Ga naar inhoud


Opgelicht door een Energie Direct verkoper


Quassi

Aanbevolen berichten

20 juni 2008

 

Een verkoper van Energie Direct kwam vandaag (vrijdag) bij ons aan de deur bij mijn vrouw, ik was niet thuis. Hij vertelde zijn verhaal waarin hij verteld dat de energie rekening normaal gesproken maandelijks via de post gaat, maar dat dat nu via email kan.

 

Dat leek mijn vrouw, Chinese afkomst, 3 jaar in NL, en spreekt/begrijpt Nederlands voor 60%, leek dat wel handig.

De verkoper liet mijn vrouw een formulier invullen. Mijn vrouw begreep niet dat dat nodig was en vroeg aan hem of dit nodig was om dit om te zetten naar een e-mailafschrift.

Ook haar bankrekeningnummer was nodig. Mijn vrouw vertelde dat ze het allemaal niet goed begreep en dat hij beter later nog een keer langs moet komen om het te bespreken met mij. Maar dat was niet nodig volgens hem, want je kon het ook zo weer opzeggen vertelde hij. Ook het bankrekeningnummer kon later worden veranderd naar mijn bankrekeningnummer. Zij heeft vervolgens een handtekening gezet. Hij had overigens ook helemaal niet verteld dat dit een contract was.

 

Nadat de jongen weg was heeft mijn vrouw alles eens doorgelezen, en vermoedde ze dat het niet helemaal pluis zat. Op de overeenkomst staat wel het woord Overeenkomst, wat ze niet kent. Het woord contract kent ze wel, en die stond op de achterkant van de brief wel vermeld waardoor ze het niet vertrouwde.

 

Ze heeft Energie Direct direct gebeld, zij vertelden dat de overeenkomst nog niet binnen was en daarom konden ze het niet opzeggen. Ze moest het dinsdag nog maar eens proberen.

 

De naam en handtekening van de verkoper stonden ook op de overeenkomst. Ik ben direct gaan zoeken op internet naar deze persoon, mijn vrouw had gelukkig zijn voornaam onthouden, en… gevonden! Even gebeld of hij thuis was. Zijn vader vertelde dat hij nog niet thuis was, ik vroeg gelijk of hij nog aan het werk was voor Energie Direct, met als antwoord ja. Hij woont in dezelfde woonplaats als ons, op nog geen 2 km afstand. ’s Avonds even op de fiets langsgeweest bij hem, hij kwam net thuis, en kon hem nog spreken voordat hij door de deur naar binnen ging. Hij stopte zelfs het telefoongesprek voor mij. Ik heb hem vriendelijk gevraagd om het origineel terug te geven omdat ik vond dat hij niet eerlijk tegenover mijn vrouw is geweest. Dat hij haar een contract heeft aangesmeerd, terwijl hij wist dat ze het niet helemaal goed begrepen had en dat hij continu aandrong haar het te laten invullen en ondertekenen.

 

Hij vond dat hij wel eerlijk was geweest, en vertelde dat hij helemaal niet verantwoordelijk is, hij werkt voor een bedrijf dat door Energie Direct wordt ingehuurd, hij wilde niet vertellen welk bedrijf dat is.

 

Hij kon de overeenkomst niet geven omdat die al bij Energie Direct waren. Dat geloofde ik wel, want voordat ik aankwam vlakbij zijn huis stapte hij uit een auto met meerdere personen waarna die auto wegging.

 

Hij heeft zelfs iets aangevinkt voor mijn vrouw op de overeenkomst, zonder haar iets te vragen hierover. Er was een optie voor een 3 of een 1 jarig contract. Hij heeft zelf het 1 jarig contract aangevinkt. Ik vroeg hem daarover, hij vertelde dat hij dat gedaan had omdat hij het beter vond dat iemand er niet 3 jaar aan vast zat, 1 jaar was beter! Hij heeft mijn vrouw hierover helemaal niets gevraagd.

 

Hij vertelde dat hij zo meteen zijn Energie Direct kleding uit zou doen, en dat hij dan weer een ander persoon was. Ik vertelde dat hij dan ook gewoon dezelfde persoon blijft. Opeens wilde hij van me af, en vertelde dat hij er niet van gediend was dat ik hem hier zo kwam opzoeken en hem deze vragen stelde. Terwijl ik hem aan het begin van ontmoeting hem had gevraagd of ik even met hem kon spreken en daarop ja antwoordde. Dat vertelde ik hem ook en dat vond hij niet leuk.

 

Later deed hij ook zijn Energie Direct shirt uit, om mij een beetje bang te laten worden. Hij wilde zelfs met me gaan vechten en vertelde dat ik moest o.p.r.o.t.t.e.n.

 

Na nog even wat woordenwisselingen ben ik maar op de fiets gestapt, hem nog een tijdje aangekeken, hij vroeg nog naar mijn naam, die had ik eerder verteld. Vertelde dat hij niet zo slim was dat hij mijn naam niet kon onthouden.

 

Later belde zijn vriendin volgens mij weer op en hij vertelde dat er een gek voor de deur stond. Toen ben ik maar weggereden en nog even wat in het Chinees geroepen naar hem, ik ken wel veel slechte scheldwoorden in het Chinees, dan durf ik het wel te zeggen 

 

’s Avonds even bij de buurman geweest, daar was volgens mijn vrouw een collega van deze verkoper geweest. De buurman liet gelijk een folder zien die hij had gekregen. Mijn vrouw heeft helemaal geen folder gezien!

 

Gelukkig kun je binnen 8 dagen opzeggen, telefonisch of via een brief. Laat ik beide maar doen!

 

Wat kun je tegen dit soort opdringerige leugenaars doen, is er een woord voor dit soort mensen? Wellicht oplichters.

 

Zal ik aangifte bij de politie doen, of weet iemand wat ik hiermee moet?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast FloppyDos

ik heb ook energie direkt. het is een internetbedrijf. Geen kantoren en een duivels incaserings bedrijf.

Wel betaald maar niet volgens hun?...Interim justitia!

 

afzeggen dmv een aangetekend schrijven en niet vergeten eerst een ander stroomleverings bedrijf contracteren en dan proberen je geld terug te halen.

Helaas zonder een rechtsbijstands verzekering kostbaar.

 

Als je ff googled op hun naam kom je alleen maar negatieve berichten tegen.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FloppyDos
afzeggen dmv een aangetekend schrijven en niet vergeten eerst een ander stroomleverings bedrijf contracteren en dan proberen je geld terug te halen.


We hebben al een contract bij Eneco. En deze overeenkomst kan binnen 8 dagen worden opgezegd. Ik neem aan dat ze dan toch niet het contract bij Eneco al op hebben gezegt? Hij heeft overigens ook niets verteld over eventuele kosten voor contract beeindiging bij Eneco!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie ook de consumentensite van o.a. de DTe:

Citaat:
Veelgestelde vragen

 

* Ik heb een contract voor de levering van energie getekend bij een verkoper aan huis (colporteur), kan ik hier nog onderuit?

* Ik heb een verkoper van energie aan de deur gehad en wel iets getekend, maar er was niet gezegd dat het ging om een contract. Kan ik van de overeenkomst af?

* Ik krijg iemand aan de deur die me energie wil verkopen, mag dat zo maar?

Energie bedrijven en huis aan huis verkoop

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je wel eens ooit prijzen vergeleken? energie-direkt is het goedkoopst. de verkoopbedrijfjes die ingehuurd worden hanteren idd vervelende agressieve verkoopmethodes, dat doen ze niet alleen voor energie-direct maar voor vanalles: goede doelen(recent nog in het nieuws geweest), energielevenranciers, boeken en cd-clubs,krantenabo's en ga zo maar door.Die verkopers worden betaald naar gelang hun "score" In die 3 jaar had je haar ook geleerd kunnen hebben om niets te tekenen. Gewoon alleen nemen wat je zelf wilt en niets wat je aangeboden wordt.

Persoonlijk vind ik de Paroolabo- verkopers het ergst.

Naar energiedirekt ben ik zelf overgestapt en ben nog steeds tevreden. Toevallig vandaag nog een mailtje gehad waarin gewezen wordt op de permanente laagste prijsgarantie: ergena anders goedkoper: verschil plus 50% terug.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan wel zijn dat ze goedkoper zijn maar als je er een hele hoop narigheid letterlijk mee in huis haalt?

Ik zelf had iets soortgelijks met Durion ( voorloper ). Binnen 7 dagen een aangetekende brief gestuurd en was er vanaf.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar dit vind ik redelijk kort door de bocht.

Het probleem is dat hoe goed je ook je best doet om Nederlands te leren, na 3 jaar ben je denk ik nog niet opgewassen tegen dit soort trucs.

 

Er zijn mensen die veel langer in Nederland wonen, de taal echt heel behoorlijk spreken, maar die je nog steeds met bepaalde woordspelingen in de maling kan nemen.

Wat op zich niet zo gek is.

 

Dan is het ook niet zo gek dat een L*L met een target en een goed praatje iemand via een paar leugens een krabbel kan ontfutselen.

 

Zo iemand doet dat met hetzelfde gemak, en zonder er een ook maar één uurtje slaap om te missen ook met je oma.

 

Er zijn heel veel mensen in de maatschappij die zichzelf tegen dit soort figuren niet voldoende kunnen beschermen en die daarom door anderen of bij voorkeur de wet beschermd moeten worden.

 

Noem mij conservatief of links, maar als je er in je directe omgeving mee te maken krijgt dan draai je wel bij.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: youriy
die bescherming is er dan toch ook: de colportagewet waar dit onder valt. de titel van dit topic is kort door de bocht. er is niemand opgelicht.


Volgens mijn mening is mijn vrouw wel opgelicht! De verkoper, colporteur, heeft haar voorgelogen. Hoe denk je dat ze zich nu voelt? Opgelicht is daar een juist woord voor!

En hoe denk je dat ik me voel? Gelukkig had ik mijn dochtertje meegenomen toen ik langs zijn huis ging. Dat was om mezelf en om hem te beschermen! Anders had ik hem een paar tikken gegeven.

Natuurlijk had ze niet moeten tekenen. Ik had nooit getekend, ik kan ook precies zien dat het een overeenkomst is. Zij kende het woord overeenkomst toen ook nog niet. Een overeenkomst klinkt ook zo vriendelijk. Het woord contract schrikt toch wel enorm af, en dat kent ze natuurlijk wel!

Maarja, hier heeft ze weer van geleerd. Alleen het gevoel en dingen die je moet regelen is niet fijn hoor!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo is mijn 2 keer overkomen maar dan wel via telefoon 1 kon ik via telefoon opzeggen dat was energiedirect en de andere was Oxxio daar moest ik wel een brief schrijfen

dat was ook geleijk de rede om nieuwe telefoon nummer te aanvraagen was zat van al dat telefoons nu geen last meer er van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Energie direct belde mij afgelopen donderdag met de mededeling dat ze in opdracht van Essent handelden.

Dat Essent graag wilde dat veel mensen via het internet hun zaken gingen regelen en dat ze daarom energie-direct hadden ingehuurd om de mensen te benaderen om dit in orde te maken.

Door alles via het internet te laten lopen konden ze 11% goedkoper stroom leveren, 11% goedkopere transportkosten en kreeg je 0,.... cent korting op gas.

Je kon dan via het internet maandelijks je nota ed. inzien en kreeg nog 1 keer per jaar een overzicht op papier.

 

Ik dacht bij me zelf wat een onzin als essent dat wil dan hebben ze mijn adres en telefoonnummer en regelen ze dat toch gewoon zelf wel ipv. daar en extern bedrijf voor in te huren.

Dus heb het geheel afgewimpeld, omdat ik al voorzag dat dit verhaal niet helemaal juist kon zijn.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fatfreddy

Ik heb ook een buitenlandse vrouw die niet alles begrijpt en heb haar geleerd nergens voor te tekenen of telefonische verkopers te woord te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fatfreddy
Ik heb ook een buitenlandse vrouw die niet alles begrijpt en heb haar geleerd nergens voor te tekenen of telefonische verkopers te woord te staan.

Presies, in een land waar als je de kelder deur open laat staan je ineens al je fietsen kwijt bent, als je wat verliest het nooit meer terug ziet mag je tog wel verwagte dat men het gezond verstand gebruikt. Je hoeft je buurman/vrouw maar aan te spreken om een ervaring aan te horen, we worden overspoeld met waarschuwingen en nog hebbe we niks geleerd. Eigelijk mot dit in onze opvoeding komen...

Vraag: als er iemand bij U.... NEE
Vraag: en als er iemand telefoonisch U... NEEEEE
Vraag: maar het is een mooie aanbieding..... NEEEEEEEEEEE

Mensen leer eens NEE te zegge.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een week geleden kreeg ik een telefoontje van energie direct. Ik kon tegen inkoopsprijs energie krijgen. Ik heb deze telefoonmiep even duidelijk gemaakt dat dat absoluut niet kan ( in normale woorden ). Een energiemaatschappij zal er altijd aan moeten winnen, anders is zo'n bedrijf na een paar maand failliet.

Deze telefoonmiep werd nogal pissig en gooide de haak neer..... :D

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...