Ga naar inhoud


Mvision T4 ervaringen


kwajoep

Aanbevolen berichten

hahaha IJzerbout Very funny :D Btw ik had mij in het weekend hier aangemeld maar kon gister niet meer inloggen met mijn naam of email. Bleek dat die helemaal niet bestond. Heb ik een schop gekregen voor die link naar de winkel? Zo ja, was niet mijn bedoeling hoor. Was geen spam ofzo. Wou enkel het juiste model benadrukken.

 

Ik heb de nieuwe firmware ff geinstalleerd. Geen reboot meer na bladeren door de EPG en er is een functie bijgekomen onder Accesoires. De timeshift functie. Behoeft verder geen uitleg denk ik. Maar mijn EPG werkt nog steeds niet eek

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Drs. IJzerbout

Ja, die schop had je gekregen vanwege reklame maken.

Daar moet je trouwens een email voor gekregen hebben.

Eerste post meteen fout heet dat. :D

 

Maar je hebt je weer opnieuw aangemeld zie ik.

Veel plezier hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik dus geen mail voor gekregen. Maar goed, een waarschuwing was fijn geweest crazy en btw... Bcool is een welgekozen nick toch? Als ik het al was stond er wel Mcool maar tegen de tijd dat ik een ouwe zak ben maak ik mij niet meer druk om deze zaken en ben ik dus cool :Dwhistle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Heb ik dus geen mail voor gekregen. Maar goed, een waarschuwing was fijn geweest

 

Dat is normaal gesproken wel de bedoeling. Ik ga toch even op onderzoek uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Bcool,

 

Ik had ook eerst 1.06 en dan 1.04 erop gezet.

Met de EPG heb ik nog niet zoveel gespeeld, maar dat van die reboot

had ik spijtig genoeg snel gevonden frown

 

Ik zie nu dat er een bijgewerkte firmware is.

Geflasht & aan het testen...op het eerste zich wel een paar dingen

opgelost...

 

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een kort overzichtje van wat opgelost lijkt in de

nieuwe firmware:

 

- Bug in EPG: scrollen naar rechts: reboot -> Niet opgelost bij mij. (nog mensen die dat kunnen bevestigen?)

 

- Externe harde schijven: toestel geeft usb-schijf te weinig tijd

('geen vrije usb ruimte')

 

*OPGELOST* Ik heb het nu niet meer gezien. In de rechterbovenhoek

verschijnt er nu ook iets over USB-initialisatie. tervoren niet. Bij anderen gaat het nu ook goed met externe schijven?

 

- Firmware 1.04: Bug in het opnemen: toestel gaat niet in standby

na opname.

 

*OPGELOST* Gaat nu in stand-by

 

- Is bij mij al een paar keer random vastgelopen tijdens het zappen

 

Kan ik niet zo controleren...we zullen zien wink

 

- Herkent geen 4:3 uitzendingen op 16:9 TV: resultaat --> Niet opgelost.

 

Het schermpje toont nu ook het woord 'rec' bij een opname.

 

Groetjes,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vasonline
Is bij mij al een paar keer random vastgelopen tijdens het zappen

Kan ik niet zo controleren...we zullen zien wink

- Herkent geen 4:3 uitzendingen op 16:9 TV: resultaat --> Niet opgelost.

Het schermpje toont nu ook het woord 'rec' bij een opname.


Ik heb nu al een aantal keer dus vastlopers gehad bij het zappen, dus dat lijkt nog niet opgelost. Of hij geen 4:3 uitzending herkent is mij nog niet opgevallen. Dat rebooten bij de EPG is dus gelukkig ook weer opgelost. Wat ik even niet vat is of jij nou kanaal informatie in je EPG ziet of juist niet? Bij mij is nu ten dele EPG informatie te zien. Dat wil zeggen... Sommige zenders laten EPG informatie zien als je op de EPG drukt en dan ook kanaal info. Maar een aantal zenders ook niet. Het schijnt volkomen willekeurig te zijn op elk moment welke zenders wel en welke zenders niet. Dus dat is voor mij nog steeds niet opgelost. De timeshift functie heb ik ook ff getest en die werkt goed. Als je die aanzet kun je die activeren door simpelweg op play te drukken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Bcool,

 

Ik heb vandaag nog wat met de EPG getest.

Bij Nederland 1,2 en3 & omroep zeeland werkte die bij mij,

maar ik heb het wel niet lang getest.

2 x op "info" drukken geeft de samenvatting van het programma

weer vanop de EPG. (op de VRT zenders (Ik woon in België) kon ik het niet proberen, die zenden (nog) geen EPG uit frown )

 

Opnemen werkt nu wel zoals het hoort met deze firmware versie.

Bij de EPG kon ik mijn toestel wel nog laten rebooten

(bijven op pijl naar rechts drukken)

 

Met 16:9, 4:3 bedoel ik het volgende:

- Stel de Mvison T4 in op 16:9 beeldverhouding (bij menu, OSD).

- Zap naar een zender die een 4:3 programma uitzend:

- ...uitgerokken mensen...

Mijn Konig FTA 17 schakelt op dat moment naar 4:3, zoals het hoort...de Mvison bijft 16:9 aanhouden.

 

Ik heb nog niet genoeg gezapt om vastlopers te hebben, maar ik kan het me inbeelden.

 

Kan je voor mij de EPG reboot ook nog eens testen?

Vrijdag ga ik waarschijnlijk nog eens bellen met Mvision, en

deze foutjes overmaken. Eventueel mag je (en anderen) ook met hun contact opnemen. Misschien dat de boodschap dan nog wat duidelijker overkomt.

Er zit toch al een beetje beterschap in.

 

Groetjes,

S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi vasonline,

 

Ik heb 1 en ander ff getest. Hij loopt nog wel soms vast tijdens het zappen. Maar het probleem van de rebooten als je in de EPG naar rechts scrollt doet zich bij mij niet meer voor. Wat betreft de beeldverhoudingen zijn alle kanalen in 16:9 formaat, dus je kan nog wel eens gelijk hebben dat 4:3 uitzendingen in 16:9 worden weergegeven maar ik ervaar dat in ieder geval niet als storend (extra breed hoofd e.d.) Verder ben ik voorzichtig optimistisch over het EPG gebeuren. Hij geeft nu van bijna alle zenders de EPG weer en ook geeft hij netjes kanaal info weer als je op info drukt. Ik hoop dat alle bugs zolangzamerhand eruit gehaald worden d.m.v firmware updates en dan ben ik tevreden. Ik hou het hier in de gaten.

 

Mvg Ben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Ben,

 

Ik ben ondertussen met deze nieuwe firmware ook al een heel stuk tevredener.

 

Morgen zal ik als ik tijd heb bij m-vision melden:

- Loopt soms nog vast tijdens het zappen

- 16:9 4:3 beeldverhoudingen

- EPG reboot nog -- alleen bij mij - ik kan hem laten rebooten

met de EPG van Ned 1 - en dan snel op pijltje naar rechts drukken)

 

Ik dacht ook te melden op tijdens het "spoelen met beeld"

van een opname... tijdelijk van de <enter> knop een play knop te maken.

Eer je onderaan de afstandsbediening de kleine 'play' knop gevonden hebt ben je veel te ver doorgespoeld.

 

Nog suggesties?

 

Groetjes,

Steven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ontvanger heb ik nu sinds een paar weken in huis en ben al met al best tevreden. Hij geeft goed scherp beeld op een 70cm CRT tv en heeft een makkelijk te bedienen PVR (belangrijk voor de vrouw he). Ik heb er een 32Gb USB stick in hangen waarmee je zo'n 20uur kunt opnemen.

 

Hij werd geleverd met de 1.06 firmware van 12september, dit was denk ik nog een beta versie. Heb begin deze week de 1.06 firmware van 26nov erop gezet.

 

foutjes:

* kies Ned 1, druk 2x op info zodat de EPG geladen wordt. Klik op EPG toets, houdt pijltje rechts toets ingedrukt en na een paar seconden heb je een reboot.

* vlak na aanzetten van de ontvanger wordt EPG info (per transponder, bijv. Ned1-3) pas opgehaald na 2x op info geklikt te hebben.

* ik heb verder 1x een vastloper gehad tijdens zappen, maar kon dit niet precies reproduceren.

 

tips: ik vond nog wat leuke mogelijkheidjes voor de pvr

* ander (TP) kanaal kijken tijdens opname: List/ok toets (volgens mij gaan er gemiddeld zo'n 4 kanalen over 1 transponder)

* skip 3% tijdens afspelen: pijltje <> toetsen

* slowmotion afspelen: Program +/- toets

* filter opnamelijst: gele toets, kies optie ts => hierna zijn de .idx bestanden weggefilterd

Je kunt trouwens ook mp3-tjes afspelen en jpg-tjes bekeijken vanaf je usb stick.

 

De meeste menu opties wijzen zich vanzelf, van een aantal heb ik echter geen idee wat ze doen, heeft iemand uitgevonden waarvoor deze opties zijn?

* Remocon type: is dit remote control type?

* History channel

* User CH[No. 0]

 

En weet iemand een mogelijkheid om de infobar uit te zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Digiten,

 

Leuk: dat van het filteren van de bestandslijst had ik niet gezien.

Gaat je andere tips ook eens proberen.

 

>Remocon type: is dit remote control type?

 

Lijkt me idd ook de afstandsbediening.

De ander opties weet ik ook niet.

 

Ik heb vrijdag het rebooten van de EPG, en het soms vastlopen

tijdens zappen telefonisch doorgegeven aan Mvision.

Ook van de enter knop een play knop maken tijdens het spoelen met beeld is doorgegeven.

Ze gingen verderwerken aan de firmware zeiden ze.

Voor de rest werkt het toestel nu prima (met v1.04 was het

voor mij niet echt bruikbaar)

 

Mvg,

Steven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vasonline
Vandaag vastgelopen bij het starten van een tijdsopname. iets over 'Controle USB' stond bevroren op het scherm.


Hmmm... dit gebeurde in mijn geval bij de 1.06 van 12sept. ook altijd als de opname vanuit standby modus gestart werd, maar is sindsdien bij de 1.06 van 26nov niet meer voorgekomen (ik heb dagelijks 2 tijdsopnamen lopen). Heb je enig idee of je het kan reproduceren?

Ik ga mijn vragen en foutjes van de week doorbellen aan m-vision en kijken of ik deze wensen kan neerleggen:
* mogelijkheid om infobar uit te zetten
* mogelijkheid om pvr opnames op doordeweekse dagen in te plannen (ma-vr)
* vertaalfoutjes eruit halen en hoofdletter woorden omzetten in kleine letters (bijv. HUIDIG in de infobar)

Ter afsluiting nog 3 tips:
* inwoners van Friesland zullen dit wel op prijs stellen: je kunt het OSD op Frysk instellen
* met behulp van de Fn toets kun je een reboot doen
* met diezelfde toets kun je een ook mozaiek beeld (2x2 en 3x3) tevoorschijn toveren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mensen,

 

Ik ben tot nu toe aardig tevreden met mijn Mvision na de firmware update.

 

Ff off topic, ik heb mijn antenne vervangen door een buitenantenne en nu is de onvangst helemaal super!

 

Maar goed, EPG werkt nu zoals het hoort. Ik heb geen vastlopers meer vanwege de EPG. Heel af en toe heb ik nog wel een vastloper tijdens het zappen. Dan moet ik dus de stroom eraf halen en weer rebooten. Ik hoop dat dit euvel nog gefixt wordt. Verder worden 4:3 uitzendingen inderdaad in 16:9 weergegeven maar dat stoort mij eigelijk niet. Toch ook leuk als dat ook nog gefixt kan worden. Wat betreft Channel history, als je dit activeert kun je naar meerdere zenders terug gaan die je net gekeken hebt. Inplaats dat je dan via de <-PR knop op je a.b. dan naar de voorgaande zender gaat, krijg je dan een lijst met voorgaande zenders. Mijn voorkeur heeft die functie gedeactiveerd om snel te kunnen wisselen van zenders.

 

Hoezo zou je tijdens het opnemen naar een andere zender kunnen kijken? Ook al zit die zender op hetzelfde kanaal. Er zit toch maar 1 tuner in dit ding? Dat wil ik graag nog wel even weten.

 

Ook snap ik niet dat PVR programmeren op doordeweekse dagen. Ik kan gewoon via menu Tijd opnemen doen en dan willekeurig welke dag elk tijdstip in programmeren. Btw Iets opnemen kan ook heel handig via de EPG Ga op het programma staan wat je wil opnemen en klik op Rec. op je a.b. Er komt dan een rode stip bij te staan.

 

Dat HUIDIG in hoofdletters wordt gezet snap ik enigzinds wel... Lettertjes zijn best klein en dan is dat om te benadrukken dat HUIDIG is wat je op dat moment zit te kijken.

 

Wat Remocon Type betekent ben ik ook nog niet achter.

 

Tot nu toe ben ik dik tevreden met dit apparaat en ik hoop dat het het alleen maar beter wordt na de nodige firmware updates :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...