Ga naar inhoud


Alles in 1: twin high def. DVB-S,T,C; lcd harde schijf.


Gast xarxar2

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Neptunus
Ik heb ook nog even op de site van loewe gekeken maar wat is dat een slechte site, een paar links gaven een foutmelding en verder is er weinig info te vinden, alleen maar mooie plaatjes.

Om met de Dragons van Dragon Den te spreken: "ziet er allemaal leuk en mooi uit, maar ik doe niet mee!" :D


Misschien moet je toch wat beter kijken, want alles staat erop zelfs de volledige handleidingen in het Nederlands, iets waar bijvoorbeeld de Nederlandse Topfield importeur heel zeikerig in is. Overigens is het de grootste fout die je kunt maken om een apparaat alleen aan de hand van specificaties te kopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Voor de liefhebbers van het vergelijken de prijzen en Nederlandse handleidingen van twee toestellen:

 

Loewe Individual 46 Compose (5800 euro)

http://212.114.93.106/download/bda/Aktuell/Individual/bda_individual_com_46_52_nl.pdf

 

Sharp LC-46HD1E (2800 euro)

http://files.sharp.nl/pman/LC46HD1E-LC52HD1E_eu1_nl.pdf

 

Het zal de oplettende lezer zijn opgevallen dat het hier om hetzelfde toestel gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: xarxar2
Origineel bericht van: ceesv
Ik mis in het hele verhaal informatie over de sat ontvanger.
Ik kan nergens terugvinden of en welke diseqc norm ondersteund wordt en hoeveel kanalen er opgeslagen kunnen worden.

Er staat alleen een losse opmerking over motorsturing.


Hij ondersteund Diseqc 1.2 en er kunnen 4000 kanalen opgeslagen worden (dit betreft de huidige insteek-kaarten,upgraden altijd mogelijk)



@xarxar2 & ceesv,

De losse opmerking over de motorbesturing heeft niets te maken met satellietontvangst.
Die motorbesturing zorgt voor het in hoogte kunnen verstellen van de LCD.

Na vele pagina's op de Loewe site, forums en dergelijke te hebben doorgeworsteld
ben ik weinig tot niets tegengekomen over de specificaties met betrekking tot het DVB-S(2) gedeelte.
Niets over het aantal programmeerbare kanalen en over DiSeQC alleen de opmerking
van iemand die schreef dat er niet meer dan DiSEqC 1.0 mogelijk was.

Wellicht dat het Sat4all lid TangoBravo ons meer kan vertellen.
Wat ik al bij mijn naspeuringen had bemerkt en wat TangoBravo ook weer bevestigt in deze posting
is dat de Loewe Compose en sommige Sharp LCD's (zoals de Sharp LC-46HD1E) in principe
(vrijwel) identieke toestellen zijn en dat Loewe en Sharp een samenwerkingsverband hebben.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz




Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide toestellen hebben ook geen SP-Dif optische verbindingsmogelijkheid. Er is niks mis met coaxiaal, maar toch zie ik dit voor het eerst. Geen keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: xarxar2
Origineel bericht van: sattaz
Origineel bericht van: xarxar2
verder is Loewe op dit moment de enige die een goed werkende twin HDTV sat tuner heeft.



@xarxar2,

Kun je jouw stelling onderbouwen?

Met name met betrekking tot het HDTV twin satelliettuner gedeelte
van de Loewe kan ik slechts zeer summiere (algemene) informatie vinden.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz



Ik ken iemand die er 1 heeft en die zegt dat het perfect werkt. Als hij liegt dan lieg ik ook!

Hier in de DUITSE handleiding staat best veel info:

http://212.114.93.100/download/bda/Aktuell/Individual/bda_individual_com_46_52_de.pdf



@xarxar2,

Liegen is het bewust verdraaien van de waarheid.
Daarvan zal ik je echt niet beschuldigen zelfs al zouden
de bevindingen van die ene persoon waar je het over hebt
niet geheel conform de werkelijkheid blijken te zijn.

Als je het mij vraagt lijken mij de bevindingen van slechts 1 (één) persoon
toch een ietwat wankele basis om tot de stellige uitspraak (en dit ook nog eens vetgedrukt)
te komen dat de Loewe Compose de enige is die een goed werkende twin HDTV sat tuner heeft.
Bovendien zijn de bevindingen niet in details beschreven
maar wordt alleen gemeld dat de Loewe Compose perfect werkt.

Daarnaast is bij het doorvorsen van diverse forums/Internetsites
gebleken dat er kennelijk nog diverse fundamentele zaken niet goed werken.
Dit zijn dan vaak zaken waar ook (sommige) andere HDTV twin tuners mee worstelen zoals bijvoorbeeld lipsynchronisatie, het niet tegelijk kunnen opnemen van het ene gecodeerde HDTV kanaal en het bekijken
van een ander gecodeerd kanaal, er kan slechts 1 (één) MPEG-4 stream actief zijn en de andere stream kan dan weliswaar een HDTV kanaal betreffen maar moet dan een MPEG-2 stream hebben,
opgenomen bestanden op de harddisk van de Loewe Compose kunnen niet worden overgezet
naar een PC om daar bijvoorbeeld verder bewerkt te worden en/of
op een DVD te worden opgeslagen, enzovoort enzovoort.

Je schrijft dat met betrekking tot het HDTV twin satelliettuner gedeelte van de Loewe
er in de DUITSE handleiding best veel info staat.
Eerlijk gezegd heb ik eigenlijk heel weinig info daaromtrent kunnen aantreffen.

Technische specificaties die in (vrijwel) iedere handleiding van een satellietontvanger
vermeld worden zul je in die handleiding tevergeefs zoeken.
Zoals bijvoorbeeld merk/model tuner, (video-)processor, DiSEqC versie,
FEC instellingen, doorlusmogelijkheid, datasnelheid, (flash-)geheugen, enzovoort.

Het weinige dat ik inzake satelliet heb kunnen vinden is het volgende.

Je kunt uit een lijst kiezen welke satelliet je kiest.
Bij meer dan 1 satelliet moet je een keuze maken hoe om te schakelen
en moet je als je een gemeenschappelijke schotel (GSO) hebt dit kiezen.
Bij vragen wordt verwezen naar de vakhandel.
Bij het scannen wordt normaal gesproken alleen de Low and gescand.
Wil je ook High band scannen dan moet je dit separaat aangeven.
Dat is iets dat ik vreemd vind, waarom niet gewoon meteen Low Band + High band scannen
zoals dat bij andere satellietontvangers het geval is?
Daarna volgt de opmerking dat de standaard LNB instellingen
normaal gesproken niet gewijzigd hoeven te worden.
Waarop de op mij cryptisch overkomende opmerking wordt gemaakt dat hierna
beeld en geluid ( alleen bij Astra 1 en Hotbird ) ontvangen zou moeten worden.
Hoe via satelliet (eventueel ook USB stick) te updaten wordt op een andere pagina uitgelegd.

Meer specifiek satellietgerelateerde zaken heb ik eigenlijk
niet in de handleiding kunnen aantreffen.
Alleen een korte uiteenzetting over CI-module en smartcard
maar dit onderdeel heeft eveneens betrekking op kabel- en terrestriale ontvangst.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus sinds december 2007 de Sharp LC-46HD1E. En ik ben er uiterst tevreden over .... met enkele kanttekeningen...

 

Tevreden over het feit dat ik alles in één heb staan (zoals enkelen hier al opmerkten). Ik kan het kastje met losse apparaten (DVD speler enz,) dicht laten staan als ik alleen TV wil kijken, zoals bijvoorbeeld nieuws kijken. Veel minder rommelig in de kamer, en aanzetten met één afstandbediening.

 

Tevreden over de kwaliteit. Volgens mij inderdaad gewoon Loewe kwaliteit, Loewe gebruikt de LCD's van Sharp, en Sharp gebruikt de software van Loewe (ik heb op dit moment inderdaad de Loewe software in de Sharp geladen, van mijn dealer gekregen).

 

Minder tevreden ben ik over twee zaken:

 

Het zal in de afgelopen 8 maanden nu een keer of 10-15 voorgekomen zijn dat ik een opname had geprogrammeerd, die achteraf niet op schijf gezet blijkt te zijn. Een enkele keer staat er fysiek wel iets in de directory, maar als je dat afspeelt krijg je zwart beeld, en een paar keer is het voorgekomen dat er ook niets in de directory stond. Een oorzaak heb ik nog niet gevonden. Het zou kunnen zijn dat ik de opname verkeerd had geprogrammeerd, het kan ook zijn dat er soms iets misgaat bij het overschakelen tussen HD kanalen en SD kanalen. Ik heb overigens al meerdere cam's uitgeprobeerd, zoals de MediaGuard cam, de Power Cam, die zich allebei hevig verslikten in HD kanalen, nu gebruik ik de Aston 1.07 met 2.18 software, die geeft de beste resultaten.

 

Mijn tweede "klacht" is dat mij is toegezegd dat er software komt om tegelijk gecodeerde kanalen te kunnen opnemen, en gecodeerde kanalen te kijken. Nu kan ik alleen naar ongecodeerde kanalen kijken als ik een gecodeerd kanaal opneem. Er zou software komen die toelaat dat je naar een gecodeerd kanaal kijkt, terwijl een ander gecodeerd kanaal gecodeerd op de harde schijf wordt gezet, die dan automatisch 's nachts gedecodeerd wordt. Ik wacht daar nu al op sinds de aanschaf van het toestel. Het zou nu op sommige Loewe modellen al wel werken, maar nog niet optimaal.

 

Over Disecq en motorsturing kan ik weinig info geven. Ik gebruik een duoLNB en mijn dealer heeft dat alles aangesloten en voor mij verzorgt, dat kan hij beter dan ik wink

 

Het maximum aantal kanalen is mij onbekend. In mijn geval 'voldoende' (om een term van Rolls Royce te gebruiken wink )

 

Over EPG: daar lijkt mij veel meer mee te kunnen dan wat ik nu van Canal Digital krijg, maar ja, geen mediahighway...

 

Ik denk dat iemand die een Sat-fanaat is, en alles uit deze hobby wil halen, niet de doelgroep is waar met dit toestel op gemikt is. Maar mensen die gewoon willen kijken naar een mooi beeld, weinig gezeur willen hebben met allerhande afstandbedieningen, en een mooi toestel zonder allerlei zichtbare randapparaten in de kamer willen hebben staan zijn volgens mij goed bediend met dit toestel.

 

En als extra toegift valt het stroomgebruik dus ook alleszins mee, op standby 0,9 watt voor de hele handel (doe dat eens met losse apparaten!) en in actie mét actieve time-shift zo'n 140 - 160 watt. En dat voor een 46 inch! (weliswaar wel op eco mode, maar daar heb ik hem altijd op staan.)

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

@TangoBravo,

 

Bedankt voor jouw uitgebreide reactie wink

 

Je hebt in mijn ogen meer relevante informatie in dit topic geplaatst

dan er op vele pagina's van forums en (Loewe) internetsites te vinden is.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt erg goed!

En het zijn ook problemen die op te lossen zijn in de toekomst en ook misschien wel met elkaar te maken kunnen hebben.

 

Dit is dus eindelijk de 'standby-functie die overal op moet zitten: Een apparaat aan en uit zetten met de AB. Dus niks standby m.u.v. een infrarood ontvanger. Petje af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo
Mijn tweede "klacht" is dat mij is toegezegd dat er software komt om tegelijk gecodeerde kanalen te kunnen opnemen, en gecodeerde kanalen te kijken. Nu kan ik alleen naar ongecodeerde kanalen kijken als ik een gecodeerd kanaal opneem. Er zou software komen die toelaat dat je naar een gecodeerd kanaal kijkt, terwijl een ander gecodeerd kanaal gecodeerd op de harde schijf wordt gezet, die dan automatisch 's nachts gedecodeerd wordt. Ik wacht daar nu al op sinds de aanschaf van het toestel. Het zou nu op sommige Loewe modellen al wel werken, maar nog niet optimaal.

Misschien toch weer even met je dealer gaan praten want van iemand met een Loewe TV die gebruikt wordt in combinatie met digitale kabel TV heb ik begrepen dat het met de laatste firmware versie mogelijk is om met encryptie op te nemen wat dan in standby stand automatisch wordt gedecrypt. Als dat werkt bij digitale kabel TV waar de sleutels maar twee dagen geldig zijn dan moet het ook via de satelliet werken waar de sleutels volgens mij een maand geldig zijn.

Interessant om te horen dat de Loewe firmware gewoon direct te laden is in de Sharp. De laatste Sharp firmware versies kan je overigens gewoon op de Duitse Sharp website downloaden. Waarom dat ook niet via de Nederlandse Sharp website kan is mij niet duidelijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie

Interessant om te horen dat de Loewe firmware gewoon direct te laden is in de Sharp. De laatste Sharp firmware versies kan je overigens gewoon op de Duitse Sharp website downloaden. Waarom dat ook niet via de Nederlandse Sharp website kan is mij niet duidelijk.


Correct, ik zal het nog sterker vertellen, ik heb (dank zij Sat4All) een aantal maanden deze site ook gevonden, en aan mijn dealer doorgegeven, die wist dat niet... Zojuist heb ik gecontroleerd of ik nog 'up to date' ben, en ik loop nu iets achter. De Loewe software loopt echter een aantal updates voor, bij Sharp op de site stond de 4.xx , van mijn dealer kreeg ik toen de Loewe 5.13. Inmiddels staat Sharp nu op 5.17 dus ik ga mijn dealer bellen om de Loewe versie. Die krijg ik dan op USB stick mee, en met een minuut of wat is deze geladen in de TV.

Overigens zijn Loewe en Sharp echt identitiek qua lay-out en lettergebruik van de software, ga maar eens bij een dealer kijken en je ziet het verschil niet. Alleen hardware-matig is het verschil te zien, mijn dealer verkoopt Sharp en Loewe, en hij kon mij laten zien waar de meerprijs en meerwaarde van Loewe in zit, desondanks vond ik Sharp (financieel...) de beste keus.

Sharp is overigens aandeelhouder van Loewe (iets meer dan 25%) en volgens het financieel verslag van Loewe levert Sharp de LCD panelen, levert Loewe componenten aan Sharp, en hebben ze gezamenlijk een ontwikkelafdeling. Volgens hetzelfde verslag heeft Sharp geen enkele zeggenschap bij Loewe.

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
@TangoBravo,

Bedankt voor jouw uitgebreide reactie wink

Je hebt in mijn ogen meer relevante informatie in dit topic geplaatst
dan er op vele pagina's van forums en (Loewe) internetsites te vinden is.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Inderdaad, overigens schrik er ervan dat zo'n 10 tot 15 opnames niet gelukt zijn en ook dat geklier met coderingen staat mij niet aan, dat is toen de reden geweest over stappen van de Topfield naar de Dream, sindsdien nooit een opname gemist en uiteraard alles ongecodeerd.

Wat mij ook nog niet helemaal duidelijk is is de mogelijkheid onderdelen te vervangen, stel je wilt een grotere harddisk want 160gb is zeker in een HD omgeving niet echt groot, hoe makkelijk gaat dat dan?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervangen harde schijf kan volgens de dealer alleen door de dealer of gekwalificeerde monteur gebeuren. Ik heb 't maar niet geprobeerd. Overigens zie je niet exact hoeveel je 'verbruikt' d.w.z. per opname wordt aangegeven hoe lang deze is, en aan de hand van de reeds opgenomen programma's berekent de software hoeveel uur schijfruimte je ongeveer nog beschikbaar hebt...

 

Ik begon met iets meer dan 50 uur (bij een lege schijf wordt gerekend in uren HD-opname) en met zo'n 16 opname's (meesten 1,5 tot 2 uur) heb ik nog meer dan 34 uur vrije ruimte ter beschikking. In de praktijk dus zat. Eventuele bewaaropname's zet ik toch over op DVD.

 

Klein negatief puntje: Je kunt niet veel knippen en snijden aan de opname's. Je kunt ervoor en erachter de overtollige info wegknippen, alleen blijft dat fysiek wel schijfruimte innemen, als je wegknipt verandert er niets aan de teller van de beschikbare ruimte. Je kunt ook niet in het programma iets wegknippen (reclame), alhoewel daar wel een foefje op is, je kunt iets markeren zodat het overgeslagen wordt bij het afspelen.

 

En verder veroorzaakt de harde schijf iets wat ik nu gewend ben maar dat sommigen negatief kunnen uitleggen: de TV begint pas met weergeven als de harde schijf is opgestart, en dat duurt vanaf standby toch ruim 20 seconden. Zet je de TV aan met draaiende harddisk (omdat hij staat op te nemen) dan duurt het 3-4 seconden voordat je beeld hebt. Het starten van de harde schijf is dus de vertragende factor bij 'koude start'.

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
Misschien toch weer even met je dealer gaan praten want van iemand met een Loewe TV die gebruikt wordt in combinatie met digitale kabel TV heb ik begrepen dat het met de laatste firmware versie mogelijk is om met encryptie op te nemen wat dan in standby stand automatisch wordt gedecrypt. Als dat werkt bij digitale kabel TV waar de sleutels maar twee dagen geldig zijn dan moet het ook via de satelliet werken waar de sleutels volgens mij een maand geldig zijn.

Interessant om te horen dat de Loewe firmware gewoon direct te laden is in de Sharp. De laatste Sharp firmware versies kan je overigens gewoon op de Duitse Sharp website downloaden. Waarom dat ook niet via de Nederlandse Sharp website kan is mij niet duidelijk.


Via mijn dealer zoëven vernomen dat er inderdaad al Loewe toestellen zijn waarin deze functie goed werkt, maar dealers die het getest hebben, hebben ervaren dat nu juist deze Loewe software niet in de Sharp werkt. Sharp heeft zijn dealers echter vanaf het begin belooft dat de funcie gaat komen, alleen begint het nu wel erg lang te duren, is ook de mening van de dealers.

Voor mijn 1e klacht, de niet gemaakte opname's ga ik nu de nieuwste versie van de DVB software testen. Overigens is de software die via de dealers te krijgen is 'verser' dan de software die op de genoemde Duitse Sharp site staat.

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo
Origineel bericht van: ArChie



Via mijn dealer zoëven vernomen dat er inderdaad al Loewe toestellen zijn waarin deze functie goed werkt, maar dealers die het getest hebben, hebben ervaren dat nu juist deze Loewe software niet in de Sharp werkt. Sharp heeft zijn dealers echter vanaf het begin belooft dat de funcie gaat komen, alleen begint het nu wel erg lang te duren, is ook de mening van de dealers.





Dat heb ik op een Duits forum ook gelezen, misschien hebben ze de Loewe software wel aangepast dat het alleen nog maar op Loewe producten werkt. Ik las daar ook dat de Loewe HDMI 1.3 heeft en 24p kleuren aan kan, handig bij Blu Ray en dat de sharp HDMI 1.2 en minder kleuren aan kan. Verder heeft de Loewe net Als B&O natuurlijk een mooie glasplaat voor het scherm zitten. En is volgens de Duitsers de layout van de software mooier en simpeler te bedienen, Sharp zou meer overeenkomen met de oude menu's van Loewe.
Maar dat mag ook wel voor dat extra geld.

Smaak is persoonlijk, maar de Loewe ziet er wel heel mooi uit.
IND52C_Produkt_2.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...