Ga naar inhoud


Wie heeft er wel/geen probleem met nieuwe 800 met serienr. 86xx


druup

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: NailZ
Origineel bericht van: cor
warm worden van de box is overigens geen probleem
vermoed niet dat daar de vaslopers van zijn
gr cor


Warm worden is wel een probleem hoor...
waarom denk je dat anders mensen er ventilatoren in zetten???
ik heb zelf ook vastlopers hier met een ongekoelde box.
zodra ik er een ventilator opzet loopt hij niet meer vast.
dus de warmte is wel degelijk een probleem

NailZ


Dat de klacht minder snel optreed bij minder warmte, wil niet zeggen dat de warmte de oorzaak is. Misschien komt door warmte de klacht alleen sneller naar boven.
Tot nu toe werd iedere HDTV ontvanger die ik getest heb, flink warm. Zo'n klein boxje moet nu eenmaal behoorlijk wat data verwerken op een HDTV zender.
Daar zijn die dingen op gebouwd.
Ik denk dat de oorzaak bij de 800 toch echt ergens anders ligt.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 328
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dan moet DMM toch ook snel genoeg doorkrijgen dat koelen het probleem minder snel(of helemaal niet) doet voorkomen en dat het een onderdeeltje in de box is die dus niet tegen die hitte kan of juist de hitte veroorzaakt .

Zolang DMM niet naar buiten komt met een logische verklaring/antwoord kijk ik met mijn laptopcooler probleemloos de spelen , die zijn één keer in de vier jaar en dat laat je dan met deze oplossing niet lopen natuurlijk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Dat zullen ze daar vast wel snappen.

2. Een fabrikant zal als hij slim is gewoon zeggen "terug sturen" en verder niet openbaar er op in gaan wat het probleem was/is. Dat is voor de klant verder ook niet van belang. Voor de klant telt dat het kastje daarna weer gewoon goed werkt.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je box vast loopt zonder extra te coolen hoort hij bij de defecte en heb je garantie. De box mag niet vastlopen na het kijken van een uurtje HD... zelfs zonder extra cooling.

 

Heb ik dat zo goed begrepen Tox?

 

En met koelelementen plakker e.d. dan loop je ook nog het risico op het verlies van garantie?

 

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 800 (serienummer 86...) is ook retour naar Dream wegens het vastlopen bij HD uitzendingen na een halfuurtje tot een uurtje.

 

Dat het uiteindelijke vastlopen van de warmte komt, dat zou best kunnen.

 

Maar het viel mij persoonlijk wel op dat de warmte-productie nogal variabel was (bij verschillende SD en HD uitzendingen) en dat laat me vermoeden dat er een ander probleem speelt wat als bij-verschijnsel de extreme warmte-ontwikkeling heeft.

 

Hij werd namelijk lang niet altijd zo heet en dan liep hij ook niet vast.

 

Dus ja.. De warmte speelt een rol, maar het lijkt er op dat er een paar componenten in de constructie van het moederboardje niet goed zijn, waardoor hij soms in een straal-kacheltje verandert en de problemen ontstaan.

 

Kan iets simpels zijn als een setje slechte/verkeerde spannings-regelaars die bijvoorbeeld het voltage naar de CPU niet stabiel genoeg weten te houden als hij meer vermogen trekt (hoge CPU belasting) en 'm te hoog kunnen laten oplopen.

 

Het plaatsen van exta koelribben/fans is in dat geval wellicht een tijdelijke oplossing om het crashen tegen te gaan, maar als de achtergrond een (te) hoge CPU spanning is, dan kan dit best op de langere termijn de zaak uiteindelijk slopen omdat het silicium van de CPU te warm wordt.

 

Dus ja.. Ik bestrijd niet dat de warmte 'm laat vastlopen, maar mijn idee is dat dit dus een symptoom/resultaat is van een ander, onderliggend probleem.

 

Zou me dus niet verbazen als gerepareerde units geen koelribben/fans krijgen, maar over het algemeen gewoon minder heet worden.

 

Maar goed.. Ik zie het vanzelf wel als hij terug is..

 

Bye, Arno.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Als je box vast loopt zonder extra te coolen hoort hij bij de defecte en heb je garantie. De box mag niet vastlopen na het kijken van een uurtje HD... zelfs zonder extra cooling.

Heb ik dat zo goed begrepen Tox?

En met koelelementen plakker e.d. dan loop je ook nog het risico op het verlies van garantie?


Ik vind dat de box zonder enige modificaties gewoon goed moet werken. Doet hij dat niet, dan terug naar de dealer.
Ik koop in ieder geval geen 800 en ook geen 8000 tot ik zeker weet dat de hardware goed is.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Ik vind dat de box zonder enige modificaties gewoon goed moet werken. Doet hij dat niet, dan terug naar de dealer.

Ik koop in ieder geval geen 800 en ook geen 8000 tot ik zeker weet dat de hardware goed is."

 

Inderdaad, voor die prijs mag je toch een goed werkend apparaat verwachten..... frown

 

B17

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na veel geklooi met de firmware uitgekomen op Gemini 3.70 werkt goed.

Heb ook de 86** serie en kijk nu al een paar uur naar discovery HD zonder problemen (op een samsung t220 scherm shocked ) met een woord GEWELDIG.

 

Wat mij vandaag wel op viel was dat mijn SNR niet hoger is dan 20%... op mijn 7000 was dat altijd 80+% erg vaag en soms bij het schakelen van de desinq krijg ik ook een tuner fout..

Kan dit duiden op een defecte tuner?

 

Kan persoonlijk moeilijk met de problemen leven, voor 400+ euro wil ik wel iets dat deugdelijk is en niet zelf aan hoeft te sleutelen. (deze gaat ook terug maar hou hem eerst nog een weekje)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pauljas
Wat mij vandaag wel op viel was dat mijn SNR niet hoger is dan 20%... op mijn 7000 was dat altijd 80+% erg vaag en soms bij het schakelen van de desinq krijg ik ook een tuner fout..
Kan dit duiden op een defecte tuner?


Niks mis met je tuner, wat meer gaan lezen dan had je alle antwoorden al gevonden.
SNR 20% is goed voor deze box en is een andere aangegeven waarde dan bij de dreambox 7000.
En het DiSEqC schakelprobleem heeft iedereen en moet aangepast worden in de software.

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De warmte van de proc kan wel degelijk een oorzaak hebben in het vastlopen van de box.

Dat hoeft dan niet direct te maken hebben met het onderdeel zelf, of de onderdelen er omheen, maar wel met de solderingen op de print.

Wellicht kan het zo zijn dat de printplaat iets krom trekt, of dat er een microscopisch klein solderinkje loslaat.

Ik noem maar een dwarsstraatje op....

 

Overigens vind ik het tunerblikje ook wat aan de warme kant worden, wat samen met de warmte van de processor vastlopers kan veroorzaken.

Hoe dan ook, je hebt garantie op die box, en je kunt de box binnen 5 dagen, zonder opgaaf van reden en in de orginele verpakking, gewoon retoureren.

 

Feit is gewoon dat het een warmte probleem is, maar dat kan relatief eenvoudig opgelost worden en de fabrikant zou er goed aan doen om koel-kitjes aan de winkeliers te leveren, of aan de importeur, om deze boxen te modificeren.

 

We kunnen er nu lang of kort over blijven zeuren, we moeten simpelweg wachten tot de importeur of fabrikant met een oplossing komt.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Origineel bericht van: Littlesat
Als je box vast loopt zonder extra te coolen hoort hij bij de defecte en heb je garantie. De box mag niet vastlopen na het kijken van een uurtje HD... zelfs zonder extra cooling.

Heb ik dat zo goed begrepen Tox?

En met koelelementen plakker e.d. dan loop je ook nog het risico op het verlies van garantie?


Ik vind dat de box zonder enige modificaties gewoon goed moet werken. Doet hij dat niet, dan terug naar de dealer.
Ik koop in ieder geval geen 800 en ook geen 8000 tot ik zeker weet dat de hardware goed is.

Ron


Wij zitten inmiddels al bijna 2 jaar te wachten op de dm8000, vooralsnog loopt de 7025 na een revisie van de voeding prima.
Ook wij wachten geduldig op berichten dat de hardware dik in orde is.

Laten we hopen dat we snel de wachtkamer uit kunnen ;-)

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer

 

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

inmiddels heb ik na 4 weken mijn 800 terug, en ook weer aangesloten. Tot nu toe geen vastlopers, maar hij heeft nog bijna niet op een hd zender gestaan.

Volgens de bijgaande faktuur (0 euro uiteraard) is het moederbord vervangen, ik had een box met serienummer 85......... en het is nu serienummer 84.........

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...