Ga naar inhoud


ORF transponder (Astra1) - Geen ontvangst meer


Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: astro iris
Wat ik ook ooit eens gedaan heb is , de transponder instellen,dan verschijnen 2 balkjes met de sterkte en kwaliteit van het signaal. Bij u blijft dat in het rood, gezien je geen ontvangst hebt, wel probeer nu eens héél voorzichtig je LNB lichtjes te draaiën, naar links of naar rechts. Breng wel eerst een merktekentje aan zodat je achteraf hem weer op zijn oorspronkelijke plaats kunt zetten. Helpt dit ook niet dan zou ik toch eens een andere LNB gebruiken.Indien ook dit niet lukt dan even checken of er iemand in je buurt je signalen zou kunnen storen.


Bij een draaibare schotel draait de lnb "automatisch" links/rechts als je de schotel draait. Dit is netjes afgeregeld, dus daar ligt het niet aan... Dan zou een andere frequentie net wat hoger of lager, ook geen ontvangst hebben, en dit gaat perfect!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: PieterB
Dan moet je toch denken aan dect of iets anders dat in deze frequentieruimte actief is. Of hebben de buren in eens een nieuw draadloos apparaat??!!


Daar denk ik dus ook aan... Dect lijkt me niet de boosdoener. Ik heb zelf al 5 jaar een dect telefoon en ik heb geen instraling. De telefoon/dect zenderr staat bijna naast de sat receiver.

De schotel staat helemaal achterin de tuin omdat ik anders Astra2 niet kon ontvangen ivm het vrije zicht op de satelliet.
De schotel staat dus ook niet echt vlakbij de buren...
Geen idee... Eventueel eens een andere lnb kopen en kijken of het probleem dan opgelost is... maar ik heb eigenlijk wel twijfels. 1 enkele frequentie die niet werkt kan volgens mij niet aan de lnb liggen.

@ Altobelli Blind scan kan die echostar niet. Ik ga wel eens proberen om een nieuwe transponder in te voeren net even naast de echte frequentie... eens kijken of ik dan wel signaal krijg.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook al sinds enkele weekjes dat ORF1 ORF2 ATV+ op zwart is gegaan. Ook de zender Puls4 Austria (op ander ferq.) ging toen op zwart.

Op een ander fora las ik ook dat er nog meer mensen zijn die dit probleem hebben met de ORF zenders.

Men zegt dat je ze op MgCamd 1.30 zo moeten kunnen zien...maar ook op deze cam blijft hier alles zwart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat las ik ook, maar dat heeft niets met mijn probleem te maken. Ik heb geen signaal op die transponder, en orf E en Hitradio zijn vrije kanalen (FTA) dus ook zonder kaart moeten die te bekijken zijn.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stond op het punt een nieuwe LNB te kopen, om dat eens te testen, maar eerst wou ik nog even kijken of er eventueel iets veranderd was...

Momenteel werkt de ORF transponder weer (Ook ORF1 & 2 met diablo). De LNB is dus niet kapot, of wat dan ook, maar er moet hier in de buurt een "stoorzender" zitten die regelmatig aangaat.

Wat het kan zijn weet ik eigenlijk niet. Vreemd, maar zolang je niet weet wat de oorzaak is, is het wel moeilijk uitzoeken wat het kan zijn.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan nog steeds niet uitsluiten, dat de lnb een fout heeft.

Wanneer de fout nogmaals optreed, zou ik de lnb toch even vervangen, op deze mogelijkheid uit te sluiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...