Ga naar inhoud


geen verticale signaal kwaliteit


hanskedrie

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik ben bezig met het installeren van mijn eerste schotelantenne.

Het is een Triax 64, met een Duo LNB van tv-vlaanderen (astra 1 en 3) en een inverto IDL 7000m.

 

De signaalsterkte zit rond de 65% (ik denk dat ik hem nog iets beter moet uitrichten voor een beter signaal).

 

Nu heb ik mijn inverto alle kanalen laten zoeken en nu is me opgevallen dat hij geen enkele vlaamse zender kan vinden. Nu ben ik wat gaan zoeken en in het menu waar je zelf een kanaal kan toevoegen heb ik de polarisatie eens van horizontaal naar verticaal gezet. Nu geeft hij bij het horizontale signaal een signaalkwaliteit van 50%, maar bij de verticale geeft hij geen signaalkwaliteit (wel een signaal sterkte).

 

Waar ligt dit aan? Moet ik bij de instellingen van mijn inverto nog iets aanpassen wat betreft het monoblock van tv-vlaanderen of heeft dit toch met de uitrichting te maken (ik zou zeggen als ik 1 signaal heb dat ik ze dan allebei zou moeten hebben). De kanalen die ik wel al kan zien zijn er zowel op de astra 1 als op de astra 3.

 

Alvast bedankt voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites


edit:

 

Heb zojuist wel de vlaamse kanalen gevonden, ik heb ergens in het menu de "landsinstelling" op vlaanderen gezet en dan kan hij ze wel vinden.

Het probleem van geen signaalkwaliteit vertikaal is echter nog steeds.

 

Het rare is ook dat hij voor de astra 3 ook "geen signaal kwaliteit" aangeeft, maar ik kan wel de lokale nederlandse zenders die op de astra 1 zitten ontvangen confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op een horizontaal kanaal de polariteit naar vertikaal zet heb je zelden nog signaal .

Kies daarvoor een echt vertikaal kanaal .

Als je helemaal geen vertikale kanalen ontvangt , kan het zijn dat er een lnb instelling niet goed staat , of je lnb is stuk of je receiver stuurt een te hoge spanning naar de lnb .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hanskedrie


De signaalsterkte zit rond de 65% (ik denk dat ik hem nog iets beter moet uitrichten voor een beter signaal).


In ondergeschikte orde van hetgeen hier reeds verteld is :
dergelijke signaalsterkte is zeer goed hoor voor de Inverto. Met deze ontvanger moet je niet proberen te mikken naar 90 of 100 %, want dat is onmogelijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Dit is een bekend "probleem".

Deze vraag kan je beter in het Inverto forum stellen, hoewel je kan ook deze THREAD bekijken hier staat het "probleem" ook beschreven met de verwijzing naar de handleiding.

 

Ik begrijp dat het toch de Inverto is geworden. Gefeliciteerd en nog veel kijkplezier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...