Ga naar inhoud


Oplichters actief ?


hels

Aanbevolen berichten

Hi, ik krijg net een SMS van die afkomstig is van "Intrum Justitia"

 

Is gestuurd "in opdracht van TELE2". Ik heb helemaal niets met TELE2, dus er maar niets mee gedaan. Even gebeld met Telefoon nummer dat ik via website van die toko gevonden heb; een dame vroeg mij om mijn nummer en postcode, want "het nummer was blijkbaar van een andere klant waar ik nu het nummer van gekregen heb, zodat ze het uit het systeem konden halen". Lijkt me allemaal een beetje vaag. Uit het referentie nummer konden ze dat zien. Dat ik nu mijn nummer en postcode door moet geven vindt ik erg vreemd. Straks koppelen ze e.e.a. aan elkaar en krijg ik vervolgens de incassso's in de post van iemand die ik niet eens ken! Die info heb ik maar niet gegeven.

 

Dus: let op !

 

Inhoud SMS:

===========

Inzake TELE2 NEDERLAND B.V. graag het saldo EUR 78.11 binnen 5 dgn voldoen op giro 7019 ovv dossier 32 00 xx yy .Intrum Justitia,tell 07 04 52 88 31

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het telefoonnummer wat je noemt, is toch echt wel van Intrum Justitia.

Of het bij Tele2 oplichters zijn, daar valt over te discussieren :D

 

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch kompleet belachelijk dat ze opeens (ik heb dit nummer al 3 jaar !!!) opeens SMS-jes gaan sturen. Het is je reinste spam. Ze kunnen zelf zo verifieren (als ze een bonafide bedrijf zijn) bij mijn huidige provider of mijn abonnement nog van de betreffende juffrouw is. Daar moeten ze mij niet mee lastig vallen!

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij heeft tele2 een hele berg (onterechte) vorderingen uithanden gegeven. Mijn collega kreeg ook een aanmaning per post maar heeft ook nog nooit iets met tele2 gehad

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan best dat jouw nummer ooit al eens door een ander gebruikt is, maar volgens mij dan wel bij dezelfde provider. Volgens mij krijgen ze een blok met nummers dat ze moeten houden. Tenzij iemand van nummerbehoud gebruik heeft gemaakt, maar aangezien jij je nummer al 3 jaar hebt, lijkt die kans klein.

Bovendien, zo te zien hebben ze voor die claim alleen je nummer.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De echte justitie moet maar eens een onderzoek starten naar die

incasso buro's,heb ook jaren lang iedere 2 maanden een dreigbrief

gekregen over een vordering die geen enkele grondslag heeft.

 

In mijn ogen zijn dat witte boorden criminelen die chanteren,

zonder rechtelijke uitspraak veroordelen,laster doen,enz enz.

 

die boeven moeten ze maar zoals de mafia achter slot en

grendel zetten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe persoonlijk nooit zaken (in belgie) met incassobureau's.

Het rondvragen,wat hier nog is gebeurd in belgie,bij de buren hoe je financiële toestand is,en bij je werkgever dreigen,gaat heel ver.Maar ik denk,dat dit nu bij wetswijziging verboden is.

Meestal zijn die telefonisten (t'es) van die bureau's heel onbeleefd en spreken ze met dreigende taal.

Iedereen kan wel eens gewild of ongewild,facturen vergeten te betalen,maar als ik een brief krijg van een incasso bureau,met een eventuele afbetalingsplan,dan schrijf ik terug:

"ik doe geen zaken met jullie,stuur het dossier maar door naar een deurwaarder."De meeste in belgië,zijn geen gorilla's of hoe moet ik het zeggen,maar ik heb onder ervaring,dat deze meer vriendelijker zijn,dan die genaamde bureau's.Al moet je wel redelijk blijven.

Misschien te top offic in deze top offic forum.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: likus
Het telefoonnummer wat je noemt, is toch echt wel van Intrum Justitia.
Of het bij Tele2 oplichters zijn, daar valt over te discussieren :D


het telefoonnummer misschien wel, maar het gironummer ook???
ik kan die smsjes ook wel versturen uit naam van..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Agent Mike


het telefoonnummer misschien wel, maar het gironummer ook???


Met Mijn Postbank.nl kan je dat simpel controleren.

Maak een overschrijving aan met b.v. 1 cent.
Vul bij begunstigde een fake naam in en je krijgt van de postbank computer de echte naam die er bij hoort.
Daarna cancel je de overschrijving.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pacman
Origineel bericht van: Agent Mike


het telefoonnummer misschien wel, maar het gironummer ook???


Met Mijn Postbank.nl kan je dat simpel controleren.

Maak een overschrijving aan met b.v. 1 cent.
Vul bij begunstigde een fake naam in en je krijgt van de postbank computer de echte naam die er bij hoort.
Daarna cancel je de overschrijving.



dat werkt alleen als die andere rekening ook een postbank rekening is

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mereltje

dat werkt alleen als die andere rekening ook een postbank rekening is


Er staat ook gironummer toch :D

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...