Ga naar inhoud


Eindregie Canaldigitaal


Aanbevolen berichten

  • Moderator

Bezit Canaldigitaal een eindregie, of zoiets als een uitzendstraat?

 

De afgelopen weken kwam het regelmatig tot storingen in de door Canaldigitaal doorgegeven zenders, waarbij over meerdere uren of zelfs dagen beelden bevroren waren .

 

Op dit moment ligt bij mij het geluid eruit van NGC HD.

Tot zover ik kan vaststellen, is het een zender probleem.

 

Het lijkt erop, alsof in het weekeinde niemand bij Canaldigitaal verantwoordelijk is voor de contiuniteit van hun produkt.

 

Heeft er hier iemand inzicht in de (technische) organisatie bij Canaldigitaal?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Ceesv,

 

Als je bij NGC HD het geluid op het normale spoor zet i.p.v. het 5.1 spoor, doet hij het weer. Sinds zaterdag zit er idd een stoorgeluid op het Dolby spoor.

 

En dat andere: ik citeer hier Jarco Kriek zijn antwoord in een ander forum:

 

Het heeft even geduurd maar we zijn er dan toch achtergekomen waarom VOOM HD wel storing had bij CanalDigitaal en niet bij UPC.

 

UPC krijgt het aanvoersignaal van VOOM HD via het DMC in Amsterdam van zusterbedrijf Chellomedia. CanalDigitaal gebruikt echter als aanvoersignaal van VOOM HD de satellietverspreiding van dit HD kanaal van de Thor5 satelliet op 1 graad west (Canal Digital Nordic). Aldaar had men een probleem met het aanvoersignaal van de satellietverspreiding en daardoor had CanalDigitaal ook een freeze op VOOM HD.

 

De problemen die al diverse malen zijn voorgekomen met Brava HD komen door het vastlopen van een server. Deze is niet van CanalDigitaal en valt dan ook niet onder de verantwoording van CanalDigitaal of wordt door deze beheert. Inmiddels zijn er wel diverse maatregelen genomen om het probleem van vastlopen tegen te gaan en als dit al gebeurt dan heeft men nu een beter systeem opgezet zodat deze op zo kort mogelijke termijn verholpen kan worden.

 

In beide gevallen treft CanalDigitaal dan ook op het eerste gezicht geen blaam. En voor de goede weergave van de gebeurtenissen mag dit volgens mij ook wel vermeld worden alhier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
In beide gevallen treft CanalDigitaal dan ook op het eerste gezicht geen blaam.


Lijkt me niet terecht. Mensen nemen bij CDS een betaalde dienst af waar Brava deel van uitmaakt. CDS is daardoor verantwoordelijk voor de geboden kwalteit.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Canaldigitaal is doorgeefluik, en geen programma maker, dat is mij duidelijk. Maar men levert een 24/7 produkt en nu ziet het eruit, alsof er in het weekeinde alles verlaten bij ligt.

 

Wanneer er in het hilversumse iets mis gaat, krijg je tenminste nog het "storing" bordje in beeld.

 

Maar ik mag er toch van uit gaan dat er binnen de Canaldigitaal organisatie toch ergens iemand meekijkt, of ze nog in de lucht zijn, en wanneer er bij een van hun toeleveranciers iets mis gaat het geen 48 uur hoeft te duren voor er iemand de reset toets op een server indrukt.

 

Tenslotte betalen wij aan Canaldigitaal, en niet aan de leveranciers van Canaldigitaal, zoals Henksat terecht opmerkt .

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Canaldigitaal is doorgeefluik, en geen programma maker, dat is mij duidelijk. Maar men levert een 24/7 produkt en nu ziet het eruit, alsof er in het weekeinde alles verlaten bij ligt.

Wanneer er in het hilversumse iets mis gaat, krijg je tenminste nog het "storing" bordje in beeld.

Maar ik mag er toch van uit gaan dat er binnen de Canaldigitaal organisatie toch ergens iemand meekijkt, of ze nog in de lucht zijn, en wanneer er bij een van hun toeleveranciers iets mis gaat het geen 48 uur hoeft te duren voor er iemand de reset toets op een server indrukt.

Tenslotte betalen wij aan Canaldigitaal, en niet aan de leveranciers van Canaldigitaal, zoals Henksat terecht opmerkt .


Cees,

Heb je mijn antwoord eerder op de dag wel gelezen? Dan is je probleem namelijk opgelost en heb je weer normaal geluid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Canaldigitaal is doorgeefluik, en geen programma maker, dat is mij duidelijk. Maar men levert een 24/7 produkt en nu ziet het eruit, alsof er in het weekeinde alles verlaten bij ligt.

Wanneer er in het hilversumse iets mis gaat, krijg je tenminste nog het "storing" bordje in beeld.

Maar ik mag er toch van uit gaan dat er binnen de Canaldigitaal organisatie toch ergens iemand meekijkt, of ze nog in de lucht zijn, en wanneer er bij een van hun toeleveranciers iets mis gaat het geen 48 uur hoeft te duren voor er iemand de reset toets op een server indrukt.

Tenslotte betalen wij aan Canaldigitaal, en niet aan de leveranciers van Canaldigitaal, zoals Henksat terecht opmerkt .


Geloof je nou echt dat men bij CDS zo achterlijk is dat men niet op een resetknopje kan drukken? Het is niet CDS dat op een resetknopje moet drukken, maar de aanleveraar van het kanaal, want daar heeft het probleem steeds gelegen.

Er staat immers duidelijk aangegeven in een van de eerder posts dat het probleem lag bij Canal Digital Nordic en niet bij CDS. CDS kan dus op elk resetknopje drukken dat ze willen, maar het probleem oplossen zal het nooit doen. Met andere woorden: We kunnen wel boos worden op CDS, maar zij baalden er waarschijnlijk ook van dat Canal Digital Nordic te kort schoot.

Hetzelfde geld voor het probleem bij Brava. De server die vastliep was niet van CDS en werd niet door hun beheerd. Dus weer was CDS de dupe van de slechte service van de aanleveraar van het kanaal.

Dus boos worden mag zeker, maar mijns inziens niet op CDS. Word dan boos op Canal Digital Nordic of Brava HD!

Wat betreft dat storingsbordje, dat lijkt mij niet nodig. Iedereen die niet compleet achterlijk is kan ook zelf wel zien dat we te maken hebben met een storing als het beeld bevriest.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat alfons verbiest:

Cees,

 

Heb je mijn antwoord eerder op de dag wel gelezen? Dan is je probleem namelijk opgelost en heb je weer normaal geluid.

Alfons, ja dat heb ik gelezen, dank je voor de informatie.

 

Ik had deze optie vooraf als mogelijke oorzaak gezocht, zelfs de zender opnieuw ingelezen. Maar kreeg het niet voor elkaar om goed geluid te krijgen.

Ik denk dat ik dit programma uit mijn lijst moet wissen en weer opnieuw moet inlezen, om geluid te krijgen.

 

Maar waar het mij om gaat is, dat het wel lijkt of er in het weekeinde niemand bij Canaldigitaal controleert, of alles nog wel goed gaat. Zij zitten aan het einde van de technische keten.

Waar ik nieuwsgierig naar ben, is hoe e.e.a. technisch georganiseerd is.

Bij de publieke omroepen is er een eindregie en een uitzendstraat, waar technici bewaken wat eruitgezonden wordt.

 

In het analoge tijdperk werden de zenders bewaakt door de ptt.

 

Maar de afgelopen weken zien we steeds, dat er bij Canaldigitaal pas na 2 of 3 dagen gereageerd wordt, wanneer er iets mis gaat in de uitzendketen.

 

Citaat ezra:

 

Hetzelfde geld voor het probleem bij Brava. De server die vastliep was niet van CDS en werd niet door hun beheerd. Dus weer was CDS de dupe van de slechte service van de aanleveraar van het kanaal.

 

Ezfra, ik geef zelf aan, dat Canaldigitaal een doorgeefluik is voor de programma's. Maar Canaldigitaal geeft zelf aan naar 1 miljoen klanten te streven. In de industrie is het gebruikelijk, bij storingen een reactietijd af te spreken. Je wilt toch niet beweren, dat Canaldigitaal maar passief moet blijven bij storingen. Canaldigitaal had bij Brava, een nederlands station, toch erop aan kunnen dringen, op de knop te drukken.

En ja, in de tijden van internet en e-mail is het een kleine moeite, je klanten te informeren over uitval van signaal.

Zelfs de kabelboeren hebben een informatie pagina op internet, die informatie geeft over storingen van hun verdeelnet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ezra

Geloof je nou echt dat men bij CDS zo achterlijk is dat men niet op een resetknopje kan drukken? Het is niet CDS dat op een resetknopje moet drukken, maar de aanleveraar van het kanaal, want daar heeft het probleem steeds gelegen.

het probleem lag bij Canal Digital Nordic en niet bij CDS. CDS kan dus op elk resetknopje drukken dat ze willen, maar het probleem oplossen zal het nooit doen. Met andere woorden: We kunnen wel boos worden op CDS, maar zij baalden er waarschijnlijk ook van dat Canal Digital Nordic te kort schoot.

Hetzelfde geld voor het probleem bij Brava. De server die vastliep was niet van CDS en werd niet door hun beheerd. Dus weer was CDS de dupe van de slechte service van de aanleveraar van het kanaal.

Dus boos worden mag zeker, maar mijns inziens niet op CDS. Word dan boos op Canal Digital Nordic of Brava HD!

cds de dupe van slechte service aanleveraar????
abonnees van cds zijn de dupe...krijgen we geld terug van cds...krijgen we zelfs maar een excuus van cds.... nee!!
maw het kan ze geen reet schelen. Met canal digital nordic heb ik niets te maken. Ik heb een abo bij cds!

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mister Hack schreef in het voom uitval item:

 

puff je merkt dat de manager Transmissie en broadcasting van cds/tvv op vakantie is, normaal zit hij wel zijn mensen achter de veren aan.

Morgenvroeg loopt ie weer

 

 

Bewerkt door Mister HaCk (08/07/08 22:00)

 

Ik kan de inhoud niet op zijn waarde schatten, maar als het waar is zegt dit alles over de organisatie....

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ezra


Wat betreft dat storingsbordje, dat lijkt mij niet nodig. Iedereen die niet compleet achterlijk is kan ook zelf wel zien dat we te maken hebben met een storing als het beeld bevriest.


Maar het bordje maakt wel duidelijk dat men op de hoogte is en
niet ligt te slapen. frown

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ezra

Geloof je nou echt dat men bij CDS zo achterlijk is dat men niet op een resetknopje kan drukken? Het is niet CDS dat op een resetknopje moet drukken, maar de aanleveraar van het kanaal, want daar heeft het probleem steeds gelegen.

Er staat immers duidelijk aangegeven in een van de eerder posts dat het probleem lag bij Canal Digital Nordic en niet bij CDS. CDS kan dus op elk resetknopje drukken dat ze willen, maar het probleem oplossen zal het nooit doen. Met andere woorden: We kunnen wel boos worden op CDS, maar zij baalden er waarschijnlijk ook van dat Canal Digital Nordic te kort schoot.

Hetzelfde geld voor het probleem bij Brava. De server die vastliep was niet van CDS en werd niet door hun beheerd. Dus weer was CDS de dupe van de slechte service van de aanleveraar van het kanaal.

Dus boos worden mag zeker, maar mijns inziens niet op CDS. Word dan boos op Canal Digital Nordic of Brava HD!

Wat betreft dat storingsbordje, dat lijkt mij niet nodig. Iedereen die niet compleet achterlijk is kan ook zelf wel zien dat we te maken hebben met een storing als het beeld bevriest.


Als het niet de schuld is van CDS dan vraag ik me af van wie wel, als er tijdens het uitzenden iets gebeurt wat niet hoort moet dat geconstateerd worden door de netmanager (als die funktie bestaat bij CDS) en die moet maatregelen nemen.

Het gekke is ook als er een server vastloopt bij Brava een Nederlandse zender gevestigd in Steenwijk moet de netmanager een telefoonnummer hebben en kontact opnemen en het niet het hele weekend maar laten gaan.
Het gekke is dat Brava een Belgische kabelklant heeft en daar is geen uitval geweest rara hoe kan dat.

Ook in de andere twee gevallen met Voom HD waar Canal Nordic de zwarte piet krijgt en nu het geluid bij NCG HD moeten ze contact opnemen met degene die het signaal aanlevert.
Als je dan doorvraagt van wie Canal Nordic het signaal krijgt weet niemand het.

Ben het dus helemaal eens met @ceesv en @Henksat over dit citaat,

Citaat:
Tenslotte betalen wij aan Canaldigitaal, en niet aan de leveranciers van Canaldigitaal, zoals Henksat terecht opmerkt .
laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Je wilt toch niet beweren, dat Canaldigitaal maar passief moet blijven bij storingen. Canaldigitaal had bij Brava, een nederlands station, toch erop aan kunnen dringen, op de knop te drukken.

Dat wil ik zeker niet beweren, maar ik vind het raar om boos te worden omdat ik eerlijk gezegd niet verwacht dat er écht niks is gebeurd. Er zal toch ongetwijfeld wel een telefoontje vanaf CDS naar Brava zijn gegaan? Waar het dan vervolgens mis is gegaan weet ik ook niet, maar de kans lijkt me groter dat dit bij Brava was en niet bij CDS.

 

Origineel bericht van: ceesv
En ja, in de tijden van internet en e-mail is het een kleine moeite, je klanten te informeren over uitval van signaal.

Zelfs de kabelboeren hebben een informatie pagina op internet, die informatie geeft over storingen van hun verdeelnet.

Hier heb je zeker gelijk in. Absoluut mee eens.

 

Origineel bericht van: youriy
cds de dupe van slechte service aanleveraar????

Ja, CDS is de dupe van een slechte aanlevering, zie mijn eerdere reactie.

 

Origineel bericht van: youriy

abonnees van cds zijn de dupe...

Dat klopt, want doordat Brava en CD Nordic hun afspraken niet nakomen worden ook de klanten van CDS benadeeld.

 

Origineel bericht van: youriy
krijgen we geld terug van cds...krijgen we zelfs maar een excuus van cds.... nee!!

maw het kan ze geen reet schelen. Met canal digital nordic heb ik niets te maken. Ik heb een abo bij cds!

Geld terug lijkt me ook wat voorbarig, excuses waren misschien inderdaad op hun plaats geweest. En met CD Nordic heb je, hoe je het ook bekijkt, toch echt te maken, aangezien jouw signaal daar vandaan komt. Als zij niks aanleveren, dan kan CDS hoog en laag springen (en hun klanten ook) maar dan wordt er in NL via de sat ook echt niks uitgezonden.

 

Nog even voor de duidelijkheid:

Ik ben absoluut geen fan van CDS en hun werkwijze (in heden en verleden), maar ik vind dat je elke zaak apart moet bekijken en ik denk dat er in dit geval weinig is dat CDS nog had kunnen doen (excuses en betere info voorziening zijn denk ik het enige). Want nogmaals, als CD Nordic en Brava niks aanleveren, dan kan CDS hoog en laag springen (en hun klanten ook) maar dan wordt er in NL via de sat ook echt niks uitgezonden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ezra
als CD Nordic en Brava niks aanleveren, dan kan CDS hoog en laag springen (en hun klanten ook) maar dan wordt er in NL via de sat ook echt niks uitgezonden.


Kan wel zijn, maar CDS levert hierdoor naar zijn klanten toe een wanprestatie, en zal door de abonnees hierop aangesproken worden.
Laat een jurist hier maar over oordelen.
CDS kan en mag zich niet verschuilen achter overmacht omdat zij er niks aan kunnen doen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is heel eenvoudig.

Cds leverd aan hun klanten een signaal, dat signaal dient goed van kwaliteit te zijn, zoals afgesproken is.

Cds krijgt het signaal weer van de tv of radio zender of een b roadcast partnet die dit in opdracht doet.

Veel schakels waar het weleens mis kan gaan!!

 

Schakel 1 de uitzendstraat of straten van een radio/tv zender.

Schakel 2 de broadcast (1e aanvoer)

Schakel 3 de ontvangst bij de provider

Schakel 4 de broadcast van de provider

schakel 5 de eind ontvanger(de consument o.a)

 

Schakel 3 en 4 zijn soms overbodig, denk aan de rtl zenders.

Maar wel weer nodig bij discovery!! die worden op andere sat aangeleverd.

 

Veel schakels waar wat mis kan gaan, cds is verantwoordelijk voor goed ontvanst en dan moeten hun kijken en oplossen waar het probleem zit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...