Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Is er hiervoor ook een script beschikbaar voor enigma1 DM7000 als voorbeeld ?

Geplaatst:

@skippie:

Een service referentie is de manier waarop Enigma bijhoudt op welke satelliet en transponder een kanaal wordt uitgezonden, en wat de vpid en dergelijke zijn. De service referentie van NL1 is bijvoorbeeld:

1:0:1:0fab:0451:0035:00c00000:0:0:0:

Je vindt deze terug in /etc/enigma2/lamedb, maar als je afgestemd staat op het kanaal kun je deze ook opvragen via de stream info.

@Dioliee:

Nee. Deze plugin is bedoeld voor de E2 boxen. Het downloaden vanaf tvgids.nl zal op E1 niet werken, maar als je xml files op een andere manier verkrijgt kun je ze daar wel importeren, mits je PLi Iolite of Jade gebruikt.

- Ruud

Geplaatst:

@oudeis

Op zich geen probleem om de xml extern binnen te halen en op

het netwerk beschikbaar te stellen. Wat me onduidelijk is of de xml bestanden ingelezen kunnen worden door Pli Jade of dat er

een conversie moet gebeuren ? Nu draai ik Gemini, maar moet ik dan xml2epg gebruiken ?

Alvast bedankt voor je reaktie Edwin

Geplaatst:

De conversie moet altijd gebeuren. Op Gemini kun je xml2epg gebruiken, in combinatie met MV. Op PLi kun je via de daar beschikbare plugin die bestanden rechtstreeks importeren in de sqlite database, waarmee alle epg-viewers de beschikking krijgen over de epg informatie.

- Ruud

Geplaatst:

Ok bedankt voor je reaktie! Ik heb begrepen dat de 2e optie met Pli en SQLlite wat langzamer kan werken.. Op zich niet zo'n probleem aangezien ik in 1e instantie de EPG i.c.m. Gemini gebruik. Na wat zoeken op het forum ben ik een post tegengekomen

waarin iemand ook informeert naar xml2epg. Helaas is daar nauwelijks op geantwoord ... Klopt het dat xml2epg door jou is geschreven? Weet jij waar dit script/tool beschikbaar is ?

Geplaatst:

ken je deze E2_LOADEPG ver. 0.40 (modular version: SkyItalia + BSkyB)

let op voor enigma2

dat blijkt een programma te zijn en niet een plugin voor op de cf of hdd

en het blijkt dat met juiste script aanpassing je ook andere epg kunt binnenhalen dus maw ook csd

ik ben er nog niet mee klaar en heb geen eerste resultaten maar misschien waren er al mensen met de ervaring en dus of het past binnen jouw vraag.

cheers

Stay Awhile (fidelis remix)

Röyksopp, Susannne Sundfor

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
ken je deze E2_LOADEPG ver. 0.40 (modular version: SkyItalia + BSkyB)

let op voor enigma2

dat blijkt een programma te zijn en niet een plugin voor op de cf of hdd
en het blijkt dat met juiste script aanpassing je ook andere epg kunt binnenhalen dus maw ook csd

ik ben er nog niet mee klaar en heb geen eerste resultaten maar misschien waren er al mensen met de ervaring en dus of het past binnen jouw vraag.

cheers

Gebruik hier EPGcenter, zou ook met DM moeten werken, maar helaas niet up to date wat betreft kanalen. (gebruik deze voor de noorse kanalen in de tgd-files van Henk Puister)Met een beetje knutselwerk aan de grabber zouden de meeste kanalen toch op te halen zijn en op de dreamepg te laten zien?
sshot-240.jpg
sshot-241.jpg

groet uit het hoge noorden

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Geplaatst:

hopelijk komt zoiets ook voor enigma 1 en dat je het dan gewoon met de eigen epg van enigma kunt bekijen want die MV plugin vind ik niet echt makkelijk/fijn

groeten,JBnl

Geplaatst:

Hallo oudeis,

Ik ben enkele dagen aan het spelen/knoeien met je plugin, en heb het uiteindelijk (min of meer) aan de praat gekregen. Dat het lang heeft geduurd ligt aan mijn gebrekkige linux kennis.

In het begin had ik moeilijkheden met het aanmaken van een cron job, daarna met de configuratie van de tv-grabber. Telkens het script uitgevoerd werd vermelde de log file dat ik het opnieuw moest uitvoeren met de optie --configure. Ik dacht dat de optie --config-file voldeed maar blijkbaar niet.

Als ik het script start met de opties --configure en --config-file wordt de config file aangemaakt. Zover ben ik geraakt. De aanpassingen die ik daarna doe aan de config file, worden echter niet meegenomen bij de volgende uitvoereningen van de cron job. Ik had het grootste gedeelte van de 69 zenders verwijderd, maar elke volgende uitvoering worden toch voor alle 69 zenders de informatie opgehaald.

In ieder geval heb ik een goedgevuld output bestand (nl.xmltv), maar hoe kan ik dit gebruiken als basis voor de epg in pli?

Sven

Geplaatst:

Ik blijf het vreemd vinden dat deze thread niet door een grotere groep wordt opgepakt. Iedereen zou eens kennis moeten maken met de Topfield EPG tap, dan zouden er zeker meerdere zijn die het als een groot gemis zien bij de Dreambox.

Met andere woorden: men weet niet beter. Ik heb zelf absoluut te weinig geleerd van Linux om er zelf iets mee te kunnen doen.

Het mooiste zou zijn als CDS eindelijk eens gaat afstappen van die waardeloze BIENTOT Epg en kiest voor het open platform zoals bijvoorbeeld de Duitsers die gebruiken.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: oldebroek

Gebruik hier EPGcenter, zou ook met DM moeten werken, maar helaas niet up to date wat betreft kanalen. (gebruik deze voor de noorse kanalen in de tgd-files van Henk Puister)Met een beetje knutselwerk aan de grabber zouden de meeste kanalen toch op te halen zijn en op de dreamepg te laten zien?

Op de website van EPGcenter staat ook een voorbeeld configuratie-bestand waarin o.a. de NL-CD zenders zijn opgenomen. Werkt dat ook niet (goed)?
Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Ik blijf het vreemd vinden dat deze thread niet door een grotere groep wordt opgepakt. Iedereen zou eens kennis moeten maken met de Topfield EPG tap, dan zouden er zeker meerdere zijn die het als een groot gemis zien bij de Dreambox.

Met andere woorden: men weet niet beter. Ik heb zelf absoluut te weinig geleerd van Linux om er zelf iets mee te kunnen doen.

Het mooiste zou zijn als CDS eindelijk eens gaat afstappen van die waardeloze BIENTOT Epg en kiest voor het open platform zoals bijvoorbeeld de Duitsers die gebruiken.

nou er zijn weldegelijk vaker berichten over het misnoegen van gebruikers ten aanzien van de EPG ellende

maar laten we dan ook als realist meteen schrijven, dat wij er geen cent aan kunnen bijdragen als die TV-providers eigenlijk allemaal hun eigen muts willen.
terwijl dvb-s een standaard zou moeten zijn aan welke men zich moet houden.

tegen de bierkaai vechten is zinloos
iets vaker uitspreken dat die providers waardeloos omgaan met onze wensen is eigenlijk ook zinloos.
om te stellen dat het aan een enkel receiver merk ligt en die andere perfekt is vind ik overigens ook zinloos want daarmee leg je de gebruiker de schuld in de schoenen.

cheers

Stay Awhile (fidelis remix)

Röyksopp, Susannne Sundfor

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch

nou er zijn weldegelijk vaker berichten over het misnoegen van gebruikers ten aanzien van de EPG ellende

Ik denk dat Neptunes met name
Origineel bericht van: Neptunus

bedoelt. Zijn opmerking over exotische formaten is secundair.
Geplaatst:

Het is een vaststaand feit dat de Topfield EPG tap goed werkt, de gegevens worden door sat4all lid Henk Puister (zie HIER voor meer gegevens van Henk Puister)van het net gehaald en omgezet naar voor de Topfield leesbare files, die moet je er bij de Topfield met de hand inzetten (dit zou dus bij de Dream veel gemakkelijker kunnen). En dan heb je dus een goede EPG van meestal zo 5 a 6 dagen.

De vraag aan de echte linux en dreambox kenners is dus: is het Henk Puister methode ook op de één of andere manier toe te passen voor de Dreambox?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen