Ga naar inhoud


Mvision T4 ervaringen


kwajoep

Aanbevolen berichten

Klopt je kan de twee manieren om verder en terug te spoelen best niet door elkaar gebruiken. Dan loopt de T4 vast.

 

Ik heb nog een timer-opname probleem met usb stick :

 

Na 4001mb (maximum grootte bij fat32) maakt de T4 automatisch een tweede .ts bestand aan. Bij het afspelen merk je daar niets van, de twee bestanden spelen na elkaar door. Maar als ik een filmopname plan die doorloopt na middernacht stopt de T4 bij het aanmaken van die tweede .ts file (0b). Vermoedelijk is de timer dan het noorden kwijt omdat de opname dan eigenlijk de dag voordien startte.

Heeft iemand hier nog ervaringen mee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het tweede bestand moet gestart worden na middernacht. En de opname moet natuurlijk lang genoeg duren (+2uur denk ik) om zo'n tweede bestand te laten aanmaken.

Ondertussen heb ik nog veel problemen met een opname maken en terwijl een ander kanaal bekijken. Zo loopt het geluid niet meer synchroon op het play-kanaal. Of de opname wordt gestopt zonder enige reden. En zoals ik al eens schreef : tijdens het opnemen kan ik niet blijven kijken naar dat kanaal.

Mogelijk ligt het aan mijn stick; een Emtec 8GB, ik overweeg een andere te kopen. Als je een ander merk gebruikt en deze fouten niet hebt, graag meer info.

Erje

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaterdag heb ik mij MVision T4 USB binnengekregen.

Op zich is het echt een leuk ding maar oh wat zonde van die rammelende software.

Het begint al met de Nederlandstalige handleiding waar ze volgens mij de goede termen niet konden vinden. De Engelse handleiding is net zo erg trouwens (het begint al op de voorpagina van de handleiding: 'the user's manual' in plaats van gewoon 'user manual'.. )

 

Tot nu toe heb ik de volgende irriterende dingen voorgehad:

-Rebooten bij scrollen door EPG

-Vasthangen bij formatteren 8Gb S kaart (die na het hangen wel geformatteerd blijkt te zijn)

-Bij het 'plakken' van zenders bij het sorteren wordt de zender een regel onder de geselecteerde regel geplaatst in plaats van op de regel waar je op staat (erg onlogisch).

-Bij een opname verlopen de eerste 15 seconden hakkelig, daarna OK (8Gb Sandisk Ultra II 15Mb/s SD kaart met bijbehorende USB lezer). Idem bij een externe 2,5" HD.

-Bij 'doorspoelen' van een gemaakte opname ijlen de commandos na

-Geen updates van CD met 'oude' 1.6 firmware. (verholpen met 'nieuwe' 1.6 firmware, lekker duidelijk 2 verschillende firmwares met hetzelfde nummer....)

 

In de settings kun je de maximale filesize instellen voor de opnameblokken. Ik begrijp niet waarom deze keuze er ueberhaupt is. Ik heb hem nu op 4 Gb staan en vraag me af waarom ik kleine files zou kiezen. Kan iemand mij dit uitleggen?

 

Zoals gevraagd in dit draadje zal ik vanavond eens een opname maken en tegelijkertijd een andere zender bekijken. Ik heb dit nog niet gedaan daar er in mijn Panasonic Plasmascherm ook een DVB-T tuner zit, de MVision is alleen om op te nemen.

 

Ik ben er nog niet uit of ik de T4 ga houden of dat ik hem terugstuur. Als er nog een firmwareupdate gaat kopen die het vastlopen en rebooten oplost ben ik tevreden, maar ja, of het zover gaat komen.....

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Arde,

 

Ik heb even niet veel tijd, dus quote ik beknopt wat ik ook heb gemerkt:

 

> -Rebooten bij scrollen door EPG

 

Inderdaad.

 

>-Vasthangen bij formatteren 8Gb S kaart (die na het hangen wel >geformatteerd blijkt te zijn)

 

Nog niet voorgehad, maar bij langer gebruik kan je op willekeurige momenten "overal" een vastloper hebben. (meestal bij het wisselen van kanaal, maar ik heb het ook al eens in een menu gehad, en ook eens bevroren in de EPG.)

 

>-Bij het 'plakken' van zenders bij het sorteren wordt de zender >een regel onder de geselecteerde regel geplaatst in plaats van >op de regel waar je op staat (erg onlogisch).

 

Even nagekeken...idd...

 

 

>-Bij 'doorspoelen' van een gemaakte opname ijlen de commandos na

 

De reactie mag idd nog wel iets sneller (gemakkelijk "overshooting")

 

 

>Als er nog een firmwareupdate gaat kopen die het vastlopen en >rebooten oplost ben ik tevreden, maar ja, of het zover gaat

 

Alle klachten naar hier:

http://www.mvision.tv/dutch/overmvision.html

Best bellen, niet mailen, er op letten dat ze je niet willen

afschepen door via dealer/winkel te gaan

Tel: +31 10 245 72 68

 

Groetjes,

S.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Heb vandeweek m,n MVision T4 binnen gekregen,en inderdaad de handleiding laat wel wat tewensen over.

Iemand die geen verstand van dit apparaat heeft zal heel wat uurtjes zoet zijn om de boel goed aan de praat tekrijgen.

Standaard staat het zender-zoeken op automatisch wat dus inhoud dat hij alle zenders pakt die hij tegen komt dus ned 1 5x rtl4 3x enz enz

Dit geeft natuurlijk een wan orde op je TV

Beter was het geweest als ze er een lijst met de zendmast-locaties en de des betreffende Bouquetten bij hadden gevoegd,(ja ik weet wel die staan op internet maar als je niet weet dat je ze nodig hebt) en er dan bij hadden gezet dat je de tuner handmatig moet laten zoeken,want dan krijg je de sterkste zenders van het juiste Bouquet ,eventuele buitenlandse zenders en regionale zenders kan je later nog handmatig toevoegen.

Helaas loopt het apparaat veelvuldig vast ,meestal bij het scrollen door de EPG.

Het opnemen op de USB stick gaat goed en het bekijken van een andere zender dan die je aan het opnemen bent (uit het zelfde bouquet)gaat nu ook goed.

Wat mij betreft mogen ze de infobar van de KPN digitenne topfield tf6000cok tuner overnemen deze is tenminste lekker duidelijk en heeft geen overbodige informatie.

Verder hoop ik dat de mannen(en vrouwen) van Mvision snel met een nieuwe firmware komen waardoor het apparaat nog beter wordt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de nieuwste firware er al opgezet? De oude firmware is versie 1.6 en de nieuwe is firmware is versie is ook 1.6. Om het makkelijk te maken :-) De software is namelijk gemaakt door niemand minder dan Spaanse Manuel van Fawlty Towers en die kan niet verder tellen dan tot 6. Dat blijkt ook uit andere dingen...

 

De laatste versie van de firmware is in ieder geval een versie van november 2008, te downloaden via de site van MVision zelf of via de site van een Rotterdamse dealer.

 

Dan werkt ook de kaartupdate weer. Na het updaten van de firmware was ik vergeten om de fabrieksinstellingen weer terug te zetten. Nadat ik dat wel gedaan had (je moet wel weer alles instellen daarna) had ik minder vastlopers.

 

Wat op zich wel erg handig is is dat je wanneer je in de EPG zit, meteen een opname kunt programmeren door het drukken op de opnameknop.

 

Helaas is een opname van Pauw en Witteman al 2 keer mislukt. 's-Morgens staat het apparaat nog aan met een vervormd beeld en een 'USB-error' melding. Ik heb de kaart nu in de computer geformatteerd en zonet werkte het weer. Voor hoe lang is de vraag...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er firmware versie 1.o6 opzitten van November ,welke volgens mij de meest recenste is

Wanneer je gewoon rustig door de EPG bladert dan loopt de boel niet vast ,waarschijnlijk gaat het te snel bladeren door de EPG tevlug voor de processor in de Mvision t4.

Ik heb momenteel een usb stick van 1gb om te testen en dat gaat goed,verder heb ik een usb stick van 16gb besteld dus even afwachten hoe dat gaat.

Mijn antenne staat op de zendmast van Veenendaal gericht dat is voor mij de tegenover gestelde richting dan Duitsland,als ik de antenne op Duitsland richt ontvang ik een stuk of vier duitse zenders maar dan ontvang ik de rest weer belabbert.

Hoe zou je ontvangst kunnen hebben in twee richtingen,misschien door twee antennes aan elkaar tekoppelen ?,of bestaan er ook antennes die rondom ontvangen (ik heb een buiten antenne,met de binnen antenne is bij ons de ontvangst slecht).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb hier ook zo'n T4 ding staan maar ik krijg geen update's binnen! wie heeft hier nog meer last van?

M-VISION - no vision die spanjaarden snappen echt niks.

De software versie die ik erin heb is 1.6

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het updaten gaat via de USB poort. *.ups bestand uit de bijlage op een USB stick plaatsen. Nadien via MENU -> UTILITY -> USB dit bestand selecteren met de pijltjes. Na het drukken op de OK toets kiezen voor S/W UPGRADE.

 

Ontvanger niet uitschakelen tijdens de update. Wanneer de update klaar is volgt automatisch een reboot.

Via UTILITY -> SYSTEM INFORMATION kan je het nieuwe versie nummer opvragen SW 1.06 (26-NOV) De 'vorige' 1.06 versie is van 12-SEPT.

 

Nieuw in deze v1.06

 

Verbeterde PVR, zapping en EPG functionaliteit

Toevoegen ondertitels

Verbeterde stabiliteit bij het bekijken van andere kanalen tijdens opname

MV-T4-1.06.00-HS.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was niet helemaal wat ik bedoelde! wel fijn want ik had de oude versie van de 1.6 er opstaan.

Ik bedoelde mijn kaart krijgt geen update ik moet elke maand even de kaart in de samsung of in de tv stoppen waar een conax module inzit en dan krijgt deze wel een update.

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4,5,siësta zal Manuel wel gedacht hebben :-). Je moet inderdaad versie 1.06 van 26/11 installeren ipv versie 1.06 van september. Nu kan ik netjes het kanaal bekijken terwijl ik het opneem.

Ook het andere kanaal loopt nu beeld-geluid synchroon.

 

Meteen krijg je daarbij de time-shift functie. Die werkt bij mij niet goed maar het product is ook niet verkocht met time-shift mogelijkheid dus dat kan ik die arme Manuel moeilijk verwijten. Ik gebruik enkel sticks mogelijk werkt het beter met een HD.

 

Ik luister wel redelijk veel naar de meegestuurde radiokanalen op mij tv. Helaas is er geen schermbeveiliging in de Mvision voorzien. Een tv-kanaal laten doorspelen zou al kunnen volstaan.

 

Ook jammer dat het digitaliseren van aangesloten scart-toestellen is niet mogelijk!

 

Voorlopig geen vastlopers meer gehad.

Bedankt voor de tips.

Erje

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Arde
Bij de 'nieuwe' 1.06 van November 2008 gaat de Digitenne-update wel goed. Jammer alleen dat M-Vision hier nergens melding van maakt.


Inderdaad !
De kaartupdate komt hier nu ook gewoon binnen, toppie !!!

Xtrend ET-8000 met openPli, Visiosat Big Bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een 'nieuwe?' update van de firmware beschikbaar

Naar goede gewoonte mag je zelf raden wat versie 1.07 brengt.

Nu mijn t4 eindelijk min of meer stabiel werkt met versie 1.06.26/11/2006 twijfel ik wel effe om de nieuwe firmware te installeren.

Heeft iemand dit al geporbeerd ? Is dit stabiel ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...