Ga naar inhoud


Mvision T4 ervaringen


kwajoep

Aanbevolen berichten

Dag Digiten (en Bcool zie ik net)

 

>26nov niet meer voorgekomen (ik heb dagelijks 2 tijdsopnamen >lopen). Heb je enig idee of je het kan reproduceren?

 

Ik heb tot nu een 7 tal opnames gemaakt zonder problemen. 'k ga het in de gaten houden. Misschien dat het verband houd met het soms vastlopen tijdens het zappen?

 

>Ik ga mijn vragen en foutjes van de week doorbellen aan >m-vision en kijken of ik deze wensen kan neerleggen:

>* mogelijkheid om infobar uit te zetten

 

Lijkt me leuk om dit te kunnen kiezen. De infobar

is vrij groot (en vind persoonlijk) dat die niet echt veel 'info'

geeft.

 

>* mogelijkheid om pvr opnames op doordeweekse dagen in te >plannen (ma-vr)

 

Vind ik een Prima idee smile

@Bcool zou dat hetvolgende kunnen zijn:

vb je hebt een favoriete soap/reeks lopen van ma-vr,

Dan kan je één opname ingeven en het is voor heel de week en alle weken erachter in orde.

Ik heb een video die ook zo een soortgelijk kunstje kan.

 

Ik zit ook nog op iets te broeden: wat ik heb gezien van een andere PVR. Die heeft de mogelijheid om in het hoofdmenu,

te kiezen voor + en - 15 minuten overlap bij opnames vanuit de EPG.

Ik bedoel hetvolgende:

Zenders starten wel eens te laat of te vroeg met hun programma's

 

-je gaat naar de EPG

-Je duid de programma's aan die je wil zien door er op te gaan staan, en de rode opname knop te drukken (werkt heerlijk)

-Doordat je in het hoofdmenu voor 15min (bvb instelbaar) overlap hebt gekozen ga je zeker het begin en einde van het programma zeker hebben. (anders moet je iedere geplande opname vanuit EPG, eerst openen, en een beetje vroeger laten beginnen, en later laten eindigen)

 

(uiteraard alleen voor opnames vanuit EPG, en niet voor opnames die je zelf ingeeft met "tijd opnemen"

Eventueel geeft je dit ook door? als je het een goed idee vind

 

>* vertaalfoutjes eruit halen en hoofdletter woorden omzetten in kleine letters (bijv. HUIDIG in de infobar)

 

Ik weet nog een plaats waar er engels staat: bij het verwijderen van een opname van stick/schijf.

@Bcool begrijp wat je wil zeggen met die hoofdletters.

 

>* met diezelfde toets kun je een ook mozaiek beeld (2x2 en 3x3) >tevoorschijn toveren.

 

Hier zocht ik al lang achter smile

 

Groetjes,

Steven

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@vasonline: ik heb vanmorgen mvision benelux gebeld op het telefoonnr wat je noemt in je post van #1593654, maar kreeg vriendelijk te horen dat ze niet aan after sales doen en dat ik alles maar moest doorgeven aan de leverancier. Wellicht dat ik een andere persoon dan jij aan de lijn had?

 

Origineel bericht van: Bcool
HUIDIG in hoofdletters

=> Tsja, misschien draaf ik wat door, maar ik zie dit niet in andere talen terug (engels, duits, frysk). Ik vind de infobar overigens ook wat aan de grote kant.

 

Origineel bericht van: Bcool
Hoezo zou je tijdens het opnemen naar een andere zender kunnen kijken? Ook al zit die zender op hetzelfde kanaal. Er zit toch maar 1 tuner in dit ding?

Volgens mij zitten er bij digitenne gemiddeld 4 zenders op 1 transponder; wanneer je een zender opneemt, sta je dus eigenlijk afgesteld op een transponder waar nog 3 andere zenders op zitten. Probeer het maar eens uit: start een opname en druk dan op de OK toets, je krijgt dan een lijstje te zien met alle 4 de zenders die op die ene transponder zitten, je kunt in dit menu dan een andere zender kiezen terwijl je opname gewoon doorloopt op je andere zender.

 

Origineel bericht van: digten
mogelijkheid om pvr opnames op doordeweekse dagen in te plannen (ma-vr)

Ik neem nu dagelijks twee programma's op. Deze programma's worden echter niet in het weekend uitgezonden. Nu zit ik dus iedere keer de zaterdag en zondag opnames te wissen. Mooier zou zijn als je naast de optie dagelijks (= maandag t/m zondag) ook nog een optie werkdagen of doordeweeks (= maandag t/m vrijdag) hebt. Mijn oude videorecorder had deze optie en dat was best handig.

 

Heb eens zitten kijken of ik er achter kon komen wat 2 nog onbekende opties doen. Ik heb wat handleidingen bekeken van soortgelijke receivers (ST-5, S-4) op de mvision site, maar deze zijn net ze gedateerd als de T-4 handleiding (dwz: nieuwe menu opties staan er niet in beschreven). Met uitproberen ben ik ook nog niet veel verder gekomen:

* User CH[No. 0] => wanneer ik dit aan zet, uit het menu ga en op 0 druk gaat het beeld op zwart. Ik krijg alleen weer beeld terug door de ontvanger te rebooten

* CH veranderen => als ik dit van 'geen' verander in 'stilstaan' dan zie ik wat meer geflits in het beeld tijdens kanalen wisselen

 

Nieuwe vastloper

* vandaag had ik een vastloper toen ik vlak na het aanzetten via menu naar OSD setup wilde gaan. Ik kon dit niet nogmaals reproduceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Digiten,

 

Bedankt voor al de tips!

Ik ga deze ook proberen op mijn T4.

 

Over het bellen: ze hebben mij eerst ook zo proberen af te schepen.

Ik heb gezegd dat ik mijn dealer/verkoper dit ging melden, van de verschillende bugs (wat ik ook heb gedaan) en dat ik absoluut niet tevreden was met de gang van zaken

(wel beleefd gebleven uiteraard).

Ze hebben dan mijn klachten over de software genoteerd.

 

Ik heb vandaag zelf nog eens gebeld en het lijstje met bugs nog een keertje overgemaakt. (+ de verzoeken in dit draadje zo goed als ik kon)

Ik ga alles wat ik nog tegenkom blijven rapporteren.

 

Groetjes,

Steven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Nieuwe vastloper

>* vandaag had ik een vastloper toen ik vlak na het aanzetten via >menu naar OSD setup wilde gaan. Ik kon dit niet nogmaals >reproduceren.

 

Ik krijg de indruk dat het vastlopen niet altijd tijdens het zappen is, maar meer iets 'algemeen' is.

'k heb het nog een keertje gemeld wink

 

Groetjes,

S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen allemaal.

 

Ik heb door het lezen van deze draad heel wat opgestoken waarvoor mijn dank. Misschien kan ik jullie wat op weg helpen met mijn ervaringen.

 

Het niet herkennen van een usb stick is bij mij verholpen door de T4 te rebooten na het plaatsen. Niet ideaal maar een redelijke workaround lijkt me.

 

Verder las ik iets over het niet stoppen van een automatische opname. De fout die ik in het begin maakte was dat ik een begin en eindtijd ingaf. Dit moet een begintijd en tijdsduur zijn.

 

Verder ondersteund de usb port hier geen ntfs geformateerde schijven. Dit zou de problemen kunnen verklaren die sommige hebben met harddisks.

 

En de problemen met de EPG (en de reboots daardoor) waren hier verholpen door een buitenantenne te plaatsen. Kennelijk was de signaalsterkte hier het probleem qua EPG, het rebooten is hierdoor dan mss niet opgelost maar hier kwam het alleen voor als de info ontbrak.

 

Nogmaals mijn dank voor de wijze lessen. Hopelijk hebben jullie ook iets aan mijn bijdrage.

 

Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Poeppie
En de problemen met de EPG (en de reboots daardoor) waren hier verholpen door een buitenantenne te plaatsen. Kennelijk was de signaalsterkte hier het probleem qua EPG, het rebooten is hierdoor dan mss niet opgelost maar hier kwam het alleen voor als de info ontbrak.


Hoi Poeppie,

Daar kon je wel eens gelijk in hebben want sinds ik een buitenantenne heb aangesloten zijn mijn EPG problemen als sneeuw voor de zon verdwenen! Ik heb haarscherp beeld nu en mijn EPG werkt nu op alle zenders. Ik heb ook geen vastlopers meer vanwege die EPG! Grappige is dat ik die buitenantenne binnen had geplaatst om eerst uit te proberen, maar ik heb nu zo'n goeie ontvangst dat ik het niet nodig vond het ding buiten op te hangen. Heb hem nu mooi achter en gordijn weggewerkt voor een raam. Scheelt mij toch weer een gat boren door de buitenmuur.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Poeppie,

 

>En de problemen met de EPG (en de reboots daardoor) waren hier >verholpen door een buitenantenne te plaatsen. Kennelijk was de >signaalsterkte hier het probleem qua EPG, het rebooten is >hierdoor dan mss niet opgelost maar hier kwam het alleen voor >als de info ontbrak.

 

Ik heb het ook eens geprobeerd, maar de EPG blijft hier rebooten.

tot mijn spijt frown

Geprobeerd met de Waalse zenders vanuit Waver (België) Deze

komen keihard binnen op de yagi antenne.

Goes (Nederland) is ver(der) (64 km) voor mij, maar de ontvangst is prima. (72% signaalsterkte 97% kwaliteit) Geen blokjes.

Mijn Konig FTA17 reboot niet bij de EPG (eender welke zender)

 

>Nogmaals mijn dank voor de wijze lessen. Hopelijk hebben jullie >ook iets aan mijn bijdrage.

 

Natuurlijk.

 

Mvg,

Steven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vasonline

Ik heb het ook eens geprobeerd, maar de EPG blijft hier rebooten.
tot mijn spijt frown


Mja.....

Op zich is het reboot probleem ook niet écht opgelost. Maar omdat het hier alleen voorkwam op kanalen waar geen EPG beschikbaar was heeft het plaatsen van de antenne hier gelukkig nut gehad. Zodra ik nu een zender kies is de EPG in no time beschikbaar.

Ik ben ook nog ergens anders tegenaan gelopen. Ik kan helemaal geen MP3 bestanden afspelen. De tijd gaat braaf lopen maar geluid blijft uit. Als ik daarna het menu verlaat springt mijn beeld naar de linker bovenhoek en loopt de decoder vast.
Heeft iemand suggesties ?

Eric
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Poeppie
Ik ben ook nog ergens anders tegenaan gelopen. Ik kan helemaal geen MP3 bestanden afspelen. De tijd gaat braaf lopen maar geluid blijft uit.


Dit probleem heb ik bij sommige mp3's ook, ik vermoed dat het aan de bitrate (variabel of te hoog) ligt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De T4 is een goedkope dvb-t ontvanger (65EUR) met veel mogelijkheden en prijs-kwaliteit zit wel goed.

Mijn exemplaar was niet goed geproduceerd. De afstandsbediening wou maar niet werken. (toestel mogen inruilen, werkt nu prima)

 

Goede ontvangst, de beeldkwaliteit is goed maar het blijft toch behelpen voor sommige functionaliteiten :

 

Toestel is niet compatibel met een Philips universele remote controle. Ook niet met de instelling universal remote.

Niet alle usb-sticks werken behoorlijk. Een merkloze 1GB stick is ok maar bij mijn 8GB Emtec kan je tijdens het opnemen niet blijven kijken wegens haperend beeld en geluid. Sinds de nieuwe firmware 1.06 kan je binnen dezelfde fysieke zender tijdens de opname naar een ander kanaal kijken zonder dat je een tweede ontvanger/tuner nodig hebt. (Teletext is dan niet beschikbaar)

De ingebouwde teletextfunctie geeft geen stabiel beeld en is niet over het volledige scherm gespreid.

Soms is het opgenomen bestand niet afspeelbaar.

Het beeldformaat letterbox wordt soms vergeten.

Zappen zou iets vlugger mogen.

De helpdesk is niet in staat een antwoord te geven dat ter zake doet.

 

Iemand enig idee hoe je kan opnemen van een extern scart toestel?

Via het user-channel opnemen lukt niet. Dat zou wel handig zijn om VHS-tapes te digitaliseren...

Goed dat je het toestel volledig kan uitschakelen want 6w stand-by is niet bepaald ecologisch.

 

Niet gebruikt : EPG en MP3,conax

Opgelost met firmware 1.06 : Timer schakelt het toestel niet terug op stand-by na opname

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Toestel is niet compatibel met een Philips universele remote >controle. Ook niet met de instelling universal remote.

 

Ik weet niet of het je helpt, maar een el-cheapo dvd speler

van Blokker die ik hier hebt geeft reactie met die zijn

afstandsbediening op de T4. (merk: Q-Media)

 

>De ingebouwde teletextfunctie geeft geen stabiel beeld en is >niet over het volledige scherm gespreid.

 

Klopt, Dat heb ik ook gemerkt. Scherm lijkt te worden hertekend

van boven naar beneden.

 

>Soms is het opgenomen bestand niet afspeelbaar.

 

Dat heb ik nog niet voorgehad. Kan je het op PC wel lezen?

 

>Niet gebruikt : EPG en MP3,conax

>Opgelost met firmware 1.06 : Timer schakelt het toestel niet >terug op stand-by na opname

 

Klopt.

 

Groetjes,

Steven. (ik zal binnenkort nog eens van mijn oren maken bij Mvision smile )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie Steven.

 

Ik probeer zeker eens de Q-media code op te sporen voor mijn URC

 

TTXT : Ik meen me te herinneren dat bij de vorige firmware 1.04 de TT-functie wel ok was. Het is geen ramp, je kan uiteraard de TT van je televisie gebruiken (duurt uiteraard wat langer als je geen intern geheugen hebt en niet mogelijk tijdens een opname)

 

De mislukte opname speelt niet af op de T-4. Op pc is het beeld onherkenbaar. Het is banaal maar ik denk dat je de T-4 even de tijd moet geven na het drukken op de rec-toets voor de switcht van kanaal. Dat doe ik nu en voorlopig niet meer gebeurd.

Bij ingave van meerdere timer-recordings, heb ik ook al eens eentje gemist...? Fout ingegeven ??

 

Trouwens erg leuk dat je sinds firmware 1.06 tijdens de opname een ander kanaal kan bekijken binnen dezelfde uitzendfrequentie.

Als ik met de T-4 nu nog mijn VHS-banden zou kunnen overzetten op USB-tools, is het een erg fijn toestel ;-)

 

Met firmware versie 1.04 heb ik eens een HD aangesloten. Die bleef constant draaien. Is dat opgelost met versie 1.06 ? (kan ook een HD-fout geweest zijn)

 

Succes met het interpreteren van de abstracte antwoorden van de helpdesk ! crazy

Erje

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Ik probeer zeker eens de Q-media code op te sporen voor mijn URC

 

Het model is Q-Media TK210.

 

Als ik met de HSMD nog eens bel zal ik dat van de TTXT ook nog een keertje vermelden.

 

>Als ik met de T-4 nu nog mijn VHS-banden zou kunnen overzetten op >USB-tools, is het een erg fijn toestel ;-)

 

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar als ik de handleiding lees, staat er dat de tweede Scart (gelabeld "VCR") zowel een uit- als ingaande scart is. Kan je zo opnemen met een apparaat op die tweede scart?

 

>Trouwens erg leuk dat je sinds firmware 1.06 tijdens de opname >een ander kanaal kan bekijken

 

Is idd erg fijn (ik heb het hier gelezen, ook dat je met de "FN"

toets een mozaiëk kan oproepen)

 

>opgelost met versie 1.06 ? (kan ook een HD-fout geweest zijn)

 

Het gedrag met een 2,5" USB-schijf is bij met het volgende:

- Toestel aan: schijf aan & draaiende (blijft draaien)

- Toestel in standy: schijf stopt (geen stroom meer op de usb poort)

[Het schijfje is USB bus powered]

 

>Succes met het interpreteren van de abstracte antwoorden van de >helpdesk

 

Wat zeiden ze?

Mij hebben ze ook eerst proberen af te schepen door te vermelden via de dealer te gaan. Ik heb dan alles doorgegeven aan de winkel waar ik het gekocht heb. (vriendelijke mens trouwens)

En daarachter heb ik opnieuw gebeld, met de vermelding dat ze nog een tweede telefoontje mochten ontvangen smile

 

Groetjes,

S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Ik probeer zeker eens de Q-media code op te sporen voor mijn URC

 

>>Het model is Q-Media TK210.

 

>>Als ik met de HSMD nog eens bel zal ik dat van de TTXT ook nog een keertje vermelden.

 

Thanx!

 

>Als ik met de T-4 nu nog mijn VHS-banden zou kunnen overzetten op >USB-tools, is het een erg fijn toestel ;-)

 

>>Ik heb het nog niet geprobeerd, maar als ik de handleiding lees, staat er dat de tweede Scart (gelabeld "VCR") zowel een uit- als ingaande scart is. Kan je zo opnemen met een apparaat op die tweede scart?

 

Dat heb ik niet geprobeerd. Enkel een VHS toestel aangesloten op de scartingang en geprobeerd dit op te nemen op usb-stick via het user-channel. De opname bevat dan het laatst gekozen kanaal. frown

Mvision verkoopt de T4 niet als VHS-mpeg2 converter maar het zou wel een mooie optie zijn.

 

>Trouwens erg leuk dat je sinds firmware 1.06 tijdens de opname >een ander kanaal kan bekijken

 

>>Is idd erg fijn (ik heb het hier gelezen, ook dat je met de "FN" toets een mozaiëk kan oproepen)

 

De mozaiëk is meegenomen maar echt snel werkt hij niet. Ik heb de indruk dat het geluid tijdens een REC & PLAY lichtjes moet inboeten aan kwaliteit.

 

>opgelost met versie 1.06 ? (kan ook een HD-fout geweest zijn)

 

 

>Succes met het interpreteren van de abstracte antwoorden van de >helpdesk

 

>>Wat zeiden ze?

Mij hebben ze ook eerst proberen af te schepen door te vermelden via de dealer te gaan. Ik heb dan alles doorgegeven aan de winkel waar ik het gekocht heb. (vriendelijke mens trouwens)

En daarachter heb ik opnieuw gebeld, met de vermelding dat ze nog een tweede telefoontje mochten ontvangen

 

Ook doorgestuurd naar de winkel. Na een kwade mail van mij kreeg ik nog eens een bizar antwoord naast de kwestie. Gelukkig is er nog dit forum.

 

>>Groetjes,

S.

 

Thanx

Erje

Link naar reactie
Delen op andere sites

>>Als ik met de HSMD nog eens bel zal ik dat van de TTXT ook nog >>een keertje vermelden.

 

Heel de bataklang(vlaams, = zooi) heb ik vandaag nog een keertje doorgezonden naar mijn dealer & naar HSMD.

Dat van de teletekst staat er nu ook bij.

 

Telefonisch ga ik het ook nog een keertje melden, maar ik ga ze nu even gerust laten, binnen een maandje ga ik opnieuw polsen.

 

Ik heb wel nog iets raars gevonden: (kan iemand het voor mij bevestigen?):

- Speel een opname af (van stick/schijf)

- Druk op "spoelen vooruit" (die aparte pijltjesknoppen boven de <enter>)

- Terwijl het beeld ondertussen aan het spoelen is, druk op een beetje pijltje naar rechts, om de tijdsbalk te verschuiven.

- Laat het pijltje los, de T4 springt naar het juiste segment. (correct)

- De T4 spoelt verder met beeld (ook correct)

- Probeer dan op "play" te drukken...dit lukt niet meer!

---> Je krijgt het beeld niet meer spelende.

Ik kon dit precies reproduceren.

 

Groetjes & fijn nieuwjaar!

 

S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...