Ga naar inhoud


clarke-Tech 5000C + multytenne:ontbrekende zenders


baux

Aanbevolen berichten

hallo,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

ik heb dus de multytenne uitgericht.

op de decoder staat bij de astra 1,2 en 3 ongeveer 86% level en 73% kwaliteit ontvangst.

ik ging vervolgens de kanalen scannen. maar op alle 3 de satellieten zijn alleen maar engelse zenders.

hotbird krijg ik helemaal niet uitgericht.totaal geen signaal.

ik heb bij alle 4 de satellieten bij diseqc op 1 gezet.

ik heb daarna de canaldigitaalkaart erin gedaan en hem op 6 gezet(waar een engelse zender op zit)zodat ze een signaal zenden en zodat ik binnen een uur de nederlandse zenders etc zou krijgen. ik heb niks!

wat doe ik fout? hoe ga ik dit voor elkaar krijgen? moet ik nog meer instellingen veranderen?

word er gek van een beetje. ben meer dan 6 uur bezig geweest.

 

gr baux.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: baux
ik heb bij alle 4 de satellieten bij diseqc op 1 gezet.




Ja dan weet je tenminste zeker dat je maar één sateliet krijgt.
En waarschijnlijk zit je nu met alles op de Astra2 op 28.2 oost en je moet uitrichten op Astra1 op 19.2 oost.
Dus eerst goed instellen in het menu bij schotel instelling bij schotelinstelling Astra1 kies je disq 1.0 1.1 OK en kies disq 1.0 1 van 4, nu de volgende sateliet (ik weet niet welke dat is volgens je Multytenne handleiding) bijvoorbeeld Hotbird hetzelfde maar dan 2 van 4 en zo verder tot je ze alle vier hebt daarna exit en opslaan.

Nu kijk je of je signaal hebt op Astra1 anders eerst goed uitrichten dan zou de rest gelijk goed moeten zijn,maar het is al avond gebruik de tijd om de handleidingen te lezen zowel de ontvanger als van de schotel. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

De diseq instellingen voor de Multytenne zijn:

diseq 1 de Astra 1 op 19,2E

diseq 2 de Hotbird op 13E

diseq 3 de Astra 3 op 23,5E

diseq 4 de Astra 2 op 28,2E

Bij de Clarke-Tech 5000 heten de diseq positie's "committed"

Kies voor diseq 1.0 en uncomitted gewoon op 1 laten staan

Suc6, groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ontvang nu alle satellieten.

maar op astra 1 zie ik alleen ned 1,2 en 3 staan die gecodeert staan en een paar andee gecodeerde canaldigitaal zenders dacht ik. rtl4 en sbs6 en anderen komen niet in het lijstje voor.en de rest alleen vrij te ontvangen franse en duitse zenders.

ik heb gister de smardcard proberen te activeren,maar toen stond alles niet goed afgesteld.

ik probeerde net de card weer te heractiveren,maar er stond op de site dat het niet mogelijk was nadat ik de code had ingevuld.

wat moet ik nou doen? en op welke zender moet ik hem laten staan terwijl de kaart word geactiveerd? bvn en sbs6 zie ik niet staan in de lijst. op zender 6 en 14 staan andere kanalen.

op astra 3 kan ik wel de regionale zenders bekijken trouwens.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schrijf even het nummer van je kaart op en stop hem in de ontvanger op NL1 of zo dat werkt ook,als de kaart al geaktiveerd is kun je heraktiveren proberen dat zal dan wel werken.

Soms gaat hij al aan de gang als je de telefoon pakt.

 

Ja je moet wel het hele pakket hebben dat kun je kijken als de kaart geaktiveerd is de eerste maand alles.

Je zou kunnen kijken bij Menu, Installatie, Kanaal zoeken, Sateliet Astra1,Scan mode, Manueel Scan,Freqentie 12515 en onderaan NETWERK op AAN.

Rode knop nu zou hij de zenders moeten zoeken ook op de rest van de NL transponders en zou SBS en de rest er bij moeten zitten.

 

Het hele pakket van CDS staat hier.

Als het niet lukt heb je waarschijnlijk geen goed signaal op 12574 H 22000 dan is beter uitrichten de oplossing. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hem op freq 10788 staan en dan geeft ie goed bereik. 78% kwaliteit.

die andere frequentie die jij noemde daar krijg ik geen bereik op,ook niet als ik aan de schotel draai. wat nu?

heractivatiesignaal is inmiddels gelukt, dus ik heb tot 23:59 de tijd. ik zal nogf maar even opnieuw de zenders scannen ondertussen.

ik moet toch trouwens op een ongecodeerde zender staan als ik beeld wil krijgen op de rest? ned1 is gecodeerd.

 

weer gescand maar krijg nog steeds niet sbs of rtl e.a erbij. alleen ned1,2 en 3 gecodeerd.

ik snap er geen ene zak van hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: baux
ik moet toch trouwens op een ongecodeerde zender staan als ik beeld wil krijgen op de rest? ned1 is gecodeerd.


Juist niet de aktivatie puls komt op een gecodeerde zender.
Dus op een gecodeerde zender zoals NL1 gaan staan met de kaart er in.

Als je geen signaal hebt en denkt dat door op een andere transponder te gaan staan die wel signaal geeft daar krijg je de zenders niet mee.
Dus zo uitrichten dat je op de SBS transponder signaal hebt. cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb die astra 1 zo uitgericht dat ie de hoogste kwaliteit bereik heeft. dat is toch goed?

met scannen krijg ik dan dus niet rtl enzo en de rest. alleen ned123 gecodeerd

en ik sta nu op ned1 al een paar minuten,maar er gebeurd niks.

of moet ik ook apart op al die andere frequenties scannen?

want op een paar anderen frequenties heb ik ook bereik als ik bij manual scan kijk.

of heeft dat geen zin? is alleen frequentie 12525 de juiste??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ned 1 zit op 12515 (niet 12525), RTL 4 op 12344H. Het lijkt wel of je die transponder er niet bij hebt staan, wat wel vreemd is. In ieder geval een manueel scan doen op de transponders waar je zenders mist.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik krijg geen ene moer bereik op 12574 hoor.

wat moet ik in godsnaam doen zodat ik eindelijk naar de nederlandse zenders kan kijken. ik word er gek van.

 

ok ik heb nu opeens ned123 en mtv nederland en sport 1,film 1 etc. maar die rtl zenders en sbs ea staan er dus niet tussen.

 

en alles staat door elkaar ook. ik moet steeds 5o zenders voorbij voordat ik bij een canaldigitaal zender kom. hoe zet ik alles achter elkaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je op 12344 manueel gescand?

Verplaatsen van zenders kun je via het menu ongetwijfeld, maar ik vind zelf m.b.v. de computer en een setedit veel plezieriger vanwege het grotere overzicht. Even googelen op Litzinger (weet niet of ik hier een adres neer mag zetten). Daar is een probeerversie te halen voor een mooi programma. Na elke 19 veranderingen even safen en opnieuw openen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk, dat je eens even terug naar af moet.

 

Zet je ontvanger eens op de zender BVN, (Beste van Nederland en Vlaanderen).

Deze zender is niet gecodeerd en moet beeld geven zonder kaart.

 

BVN zit op Astra 1,(19.2E) - 12574.25 H - Txp: 109 - Beam: Astra 1L DVB-S (QPSK) - 22000 5/6. Diseqc van je ontvanger op 1.

 

Hierop ga je de schotel, waarvan de mast absoluut waterpas moet staan, zo draaien en eleveren, dat je op de sterkte aanwijzing en kwaliteits aanwijzing van je ontvanger optimaal signaal hebt.

 

Wanneer dat gedaan is zet je de ontvanger op ned.1 en kijkt op je sterke aanwijzing of je hier goed signaal hebt.

 

Je zou nu eventueel je kaart in de ontvanger kunnen steken, en deze activeren via internet.

Let op, dat je de kaart op de juiste manier in de ontvanger steekt. Sommige ontvangers moeten de contacten naar onderen wijzen.Bij andere ontvangers weer naar boven. Wat voor jouw ontvanger van toepassing is weet ik niet, misschien iemand hier met dezelfde ontvanger, die je hierop antwoord kan geven.

 

 

Voor de sbs transponder, ik ga ervan uit, dat je in nederland zit, kan je nu een manuele scan doen op de juiste transponder.

Astra 1H (19.2E) - 12343.50 H - Txp: 97 - Beam: Astra 1H DVB-S (QPSK) - 27500 3/4

 

Denk erom, dat je in je ontvanger Astra 1 , 19 gr. oost op diseqc 1 hebt staan.

 

Ik ben benieuwd of je hiermee verder komt.

 

Wat voor ontvanger gebruik je eigenlijk?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Wat voor ontvanger gebruik je eigenlijk?


clarke-Tech 5000C + multytenne:ontbrekende zenders. 1127826-loldev.gif

En de kaart moet met de chip naar beneden in de gleuf. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...