Ga naar inhoud


clarke-Tech 5000C + multytenne:ontbrekende zenders


baux

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Soms heb je de verkeerde bril op, ik had het hele onderwerp doorgelezen, maar niet goed op de titel gelet. whistle

 

Het is toch niet zo, dat de ontvanger volgelopen is, en dat er geen geheugen plaatsen meer vrij zijn?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: ceesv
Ik denk, dat je eens even terug naar af moet.

Zet je ontvanger eens op de zender BVN, (Beste van Nederland en Vlaanderen).
Deze zender is niet gecodeerd en moet beeld geven zonder kaart.

BVN zit op Astra 1,(19.2E) - 12574.25 H - Txp: 109 - Beam: Astra 1L DVB-S (QPSK) - 22000 5/6. Diseqc van je ontvanger op 1.

Hierop ga je de schotel, waarvan de mast absoluut waterpas moet staan, zo draaien en eleveren, dat je op de sterkte aanwijzing en kwaliteits aanwijzing van je ontvanger optimaal signaal hebt.

Wanneer dat gedaan is zet je de ontvanger op ned.1 en kijkt op je sterke aanwijzing of je hier goed signaal hebt.

Je zou nu eventueel je kaart in de ontvanger kunnen steken, en deze activeren via internet.
Let op, dat je de kaart op de juiste manier in de ontvanger steekt. Sommige ontvangers moeten de contacten naar onderen wijzen.Bij andere ontvangers weer naar boven. Wat voor jouw ontvanger van toepassing is weet ik niet, misschien iemand hier met dezelfde ontvanger, die je hierop antwoord kan geven.


Voor de sbs transponder, ik ga ervan uit, dat je in nederland zit, kan je nu een manuele scan doen op de juiste transponder.
Astra 1H (19.2E) - 12343.50 H - Txp: 97 - Beam: Astra 1H DVB-S (QPSK) - 27500 3/4

Denk erom, dat je in je ontvanger Astra 1 , 19 gr. oost op diseqc 1 hebt staan.

Ik ben benieuwd of je hiermee verder komt.

Wat voor ontvanger gebruik je eigenlijk?


nee het heeft allemaal niks geholpen.
bvn staat niet in de lijst,ook niet sbs en rtl.
ik krijg ook geen ontvangst op de frequenties die je noemde ookal draaide ik de schotel.
ik word hier gek van.
wie heeft de oplossing.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik alles doorlees, geloof ik, dat het probleem is, dat de schotel niet goed uitgericht is.

Kan je de gegevens van de bvn transponder in je ontvanger zetten, en dan de schotel op die transponder uitrichten?

Je zult daarbij de schotel op de astra 1 moeten richten.

 

Zodra je dan signaal hebt, en op de juiste sat uitgericht staat kan je een transponder scan doen en dan kijken of je BVN ontvangt.

 

Deze afregel methode werkt het best, wanneer je "ziet", wat je doet. Dat betekent dat je de ontvanger en scherm in de buurt van de schotel moet zetten.

 

Waar woon je ongeveer? Misschien is er iemand in je omgeving die je een handje wil helpen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat zou je zeggen dat ie dan niet goed staat uitgericht.

maar ik heb ook al geprobeerd om een signaal te krijgen op de bvn,rtl en sbs frequentie,draaiende aan mijn schotel terwijl de tv voor me staat.

maar ik krijg dus geen signaal daar op,hoe ik hem ook draai en omhoog doe.

ik woon in amsterdam west.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je vrij uitzicht naar het zuiden, staan er geen gebouwen of bomen in het "zicht"?

Is de kabel goed aangesloten, geen sluiting in de antenne kabel?

 

Misschien is er een forumlid bij je in de buurt, die je op weg kan helpen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: baux
ik krijg geen ene moer bereik op 12574 hoor.
wat moet ik in godsnaam doen zodat ik eindelijk naar de nederlandse zenders kan kijken. ik word er gek van.

ok ik heb nu opeens ned123 en mtv nederland en sport 1,film 1 etc. maar die rtl zenders en sbs ea staan er dus niet tussen.

en alles staat door elkaar ook. ik moet steeds 5o zenders voorbij voordat ik bij een canaldigitaal zender kom. hoe zet ik alles achter elkaar


Horizontaal, verticaal. Heb je beide,of mis je een polarisatie?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Heb je vrij uitzicht naar het zuiden, staan er geen gebouwen of bomen in het "zicht"?
Is de kabel goed aangesloten, geen sluiting in de antenne kabel?

Misschien is er een forumlid bij je in de buurt, die je op weg kan helpen.


er staan wel flats en bomen. maar niet regelrecht ervoor. ik woon op 2 hoog en de andere flats gaan tot 3 hoog. daarom kan ik ook uitrichten op astra 1. en de andere sats ontvang ik ook gewoon. op 19,2 staat ie gewoon uitgericht. en als ik dan op de frequentie van bvn of sbs zou moeten uitrichten,dan is het toch gewoon een kwestie van 1 milimeter de schotel verplaatsen lijkt me. ik heb gewoon geen signaal op die frequenties als ik ze handmatig wil scannen die zenders.
ik hoop inderdaad dat er iemand in de buurt woont die eventjes langs kan komen! want ik word er gek van. ik ben nu al 2 dagen bezig zonder resultaat.
als iemand nog mogelijke oplossingen weet dan hoor ik het wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: baux
ik krijg geen ene moer bereik op 12574 hoor.
wat moet ik in godsnaam doen zodat ik eindelijk naar de nederlandse zenders kan kijken. ik word er gek van.

ok ik heb nu opeens ned123 en mtv nederland en sport 1,film 1 etc. maar die rtl zenders en sbs ea staan er dus niet tussen.

en alles staat door elkaar ook. ik moet steeds 5o zenders voorbij voordat ik bij een canaldigitaal zender kom. hoe zet ik alles achter elkaar


Horizontaal, verticaal. Heb je beide,of mis je een polarisatie?


wat bedoel je precies
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

eduard07 bedoelt het volgende:

 

Transponders, waarop de programma's uitgezonden worden, kunnen zowel horizontaal als vertikaal gepolariseerd zijn. Hierdoor kan men meer transponders in de beschikbare satelliet band plaatsen.

In je ontvanger geef je in het menu aan, of een transponder horizontaal of vertikaal uitzend. De omschakeling in je antenne gebeurt door de voedingsspanning te schakelen.

13 volt op de antenne is vertikaal, 18 volt is horizontaal.

Om een programma te ontvangen moet je dus de frequentie, de polarisatie, de symbol rate en de fec programmeren.

 

Lees anders eens op je gemak de Beginners faq door.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
eduard07 bedoelt het volgende:

Transponders, waarop de programma's uitgezonden worden, kunnen zowel horizontaal als vertikaal gepolariseerd zijn. Hierdoor kan men meer transponders in de beschikbare satelliet band plaatsen.
In je ontvanger geef je in het menu aan, of een transponder horizontaal of vertikaal uitzend. De omschakeling in je antenne gebeurt door de voedingsspanning te schakelen.
13 volt op de antenne is vertikaal, 18 volt is horizontaal.
Om een programma te ontvangen moet je dus de frequentie, de polarisatie, de symbol rate en de fec programmeren.

Lees anders eens op je gemak de Beginners faq door.


ja ok, maar ik wil gewoon sbs en de rtl's ontvangen. wat moet ik daar voor doen. die kanalen moeten er toch gewoon meteen in staan ook?? ik heb uitgericht op beste ontvangst op astra 1,vervolgens heb ik op alle 4 de satellieten ontvangst. dan moeten alle zenders er toch gewoon zijn? wat een gedoe zeg dit.
als ik uitricht op adtra 1 dan moet ik toch gewoon alles ontvangen?? 1 milimeter meer naar rechts of links,of 1 meter naar links of rechts,daardoor krijg ik dus nog steeds geen ontvangst als ik handmatig sbs of rtl frequentie wil scannen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: baux
ja ok, maar ik wil gewoon sbs en de rtl's ontvangen. wat moet ik daar voor doen. die kanalen moeten er toch gewoon meteen in staan ook?? ik heb uitgericht op beste ontvangst op astra 1,vervolgens heb ik op alle 4 de satellieten ontvangst. dan moeten alle zenders er toch gewoon zijn? wat een gedoe zeg dit.


Ja je hebt uitgerich alleen niet goed genoeg.
Volgens mij is zo'n beetje alles er over gezegd, dan haal je beter een instalateur er bij die met een meter tegen betaling dat even voor je uitricht. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: baux
ja ok, maar ik wil gewoon sbs en de rtl's ontvangen. wat moet ik daar voor doen. die kanalen moeten er toch gewoon meteen in staan ook?? ik heb uitgericht op beste ontvangst op astra 1,vervolgens heb ik op alle 4 de satellieten ontvangst. dan moeten alle zenders er toch gewoon zijn? wat een gedoe zeg dit.


Ja je hebt uitgerich alleen niet goed genoeg.
Volgens mij is zo'n beetje alles er over gezegd, dan haal je beter een instalateur er bij die met een meter tegen betaling dat even voor je uitricht. laugh


ja maar dat kost 150 euro ofzo:( de afzetters
ik wil het zo graag zelf kunnen. ik doe dit voor het eerst en ik ben best al een eind gekomen vind ik. alleen die verdomde sbs en rtl's:(
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: baux

ja maar dat kost 150 euro ofzo:( de afzetters
ik wil het zo graag zelf kunnen. ik doe dit voor het eerst en ik ben best al een eind gekomen vind ik. alleen die verdomde sbs en rtl's:(


Koop morgen eerst maar eens een bloeddrukmeter.. smirk

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: baux

ja maar dat kost 150 euro ofzo:( de afzetters
ik wil het zo graag zelf kunnen. ik doe dit voor het eerst en ik ben best al een eind gekomen vind ik. alleen die verdomde sbs en rtl's:(


Koop morgen eerst maar eens een bloeddrukmeter.. smirk


ik kan er gewoon niet tegen als iets niet lukt om de een of andere reden. ik heb er 550 voor betaald totaal. dan wil ik ook gewoon sbs en rtl enz kunnen ontvangen natuurlijk.
laat die bloeddrukmeter maar zitten want dan word het totaal nog duurder he;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...