Ga naar inhoud


Alles in 1: twin high def. DVB-S,T,C; lcd harde schijf.


Gast xarxar2

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: xarxar2
Origineel bericht van: TangoBravo
Origineel bericht van: ArChie



Via mijn dealer zoëven vernomen dat er inderdaad al Loewe toestellen zijn waarin deze functie goed werkt, maar dealers die het getest hebben, hebben ervaren dat nu juist deze Loewe software niet in de Sharp werkt. Sharp heeft zijn dealers echter vanaf het begin belooft dat de funcie gaat komen, alleen begint het nu wel erg lang te duren, is ook de mening van de dealers.





Dat heb ik op een Duits forum ook gelezen, misschien hebben ze de Loewe software wel aangepast dat het alleen nog maar op Loewe producten werkt. Ik las daar ook dat de Loewe HDMI 1.3 heeft en 24p aan kan, handig bij Blu Ray en dat de sharp HDMI 1.2 en geen 24p aan kan. Verder heeft de Loewe net Als B&O natuurlijk een mooie glasplaat voor het scherm zitten. En is volgens de Duitsers de layout van de software mooier en simpeler te bedienen, Sharp zou meer overeenkomen met de oude menu's van Loewe.
Maar dat mag ook wel voor dat extra geld.

Smaak is persoonlijk, maar de Loewe ziet er wel heel mooi uit.
IND52C_Produkt_2.jpg



Overigens heeft Loewe nieuwe modellen aangekondigd:
De ART SL SERIE: ook harddisk en dvb (hdtv s,t,c
art-sl-4.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: xarxar2

Over welke technische specificaties heb je het dan? Want in de loewe kunnen 2 Cam's de insteekkaarten HDTV sat tuners kun je verwisselen als ze kaputt gaan of als er betere uitkomen(wat Loewe ook doet). Geschikt voor Diseqc 1.x.
Verder zitten er verwisselbare (insteekkaarten) DVB-C en DVB-T ontvangers in en een verwisselbare harde schijf in. Dus je kunt altijd upgraden als het nodig is.


En waar steek ik m'n dreambox dan in?

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Origineel bericht van: xarxar2

Over welke technische specificaties heb je het dan? Want in de loewe kunnen 2 Cam's de insteekkaarten HDTV sat tuners kun je verwisselen als ze kaputt gaan of als er betere uitkomen(wat Loewe ook doet). Geschikt voor Diseqc 1.x.
Verder zitten er verwisselbare (insteekkaarten) DVB-C en DVB-T ontvangers in en een verwisselbare harde schijf in. Dus je kunt altijd upgraden als het nodig is.


En waar steek ik m'n dreambox dan in?



In je ****! Nee serieus die kun je gewoon aansluiten op de Loewe met een HDMI naar DVI kabel

52330.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter

En waar steek ik m'n dreambox dan in?


Origineel bericht van: xarxar2

Nee serieus die kun je gewoon aansluiten op de Loewe met een HDMI naar DVI kabel


Maar daar heb ik geen $$$ Loewe TV voor nodig.

Snap je wat ik bedoel?

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Origineel bericht van: Erik Slagter

En waar steek ik m'n dreambox dan in?


Origineel bericht van: xarxar2

Nee serieus die kun je gewoon aansluiten op de Loewe met een HDMI naar DVI kabel


Maar daar heb ik geen $$$ Loewe TV voor nodig.

Snap je wat ik bedoel?


Och ja dat is een oneindige discussie: Als je het geld hebt, dus zonder dat je daarvoor je hele levenspatroon overhoop moet gooien, haal je met Loewe iets goeds en moois in huis.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: xarxar2
Origineel bericht van: Erik Slagter

Maar daar heb ik geen $$$ Loewe TV voor nodig.
Snap je wat ik bedoel?


Och ja dat is een oneindige discussie: Als je het geld hebt, dus zonder dat je daarvoor je hele levenspatroon overhoop moet gooien, haal je met Loewe iets goeds en moois in huis.


Nee, daar gaat het mij dus niet om.

Ik wil gewoon zelf kunnen kiezen wat voor apparatuur ik op elkaar aansluit, afhankelijk van technische specificaties die voor mij relevant zijn of mijn part zelfs hoe het er uit ziet. Als je alles in één koopt, dan heb je die keuze helemaal niet.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaargh, er staat hier toch nergens dat je die Loewe moet kopen? Niets belet je toch om bij een ander merk te kopen?

 

Wat jij wil, is een mooie monitor, daar kan je wat je wil op aansluiten. En dan heb je alleen een scherm gekocht.

 

En voor de mensen die één toestel willen dat dit alles kan, dan is de Loewe of die Sharp een goeie optie.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

soms betrap ik mijzelf, dat men een beetje te ver doordramt

in dit kader moet ik ondanks de wens om terughoudend te blijven effe rammen. drammen

 

ik denk dat een goed apparaat een ieders vreugde comfort en gemak dient

alleen al die spagetti aan kabels zou mij wat waard zijn, indien het net zo'n mooie kwaliteit levert

 

dus,

al met al is die eindkwaliteit en het sublime comfort als verschil tussen de "all in 1" en "x times 1" wel wat waard.

 

de stand der dingen is nog steeds niet gunstig gerelateerd aan kosten baten... > maar ik zou wel graag een goede all in one willen hebben.

 

cheers

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
soms betrap ik mijzelf, dat men een beetje te ver doordramt
in dit kader moet ik ondanks de wens om terughoudend te blijven effe rammen. drammen

ik denk dat een goed apparaat een ieders vreugde comfort en gemak dient
alleen al die spagetti aan kabels zou mij wat waard zijn, indien het net zo'n mooie kwaliteit levert

dus,
al met al is die eindkwaliteit en het sublime comfort als verschil tussen de "all in 1" en "x times 1" wel wat waard.

de stand der dingen is nog steeds niet gunstig gerelateerd aan kosten baten... > maar ik zou wel graag een goede all in one willen hebben.

cheers


Om van alle snoeren rommel af te zijn heb ik een mooie voorzetwand gemaakt daaronder kastjes waar mijn losse componenten in staan. Het mag dan wel zo zijn dat als er een tuner kapot gaat dat het insteek kaarten zijn en dat je die kan opsturen maar wat nou als je scherm echt kapot gaat en de reparatie kosten niet meer in verhouding staan tot het apparaat (bv na een jaar of drie vier) dan ben je de rest dus ook kwijt.

Verder vind ik mijn Pioneer Plasma nog steeds super mooi qua design en beeld daar kan geen Loewe tegen op..... maar ja over smaak valt te twisten alleen over beeldkwaliteit niet wink

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: ArChie

Misschien toch weer even met je dealer gaan praten want van iemand met een Loewe TV die gebruikt wordt in combinatie met digitale kabel TV heb ik begrepen dat het met de laatste firmware versie mogelijk is om met encryptie op te nemen wat dan in standby stand automatisch wordt gedecrypt. Als dat werkt bij digitale kabel TV waar de sleutels maar twee dagen geldig zijn dan moet het ook via de satelliet werken waar de sleutels volgens mij een maand geldig zijn.

Interessant om te horen dat de Loewe firmware gewoon direct te laden is in de Sharp. De laatste Sharp firmware versies kan je overigens gewoon op de Duitse Sharp website downloaden. Waarom dat ook niet via de Nederlandse Sharp website kan is mij niet duidelijk.


Tijdens het bezoek van een monteur heb ik nog het volgende geleerd over de Sharp LC-46HD1E: Er zitten inderdaad veel Loewe onderdelen in. Hij draait ook vrijwel probleemloos op Loewe-software. (Loewe loopt gewoon enkele versies voor op Sharp).

Het is naar alle waarschijnlijkheid Loewe die het tegenhoudt dat de Sharp net als de Loewe tegelijk een gecodeerd kanaal kan opnemen, en een ander gecodeerd kan weergeven. Dit is nu net één van de kleine voorsprongetjes van Loewe boven Sharp, en dat voorsprongetje wil Loewe niet graag prijsgeven. Er moeten redenen overblijven om voor een duurdere Loewe te kiezen, in plaats van de goedkopere Sharp...

Ook even gekeken naar de harde schijf: Er zit een gewone Western Digital HD in, maar er is weinig kans dat deze uitgewisseld kan worden met een grotere HD. De software-aansturing vanuit de Sharp/Loewe is alleen gericht op een 160Gb harddisk, bovendien moet deze op een bijzondere wijze geformateerd worden.

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo
Origineel bericht van: ArChie

Misschien toch weer even met je dealer gaan praten want van iemand met een Loewe TV die gebruikt wordt in combinatie met digitale kabel TV heb ik begrepen dat het met de laatste firmware versie mogelijk is om met encryptie op te nemen wat dan in standby stand automatisch wordt gedecrypt. Als dat werkt bij digitale kabel TV waar de sleutels maar twee dagen geldig zijn dan moet het ook via de satelliet werken waar de sleutels volgens mij een maand geldig zijn.

Interessant om te horen dat de Loewe firmware gewoon direct te laden is in de Sharp. De laatste Sharp firmware versies kan je overigens gewoon op de Duitse Sharp website downloaden. Waarom dat ook niet via de Nederlandse Sharp website kan is mij niet duidelijk.


Tijdens het bezoek van een monteur heb ik nog het volgende geleerd over de Sharp LC-46HD1E: Er zitten inderdaad veel Loewe onderdelen in. Hij draait ook vrijwel probleemloos op Loewe-software. (Loewe loopt gewoon enkele versies voor op Sharp).

Het is naar alle waarschijnlijkheid Loewe die het tegenhoudt dat de Sharp net als de Loewe tegelijk een gecodeerd kanaal kan opnemen, en een ander gecodeerd kan weergeven. Dit is nu net één van de kleine voorsprongetjes van Loewe boven Sharp, en dat voorsprongetje wil Loewe niet graag prijsgeven. Er moeten redenen overblijven om voor een duurdere Loewe te kiezen, in plaats van de goedkopere Sharp...

Ook even gekeken naar de harde schijf: Er zit een gewone Western Digital HD in, maar er is weinig kans dat deze uitgewisseld kan worden met een grotere HD. De software-aansturing vanuit de Sharp/Loewe is alleen gericht op een 160Gb harddisk, bovendien moet deze op een bijzondere wijze geformateerd worden.

T B


Nou, als je niet de vrijheid hebt bijvoorbeeld een veel grotere disk eraan te hangen valt dit systeem voor mij volledig door de mand.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: TangoBravo
Origineel bericht van: ArChie

Misschien toch weer even met je dealer gaan praten want van iemand met een Loewe TV die gebruikt wordt in combinatie met digitale kabel TV heb ik begrepen dat het met de laatste firmware versie mogelijk is om met encryptie op te nemen wat dan in standby stand automatisch wordt gedecrypt. Als dat werkt bij digitale kabel TV waar de sleutels maar twee dagen geldig zijn dan moet het ook via de satelliet werken waar de sleutels volgens mij een maand geldig zijn.

Interessant om te horen dat de Loewe firmware gewoon direct te laden is in de Sharp. De laatste Sharp firmware versies kan je overigens gewoon op de Duitse Sharp website downloaden. Waarom dat ook niet via de Nederlandse Sharp website kan is mij niet duidelijk.


Tijdens het bezoek van een monteur heb ik nog het volgende geleerd over de Sharp LC-46HD1E: Er zitten inderdaad veel Loewe onderdelen in. Hij draait ook vrijwel probleemloos op Loewe-software. (Loewe loopt gewoon enkele versies voor op Sharp).

Het is naar alle waarschijnlijkheid Loewe die het tegenhoudt dat de Sharp net als de Loewe tegelijk een gecodeerd kanaal kan opnemen, en een ander gecodeerd kan weergeven. Dit is nu net één van de kleine voorsprongetjes van Loewe boven Sharp, en dat voorsprongetje wil Loewe niet graag prijsgeven. Er moeten redenen overblijven om voor een duurdere Loewe te kiezen, in plaats van de goedkopere Sharp...

Ook even gekeken naar de harde schijf: Er zit een gewone Western Digital HD in, maar er is weinig kans dat deze uitgewisseld kan worden met een grotere HD. De software-aansturing vanuit de Sharp/Loewe is alleen gericht op een 160Gb harddisk, bovendien moet deze op een bijzondere wijze geformateerd worden.

T B


Nou, als je niet de vrijheid hebt bijvoorbeeld een veel grotere disk eraan te hangen valt dit systeem voor mij volledig door de mand.




Inmiddels is ook de nieuwe technisat "alles in 1" te koop. Die heeft de keuze uit een 160Gb Harddisk of een van 500Gb.

Citaat:
40 Zoll LCD-Full HD 16:9 (102 cm Bildschirm)
Dual HDTV MultiTuner zum Empfang von HDTV (MPEG4+2) und MPEG2
2x DVB-S2, 2x DVB-C und 2x DVB-T
2x analog Kabel, 2x analog Antenne,
2x FM/UKW

Kostenloser Programminformationsdienst: „SiehFern INFO Plus“
ISIPRO (Programmlistenaktualisierung über DVB-S)
AutoInstall (Installationsassistent)
Videotext (Level 1.5 und HiText Level 2.5)
TechniMatic: Automatisches Software-Update
PIP/PAP (Bild in Bild/ Bild und Bild)
500 GB Festplatte
Integriertes CONAX- Entschlüsselungssystem mit 1 Smartcard-Reader für Pay-TV / Pay-Radio
2x COMMON INTERFACE - Steckplatz für verschiedene Entschlüsselungssysteme
Komfortables Bildschirmmenü (OSD) in 14 Sprachen


5340-0416.1.jpg


De Technisat HDTV 40


66098755_d7ac4c927c.jpg



En dit alles kost "maar" 2599 euro.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...