Ga naar inhoud


Alles in 1: twin high def. DVB-S,T,C; lcd harde schijf.


Gast xarxar2

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: ceesv
De ervaring heeft helaas geleerd, dat "Canaldigitaal gecertificeerd" helaas geen aanbeveling in positieve zin is.


Voor ons hobbyisten is dat inderdaad het geval maar gaat dat ook op voor de Miep Doorsnee die niet is geïnteresseerd in 4000 kanalen en dergelijke? confused


Ja dus.
CanalDigitaal laat 'Miep Doorsnee' steeds sneller verplicht een nieuwe 'goed gekeurde' decoder kopen.
Vandaag goedgekeurd is geen garantie voor de direkte toekomst ....

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ben grote fan van alles in een, vindt dat maar niks al die kastjes op elkaar en al die kabels en 4 verschillende afstandsbedieningen.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: xarxar2
verder is Loewe op dit moment de enige die een goed werkende twin HDTV sat tuner heeft.



@xarxar2,

Kun je jouw stelling onderbouwen?

Met name met betrekking tot het HDTV twin satelliettuner gedeelte
van de Loewe kan ik slechts zeer summiere (algemene) informatie vinden.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Loewe is echt niet de enige zoals hier nu gesuggereerd wordt. Als je de Loewe Individual Compose prijzen te hoog vindt dan kan je bijvoorbeeld ook gaan kijken naar de Sharp HD1E serie wat in feite exact dezelfde hardware is als de Loewe Individual Compose, maar dan met een ander kastje er omheen en voor Sharp prijzen. Duurder kan ook, zoek maar eens naar Metz in Duitsland en dan heb je ook nog TechniSat TV's met ingebouwde single tuner PVR zodat je wel kan timeshiften, maar niet een kanaal kan opnemen terwijl je een ander kanaal kijkt. Ook TechniSat heeft al aangekondigd met TV's ala de Individual Compose te komen met twin tuners, HDTV en PVR. Als het echt alleen om satelliet ontvangst gaat dan zijn er volgens mij nog wel wat meer merken die uitvoeringen met DVB-S tuner leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

LOEWE en CanalDigitaal introduceren complete HDTV oplossing voor de Nederlandse consument

 

Jammer dat zo´n brakke firma als CDS met zo´n klasse, hoog niveau firma gaat samenwerken. Spreekt niet echt voor Loewe. eek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij maken ze ook erg prettige televisies ondermeer. Ik zag er laatst een stralen van frisheid en bijzonder scherp t.o.v. mijn oude Matchline uit 2000. Beide evenoud. Maar hebben ze ook ervaring met DVB-S? Ik zie dat Topfield ook nog stoeit met aanpassingen ondanks hun geweldige ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Mij staat het design ook erg aan. Alleen helaas de prijs is wel erg hoog.

Ik heb zelf een Loewe uit de Xelos serie..dus met een ouderwetse beeldbuis. Ben er erg over tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: Erik Slagter
Waarom zou je in vredesnaam alles-in-1 willen?

Omdat veel mensen maar één afstandsbediening willen en zo'n verzameling kastjes niet zo mooi vinden.


Waarbij je dus vervolgens geen enkele keus hebt qua technische specificaties. Oh ja, dat is waar ook, dat doet er tegenwoordig niet meer toe. Als het design maar mooi is.

Origineel bericht van: weirdnerd
Ingebouwde analoge tuners zijn ook mateloos populair..


Waar ik me dan ook al jaren aan erger :-(

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: Erik Slagter
Waarom zou je in vredesnaam alles-in-1 willen?

Omdat veel mensen maar één afstandsbediening willen en zo'n verzameling kastjes niet zo mooi vinden.


Waarbij je dus vervolgens geen enkele keus hebt qua technische specificaties. Oh ja, dat is waar ook, dat doet er tegenwoordig niet meer toe. Als het design maar mooi is.



Over welke technische specificaties heb je het dan? Want in de loewe kunnen 2 Cam's de insteekkaarten HDTV sat tuners kun je verwisselen als ze kaputt gaan of als er betere uitkomen(wat Loewe ook doet). Geschikt voor Diseqc 1.x.
Verder zitten er verwisselbare (insteekkaarten) DVB-C en DVB-T ontvangers in en een verwisselbare harde schijf in. Dus je kunt altijd upgraden als het nodig is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Origineel bericht van: xarxar2
verder is Loewe op dit moment de enige die een goed werkende twin HDTV sat tuner heeft.



@xarxar2,

Kun je jouw stelling onderbouwen?

Met name met betrekking tot het HDTV twin satelliettuner gedeelte
van de Loewe kan ik slechts zeer summiere (algemene) informatie vinden.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz



Ik ken iemand die er 1 heeft en die zegt dat het perfect werkt. Als hij liegt dan lieg ik ook!

Hier in de DUITSE handleiding staat best veel info:

http://212.114.93.100/download/bda/Aktuell/Individual/bda_individual_com_46_52_de.pdf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook wel leuk om een losse ontvanger te hebben. Kun je bijvoorbeeld ook een oude ontvanger op aansluiten. Maar dat zou natuurlijk ook bij deze TV kunnen. Al is zo'n TV is wel zo handig, maar lichtjes prijzig! smile

 

En Canal Digitaal-gecertificeerd? Hoop dan wel dat er een Nederlandse EPG bij zit, zou een beetje jammer zijn... confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Ik mis in het hele verhaal informatie over de sat ontvanger.
Ik kan nergens terugvinden of en welke diseqc norm ondersteund wordt en hoeveel kanalen er opgeslagen kunnen worden.

Er staat alleen een losse opmerking over motorsturing.


Hij ondersteund Diseqc 1.2 en er kunnen 4000 kanalen opgeslagen worden (dit betreft de huidige insteek-kaarten,upgraden altijd mogelijk)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even de gebruikshandleiding doorgenomen en moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben. Het is natuurlijk geen goedkoop apparaat maar als ik alle geintegreerde onderdelen bij elkaar optel kom ik een heel eind!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog even op de site van loewe gekeken maar wat is dat een slechte site, een paar links gaven een foutmelding en verder is er weinig info te vinden, alleen maar mooie plaatjes.

 

Om met de Dragons van Dragon Den te spreken: "ziet er allemaal leuk en mooi uit, maar ik doe niet mee!" :D

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...