Dus vanavond weer proberen. Ik laat wel weten of dit de oplossing is geweeest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de download van nieuwe software is gelukt!!! Direct daarna de fastscan uitgevoerd en dit werkte ook. Kanalen worden nu onthouden ook na het uittrekken van de stekker.

 

Fijn dat ik het opgelost heb, maar blijf het vreemd vinden dat deze (basis)functionaliteit niet werkt na aanschaf. Zou niet mogen naar mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...
Origineel bericht van: Murdock
Even nieuwe software downloaden.
Ik kreeg toevallig vandaag het verzoek om 'even' naar zo'n 'fijn apparaat' (Adimo Jive) te kijken i.v.m. continue verliezen van de settingslijst na de factory reset.

Hopelijk lukt dat vandaag na 00:00u want die mensen gaan morgen laat met de camper op pad. Anders zouden zij iedere dag de fastscan moeten gaan uitvoeren. frown

Hopelijk is die juiste firmware na middernacht te downloaden. Als deze überhaupt al te downloaden is. cry

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor diegenen die (nog) niet weten hoe de software-update uit te voeren, als het tenminste mogelijk is, zie dan onderstaand scenario. Mij is het tot dit moment nog niet gelukt. Blijkbaar is tot dit moment nog steeds de Jazz software online en niet die van de Jive.

 

Adimo wordt Denson. Bron Canaldigitaal 27-02-2009

Heeft u een Adimo Jazz of Adimo Jive?

Er is met ingang van 20-03-2009 een software-update beschikbaar via de satelliet voor de Adimo Jazz en Adimo Jive.

Alle instellingen voor de update blijven gelijk aan de oude instellingen met uitzondering van de PID instelling die is veranderd naar [color:#FF0000]1282

 

Na het voltooien van de update zal tijdens het opstartscherm en in het menu van deze ontvangers de naam ‘Denson' te zien zijn in plaats van ‘Adimo'.

De firma Adimo is overgenomen door Denson.

Denson vervangt de Adimo Jazz door de Denson 200. De Adimo Jive wordt vervangen door de Denson 500.

De nieuwe Denson-ontvangers zijn voorzien van een nieuw jasje, maar zijn technisch gelijk aan de voormalige Adimo-ontvangers.

De nieuwe Denson-ontvangers zijn dan ook gecertificeerd door CanalDigitaal.

 

De software update vind u in het menu.

Selecteer Menu van de satellietontvanger en kies

Installatie. (bevestig met OK toets)

Selecteer geavanceerde installatie en bevestig met de OK toets.

Toets pincode 0000 in.

Selecteer update software d.m.v. OTA.

Selecteer Handmatig.

en als laatste ga met de pijltjestoets naar start update. bevestig met de OK toets

 

Is deze optie niet voorhanden in het menu van u adimo Jazz dan is u ontvanger nog voorzien van oudere software welke in dat geval handmatig moet worden ingesteld.[/color]

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: LEEFRE
ik krijg steeds een foutmelding ,
ID is WRONG
ID: CH 20-01
wat kan ik daar mee.

leefre

Inmiddels schijnt er weer een nieuwe versie 10 uitgebracht te zijn die vanaf 1 mei jl. te downloaden "zou zijn". De info kwam van diezelfde firma uit het zuiden des lands. Aangezien die mensen nu ergens in Luxemburg uithangen en ik de update nog steeds niet binnen kreeg, heb ik hen aangeraden om het iedere dag maar eens te proberen.

Bijgaand het updateschema.

Tijdschema OTA DENSON Mei-2009.pdf

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...