Ga naar inhoud


ORF transponder (Astra1) - Geen ontvangst meer


Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen heb ik geen ontvangst meer van de ORF transponder 12.692 Ghz Hor (SR22000 5/6).

Dat is de transponder waarop o.m. ORF1/2/E ATV+ en hitradio Ö3 tv te zien is.

Ik krijg de melding dat er geen signaal is. Heb de zenders al eens uit de lijst geschrapt, en opnieuw gezocht, maar deze hele transponder geeft geen signaal... terwijl de andere astra transponders uiteraard wel prima werken. Heb de (draaibare) schotel al wat gecorrigeerd zoadat het signaal optimaal is (op de andere transponders)...

Op de website van ORF lees ik hier niets over, ook de website van Infosat heeft niets te melden.

 

Hebben anderen dit probleem ook? zou iemand dit eens even kunnen checken?

Het programma ORFE en hitradio Ö3 tv zijn FTA te ontvangen, en je hebt dus geen kaart nodig.

 

Alvast bedankt!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Sverige

Hebben anderen dit probleem ook? zou iemand dit eens even kunnen checken?


Nee geen enkel probleem met die transponder alles werkt zowel de TV kanalen als hitradio. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Altobelli
Heeft met je camm te maken


Kan eerder te maken hebben met connector, diseqc switch of lnb.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Echostar AD 3600IP met een draaibare schotel van 120 cm.

Ik kan verder alle transponders van de Astra1 goed bekijken, zowel horizontaal als vertikaal. Ik heb geen Disecq switch o.i.d. dus daar kan het ook niet aan liggen.

Ik heb gewoon geen signaal op deze frequentie/transponder. Ik kijk al jaren naar ORF, maar een paar dagen geleden merkte ik bij het zappen dat er plots de melding "geen signal" op het scherm kwam. Na wat proberen heb ik ORF1 en ORF2 er afgegooid om wou ik ze opnieuw inlezen... zonder resultaat. ORF E en O3 tv heb ik laten staan, maar nog steeds geen resultaat.

 

Met een CAM heeft dit niets te maken, want ORF E is een FTA zender, en daar hoef je dus geen cam of kaart voor te hebben. Ik heb overigens wel een Diablo cam in de receiver zitten, maar volgens mij maakt dat niets uit.

Als je in het configuratiemenu gaat en je wil een transponder toevoegen of een bestaande updaten, moet je toch een signaal ontvangen, ongeacht of daar alleen maar gecodeerde zenders op zitten of niet. Op dat moment weet de ontvanger toch nog niet of je er een kaart voor hebt of niet.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: youriy
heb je signaal op 12722H 22000 5/6 ?


Ja Youriy, op deze transponder (van tv vlaandern) heb ik een heel sterk signaal. Ik kan niet naar de zenders kijken omdat deze uiteraard gecodeerd zijn.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is wel raar hoor, ik heb een volwaardig signaal op deze transponder. Volgens mij heeft toch ergens te maken met je LNB.

Andere mogelijkheid is ook dat je decoder "vol" zit en dan kan het wel eens dat hij dan automatisch kanalen of transponders verwijdert. Bij mij zijn het dan al de radiokanalen die eraf vliegen.(Technomate 1500)Je kunt ook eens proberen om deze transponder volledig handmatig in te laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: astro iris
Je kunt ook eens proberen om deze transponder volledig handmatig in te laden.


Dat heb ik dus geprobeerd en dat lukt niet. Je moet eerst een signaal hebben voordat je kanalen kan inladen op die transponder. De receiver is nog niet "vol", want ik kon net nog een paar nieuwe zenders inladen zonder enig probleem.
Merkwaardig dat de lnb dan net op die éne frequentie niet werkt.
Ik ga eens kijken of ik een transponder kan vinden op een andere satelliet die op precies dezelfde frequentie zit. Op die manier kan ik dit uitsluiten.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus even gezocht naar transponders die op dezelfde frequentie zitten op andere satellieten... en er zijn er 2 waarvan ik er 1 ook zou moeten kunnen ontvangen.

Op de Hotbird zit een transponder van AB sat met o.a. Luxe TV sd.

 

Het ligt dus blijkbaar aan de LNB, want ook deze transponder is niet te bekijken. Hier heb ik wel signaal, maar heel erg zwak. Hij heeft de zenders ingelezen, maar als ik naar luxe tv wil kijken zie ik alleen maar een hoop blokjes met af en toe even wat geluid dat gelijk weer afgehakt wordt.

 

Ik dacht eerst dat het aan wifi of dect signalen zou kunnen liggen (maar die heb ik hier al meer dan 2 jaar). Toch maar even de dect uit de stekker getrokken en de wifi ook... maar helaas, helemaal geen verbetering.

Vreemd... dat er zomaar 1 frequentie niet meer werkt??? iets hoger of iets lager is geen enkel probleem. Je zou eerder denken aan een stoorzender, maar ik zou niet weten waaraan ik zou moeten denken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik ook ooit eens gedaan heb is , de transponder instellen,dan verschijnen 2 balkjes met de sterkte en kwaliteit van het signaal. Bij u blijft dat in het rood, gezien je geen ontvangst hebt, wel probeer nu eens héél voorzichtig je LNB lichtjes te draaiën, naar links of naar rechts. Breng wel eerst een merktekentje aan zodat je achteraf hem weer op zijn oorspronkelijke plaats kunt zetten. Helpt dit ook niet dan zou ik toch eens een andere LNB gebruiken.Indien ook dit niet lukt dan even checken of er iemand in je buurt je signalen zou kunnen storen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Vreemd... dat er zomaar 1 frequentie niet meer werkt??? iets hoger of iets lager is geen enkel probleem. Je zou eerder denken aan een stoorzender, maar ik zou niet weten waaraan ik zou moeten denken.

Dan moet je toch denken aan dect of iets anders dat in deze frequentieruimte actief is. Of hebben de buren in eens een nieuw draadloos apparaat??!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...