Ga naar inhoud


Wie heeft er wel/geen probleem met nieuwe 800 met serienr. 86xx


druup

Aanbevolen berichten

Mijn box lijkt het tot op heden nog goed te doen, ook traag schakelen tussen sats (Tune failed en 5 sec wel gewoon beeld) 1x een vastloper op BBC HD.

 

Ik blijf sowieso wachten tot er een duidelijke oplossing is voor dit probleem. een box nu 4 weken kwijt zijn en geen oplossing is zonde van je tijd. Heb ik over een half jaar nog echt problemen dan ga ik wel eens kijken wat dan de stand van zaken is met de dan meest recente series. Ik doe nu helemaal niks omdat Dream geen solide alternatief heeft

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 328
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Dat heb je dan of uit de duim gezogen of verkeerd begrepen want de wettelijke afkoelperiode is 7 dagen en je mag bij 99% van de winkels alleen retoureren als het item ongebruikt in de originele (gesloten) verpakking zit.
de afkoelperiode is namelijk om de consument te beschermen tegen een (te) snel genomen beslissing en niet bedoeld om even lekker te gaan proberen en vervolgens gebruikt retour te sturen.

Ron


Spijtaankoop

Heeft u spijt van uw aankoop (bijvoorbeeld omdat de gekochte das niet kleurt bij uw overhemd), dan is de winkelier niet verplicht het product terug te nemen. De meeste winkeliers verlenen deze gunst echter wel; u hebt vaak de mogelijkheid het product binnen een bepaalde termijn om te ruilen voor een ander product.

Kunt u niets van uw gading vinden, dan krijgt u waarschijnlijk een tegoedbon. Grote winkelbedrijven gaan vaak nog verder in hun service en geven het gehele aankoopbedrag terug. Ruilen en/of terugbrengen kan alleen als het product nog ongebruikt en onbeschadigd is.

Informeer altijd voordat u een product koopt, of u het terug kunt brengen en of u dan uw geld terugkrijgt.
Mankement

Blijkt er iets te mankeren aan het product dat u heeft aangeschaft, dan mag de verkoper zich niet verschuilen achter zijn 'ruilregels'. U heeft namelijk recht op een deugdelijk product. Hij zal het product moeten herstellen of u een anderexemplaar verschaffen.

Is de winkelvoorraad op, dan heeft u recht op teruggave van uw geld. U hoeft nooit genoegen te nemen met een tegoedbon. Dit geldt in principe ook bij artikelen uit de uitverkoop waar wat aan blijkt te mankeren. Ook in de uitverkoop heeft ugewoon recht op een deugdelijk product.

Alleen als een verkoper uitdrukkelijk aangeeft geen garantie op een product te geven, heeft u geen recht op teruggave van het aankoopbedrag. Bij een bankje dat al twee jaar door iedereen in de winkel is uitgeprobeerd en daarom flink is afgeprijsd, mag u uiteraard iets minder hoge verwachtingen hebben.


Volgens mij was het zelfs 2 weken na aankoop.
Het bovenstaande is van de site van de consumentenbond gekopieerd.

Vervolgens vond ik nog een artikel:



"uw rechten bij een ondeugdelijk product"

De verkoper is, op grond van de koopovereenkomst die u met hem heeft afgesloten, wettelijk verplicht om u een deugdelijk product te leveren. Of uw product ondeugdelijk is, hangt af van verschillende omstandigheden, zoals het merk en de prijs. U kunt de economische levensduur van een product als richtlijn hanteren om te bepalen of het product dat u heeft gekocht ondeugdelijk is. Het geeft u echter geen zekerheid bij de vaststelling hiervan. U kunt bij de fabrikant informeren of hij gegevens verstrekt over de levensduur van het product.

De verkoper mag u niet zomaar doorverwijzen naar de fabrikant. Indien u ervoor kiest gebruik te maken van de fabrieksgarantie, dan is aan te raden de verkoper hiervan op de hoogte te stellen.

Een product is ondeugdelijk wanneer het:

* niet compleet is;
* beschadigd is;
* kapot is of niet goed werkt;
* niet de eigenschappen bezit, die de verkoper specifiek heeft toegezegd;
* niet geschikt is voor bijzonder gebruik, terwijl de verkoper dit wel toegezegd heeft.

Als uw product ondeugdelijk is, heeft u in beginsel recht op kosteloos herstel of vervanging binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast. U heeft echter niet in alle gevallen de vrije keuze tussen herstel of vervanging. De verkoper kan uw keus voor vervanging afwijzen als herstel veel goedkoper voor hem is. Reparaties die het gevolg zijn van normale slijtage of verkeerd gebruik komen voor uw eigen rekening.

U kunt niet verplicht worden tot bijbetaling bij herstel of vervanging. Is een kosteloze oplossing niet mogelijk, dan bent u gerechtigd de koopovereenkomst alsnog te ontbinden. Het uitgangspunt hierbij is dat u recht heeft op volledige terugbetaling van de aankoopsom. Alleen wanneer u geruime tijd probleemloos gebruik heeft gemaakt van het product kan het redelijk zijn dat u niet de volledige aankoopsom terugkrijgt.

Kiest u toch voor reparatie of vervanging dan kan - na langere tijd gebruik - de situatie ontstaan dat het soms redelijk is om een deel van de reparatiekosten te betalen. Bijvoorbeeld als de levensduur van een product door de reparatie wordt verlengd. Ook is het soms redelijk dat u een gebruiksvergoeding betaalt als uw product - na langere tijd - wordt vervangen door een nieuw exemplaar.
Advies

Schrijf uw verkoper een (aangetekende) brief waarin u inhoudelijk uw klacht aangeeft. Stel een redelijke termijn voor een (kosteloze) oplossing. Geef aan welke vervolgstappen u onderneemt als de verkoper niet aan uw verzoek tegemoet komt. U kunt hiervoor de voorbeeldbrief 'Verzoek tot herstel of vervanging ondeugdelijk product' gebruiken.

* Download de voorbeeldbrief 'Verzoek tot herstel of vervanging ondeugdelijk product'

Komt de verkoper, binnen de door u gestelde termijn, niet aan uw verzoek tegemoet dan heeft u de volgende mogelijkheden:

* de betaling (of een gedeelte daarvan) opschorten totdat een oplossing gerealiseerd is.
* de reparatie laten uitvoeren door een derde en de kosten hiervan op de verkoper verhalen.
* prijsvermindering (gedeeltelijk ontbinden) of het ontbinden van de koopovereenkomst.

Is de verkoper (of de brancheorganisatie van uw verkoper) aangesloten bij De Geschillencommissie, dan kunt u in de regel de hulp inroepen van De Geschillencommissie. Voor meer informatie over de procedure en de voorwaarden kunt u kijken op de website van de Geschillencommissie.

* Website van De Geschillencommissie

Is de verkoper niet aangesloten dan kunt u de kwestie voorleggen aan de rechter. Als u hiervoor geen rechtsbijstandverzekering heeft afgesloten, dan is het raadzaam om eerst een goede kostenafweging te maken.


Dus, je hebt garantie op de box, je hebt wettelijk recht op een deugdelijk product.
Of het nu een week na aanschaf is of aan half jaar, de fabrikant is verplicht jou een werkend product te leveren.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duh.......

 

Lees eerst een de wet koop op afstand, artikelen 46a t/m 46j van boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. Deze wet is specifiek in het leven geroepen als afkoelperiode.

Als je online bestelt, mag je over de aankoop nadenken en eventueel binnen 7 dagen herroepen, maar je mag het product niet 7 dagen gebruiken (testen) en dan terug sturen.

De meeste leveranciers zetten ook duidelijk in de algemene voorwaarden dat je het product alleen in de ongeopende originele verpakking en ongebruikt terug mag sturen. Heel terecht natuurlijk want anders zou daar enorm misbruik van gemaakt worden. Ik koop 7 DM800's, zet ze het hele weekend neer tijdens een lan party en stuur ze vervolgens terug. Die 7 800's kan ik nergens huren voor nog geen 10 euro portokosten:-)

Er zijn dus wel degelijk stricte regels gebonden aan de wet kopen op afstand om zo ook de verkoper te beschermen tegen consumenten die misbruik maken van hun "recht".

De grootste en ik meen ook oudste online computerwinkel van nederland schrijft:

 

Citaat:
In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een 'afkoelingsperiode' van 7 werkdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van reden, waarbij de klant zelf de portokosten voor het terugsturen dient te betalen. Wordt een bestelling aan de deur reeds geweigerd, dan worden te allen tijde alle door ons gemaakte (verzend)kosten in rekening gebracht.

 

Wanneer u zich heeft bedacht over een via deze site gedane bestelling en u wenst de goederen te retourneren, doe dit dan direct na ontvangst. Omdat verzending altijd voor rekening en risico van de verzender geschiedt, dient het pakket deugdelijk verpakt en voldoende gefrankeerd te zijn (onvoldoende gefrankeerde post wordt reeds door TNT Post geweigerd). Wanneer de teruggezonden goederen compleet, in originele verpakking en ongebruikt zijn, dan storten wij het door u betaalde aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terug op uw rekening. Voeg voor een snelle afwikkeling dan ook altijd een kopie van de aankoopfactuur bij met de vermelding 'annulering' en uw bank- of girorekeningnummer.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: drz

Blijkt er iets te mankeren aan het product dat u heeft aangeschaft, dan mag de verkoper zich niet verschuilen achter zijn 'ruilregels'. U heeft namelijk recht op een deugdelijk product. Hij zal het product moeten herstellen of u een anderexemplaar verschaffen.

Hier geef je zelf al aan dat de verkoper (reparateur) jou niet het geld hoeft terug te geven, maar ervoor moet zorgen dat het product hersteld wordt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Re: [Ticket#***************] Vastlopen HD kanalen DM 800

 

Sehr geehrte® ************,

 

unfortunately this will be a hardware-error of the mainboard. I can offer you

to send the box directly to us for fixing, we will take care for a repair as

soon as possible so that you receive your device back the fastest way.

 

Please fill out the added service-paper and sent the box to us with a copy of

the invoce and the note "DVB-S2" on the outside of the packet.

 

Our address is:

Dream Multimedia GmbH

Pierbusch 26

44536 Lünen

Germany

 

We regret the occured problems and want to excuse us for this. We do our best

to solve this as soon as possible.

 

Thank you for your understanding.

 

 

************** schrieb:

 

> Ik heb en DM 800 gekocht via een sateliette winkel , echter

> ik heb steeds vastlopers op de HD kanalen , nu heb ik er een

> laptop cooler ondergezet en hij doet het dan beter al zijn

> er nog wel enkele vastlopers , mijn vraag is wat kan ik hier

> aan doen of liever gezegd wat kan u er aan doen , heb de

> dreambox nu een paar weken waarvan ik er twee weken van op

> vakantie was .

> Aangezien hij onder de garantie valt vraag ik u om een

> oplossing , de box kan de hitte overduidelijk niet aan en

> een laptopcooler is een tussen weg om te testen wat nu de

> oorzaak is .

>

> Vriendelijke groet .

>

>

>

 

 

 

Mit freundlichem Gruß, Best Regards

 

Marc Spickermann

Tel.: 0180-3 85 85 90 110

Fax 0180-3 85 85 90 111

eMail: support@dream-multimedia-tv.de

web: http://www.dream-multimedia-tv.de

http://tickets.dream-multimedia-tv.de/otrs/customer.pl

 

Address

Dream Multimedia GmbH

Pierbusch 26

44536 Lünen

Germany

 

Amtsgericht Dortmund, HRB 19958

Geschäftsführung: Alpaslan Karasu

 

 

Berichtje op mijn ticket , ze willen dus metteen het moederbord vevangen en zeggen dus heet worden is moederbord defect , jammmer dat er geen simpeler oplossing is , maar opsturen is voor de spelen echt niet aan de orde , loopt nog steeds prima met de laptopcooler :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tox maakt hier een vergissing. Als het product niet deugt ofwel defect is dan kan die wel degelijk retour verkoper en moet er een vervangend aparaat komen of binnen een redelijke termijn een reparatie...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Tox maakt hier een vergissing. Als het product niet deugt ofwel defect is dan kan die wel degelijk retour verkoper en moet er een vervangend aparaat komen of binnen een redelijke termijn een reparatie...


En wat versta jij onder een redelijke termijn Liilesat.




 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JAL
Origineel bericht van: Littlesat
Tox maakt hier een vergissing. Als het product niet deugt ofwel defect is dan kan die wel degelijk retour verkoper en moet er een vervangend aparaat komen of binnen een redelijke termijn een reparatie...


En wat versta jij onder een redelijke termijn Liilesat.


Dit bericht kan niet langer worden aangepast omdat het maximum tijd is overschreden.

Binnen een minut ?????????




 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Tox maakt hier een vergissing. Als het product niet deugt ofwel defect is dan kan die wel degelijk retour verkoper en moet er een vervangend aparaat komen of binnen een redelijke termijn een reparatie...


Daar hadden we het niet over.
Zelfs al zouden wij het daar over hebben, heb je niet helemaal gelijk. De winkelier krijgt dan eerst de kans binnen redelijke termijn (de redelijke termijn is niet wettelijk vastgelegd en dus open voor de "mening" van een rechter) voor reparatie te zorgen en is geenzins verplicht je meteen iets anders te geven. Pas als hij die verplichting niet na kan/wil komen, moet hij pas overgaan tot vervanging of teruggaaf.
Maar wij hadden het over de zichttermijn en daar heb ik gewoon gelijk:-))

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het zichttermijn heb je inderdaad gelijk in...

 

Een box die defect is moet gewoon vervangen/gerepareerd worden. Redelijk lijkt mij als je hem binnen een week (eigenlijk vind ik twee weken) terug brengt dat hij gewoon vervangen wordt (omgeruild) voor een werkend exempleer en per direct. De fout heb je namelijk direct gemerkt. Stuur je hem later terug of klaag je later dan maar wachten op de reparatie... Redelijke termijn is lastig in te schatten. Maar 6 weken lijkt me toch wel een maximum.... Anders Euro's terug.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover mij bekend bestaat er ook nog zoiets als DOA.

Persoonlijk ben ik de mening toegedaan, mede ingegeven door de wet waarvan het artikel mij even niet te binnen schiet, dat een koop te ontbinden is als de verkoper niet binnen een redelijke termijn een vervangend apparaat of een deugdelijk gerepareerd apparaat kan leveren. Dat lijkt mij ook zeker niet onredelijk als een apparaat nagenoeg vanaf het begin kuren vertoont.

 

In het kader van de research houd ik mijn 800, met inderdaad serienummer 86, nog even hier. Zodra ik de logica kan ontdekken in de uitval, dit varieert namelijk van minder dan 10 min tot meer dan 10 uur kijken op een HD zender, gaat deze ook retour DMM. Vervolgens gaat die box, nadat deze vastgelopen is, een partij data over mijn interne netwerk gooien zodat een van de switches volledig over de zeik gaat.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: John van Dreumel
Vervolgens gaat die box, nadat deze vastgelopen is, een partij data over mijn interne netwerk gooien zodat een van de switches volledig over de zeik gaat.


Hier ook steeds dat poobleem, als de box vast loopt ligt het netwerk compleet plat. Op 2 verschillende locaties met 2 boxen uit de 85xxxx reeks. Wel geen freezes op HD kanalaen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...