Ga naar inhoud


Wie gaat nu weer op in een dopingschandaal


1pm

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Henksat
De wielersport blijft hiermee bedorven, dit krijgen ze nooit meer helemaal clean.


Ik kijk al jaren geen wielersport meer omwille van het frequent doping gebruik.

De wielersport is enkel clean te krijgen door een boycot van de tv-zenders. Per renner die betrapt word => een maand geen wielersport op tv.

Geen wielersport op tv is geen publiciteit voor de sponsors. Geen publiciteit voor de sponsors is geen geld voor de ploegen. Het zou vlug gedaan zijn me dunkt. Want mij maak je niet wijs dat de ploegleiding niets afweet van het dopinggebruik van hun renners.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het mooie van dit verhaal is dat de zondaars hadden verwacht niet tegen de lamp te lopen omdat ze in de veronderstelling waren dat de kunstmatige EPO niet op de te sporen zou zijn.

 

Hulde voor het labo dat ze een stapje voor is geweest!

 

Wellicht volgen er meer.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben veel in frankrijk op vakantie geweest toen ik nog getrouwd was en de kids kleiner waren .

 

heb die bergen allemaal gezien tjonge als je met zoeen snelheid die omhoog gaat moet je haast wel iets innemen denk ik ..

 

1pm

 

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen wielrennen heeft last van doping.

Bijna alle sporten zijn al verziekt door doping.

 

Het is weer wachten op de dag dat er een renner dood van z'n fiets valt door dopinggebruik.

 

 

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door Epo (inmiddels verboden) zullen ze niet dood van hun fiets vallen. Integendeel, het spul zorgt voor de aanmaak van (extra) rode bloedcellen, dus meer zuurstoftransport, dus meer energie in extreme situaties. Bij bloeddoping (ook verboden) mik je extra bloedcellen in je bloedbaan, een tijd in het hoogland trainen (toegestaan) heeft hetzelfde effect. Ijzer en vitamine B12 voor de aanmaak van rode bloedcellen zijn toegestaan net als veel middelen die meewerken aan spieropbouw, andere weer niet.

Doping en de wetgeving er omheen blijft een rare zaak. Die en die en die pillen mag je slikken en die en die en die niet. Herinner me van een sporter die gediskwalificeerd werd vanwege een neusspray voor een verstopte neus. Er zijn veel sporters die niets van die pillen en preparaten slikken, maar of dat topsporters zijn vraag ik me wel eens af....

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1pm
ik ben veel in frankrijk op vakantie geweest toen ik nog getrouwd was en de kids kleiner waren .

heb die bergen allemaal gezien tjonge als je met zoeen snelheid die omhoog gaat moet je haast wel iets innemen denk ik ..

1pm


Dat is waar, ik ben al vaak in de Alpen geweest tijdens de tour en ik kwam er lopend al bijna niet tegenop. De koninginnenrit van volgende woensdag naar Alpe D'huez (waar ik me ondanks alles zeer op verheug) leidt de renners over 3 HC bergen, dat is nagenoeg onmenselijk.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

EPO kun je wel dood van neervallen. Tijdens gebruik van EPO krijg je na verhouding veel rode bloedlichaampjes in je bloed. LEES: Je bloed dikt in! Is moeilijker rond te pompen en veroorzaakt een overbelasting van je hart.

 

Lees hier:

3. Wat zijn de nadelen van EPO ?

 

Als je meer vaste stof aan een oplossing toevoegt, wordt de oplossing dikker. Als er nu meer rode bloedcellen worden gemaakt (een vaste stof), wordt het bloed(oplossing) dikker.Het bloed van een sporter die EPO gebruikt wordt dus dikker. Het bloed moet door allerlei hele dunne aders in het lichaam, ook naar de hersenen en het hart. Als het bloed nu heel dik is, kan het niet meer circuleren en hoopt het op in de aders. De gevolgen hiervan kunnen zeer ernstig zijn. De sporter kan een hartaanval krijgen of een beroerte en dood gaan. Dit is al een enkele keren gebeurd. In het jaar dat EPO voor het eerst in Europa te krijgen was, 1987, zijn er vijf nederslandse wielrenners gestorven. Ook in de rest van Europa zijn er doden gevallen.

 

Als het erg warm is, verliest het lichaam veel water. Het bloed wordt dan nog dikker en het risico van een hartaanval of beroerte is dan nog groter. Een sporter die EPO gebruikt heeft bij warm weer voordeel, omdat hij beter tegen de hitte kan. Het grote nadeel van warm weer is dat een EPO-gebruiker meer kans heeft om dood te gaan.

BRON

 

 

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik fiets zelf ook veel(ook op vakantie) en heb een aantal keren de marmotte gefietst(Col de Croix de Fer, Telegraphe, Calibier en Alpe d’Huez) en is best wel te doen ook zonder verboden middelen. maarja dat is natuurlijk niet te vergelijken met wat hun fietsen in de Tour.

 

Andre

 

DM7025: OpenPli |VU+ DUO: OpenPli

WaveFrontierT55(5e, 13e, 19e, 23e, 28e, 1w)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: minplus
Door Epo (inmiddels verboden) zullen ze niet dood van hun fiets vallen. Integendeel, het spul zorgt voor de aanmaak van (extra) rode bloedcellen, dus meer zuurstoftransport, dus meer energie in extreme situaties. Bij bloeddoping (ook verboden) mik je extra bloedcellen in je bloedbaan, een tijd in het hoogland trainen (toegestaan) heeft hetzelfde effect. Ijzer en vitamine B12 voor de aanmaak van rode bloedcellen zijn toegestaan net als veel middelen die meewerken aan spieropbouw, andere weer niet.
Doping en de wetgeving er omheen blijft een rare zaak. Die en die en die pillen mag je slikken en die en die en die niet. Herinner me van een sporter die gediskwalificeerd werd vanwege een neusspray voor een verstopte neus. Er zijn veel sporters die niets van die pillen en preparaten slikken, maar of dat topsporters zijn vraag ik me wel eens af....


Die neusspray en dergelijke kunnen inderdaad ervoor zorgen dat een renner positief wordt bevonden en dat is dan uiterst ongelukkig omdat die rennen dan wel een stempel opgedrukt krijgt,
maar over EPO kunnen we het wel eens zijn: dat neem je niet per ongeluk en je gaat er zeker harder van rijden of herstellen want er is beduidend meer zuurstoftransport, zeer effectief bij duursporten.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: minplus
Staat zin en onzin in dat artikel. Stompzinnig gebruik van wat dan ook kun je aan dood gaan, geldt ook voor zout, suiker en zelfs water. TE is altijd fout.


Mwoah.... Dus alleen van TE veel EPO ga je dood? Ben het nog steeds niet met je eens. Er staat in dat artikel heel duidelijk dat er veel dodelijke slachtoffers zijn in de wielersport DOOR EPO-gebruik. Er staat ook uitgelegd waarom!

Te veel water ga je niet dood van hoor! Als je 1 liter water drinkt wordt dit door het lichaam binnen een half uur afgevoerd naar de blaas. Teveel suiker word je erg misselijk van. sick Teveel zout krijg je veel dorst.

Van te weinig water ga je wel dood! :D

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...