Ga naar inhoud


Linksys WAG54G ver2 krijg geen connectie....


didaaf

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een netwerkje aanleggen icm de dreambox ik krijg het alleen met geen mogelijkheid aan de praat. de wag54g is ook een modem met switch (wireless) maar zodra ik hem aansluit (bekabeld) kan ik hem niet benaderen. 192.168.1.1 moet het adres zijn maar daar vind ie niks op en sowieso blijft vista aangeven dat er een kabel niet is aangesloten wat onzin is want het is de kabel die ik altijd gebruik!!!

 

Behalve meteen het adres in te vullen heb ik ook handmatig de boel ingevuld zoals bijv:

 

ip 192.168.1.5

subnet 255.255.255.0

gateway 192.168.1.1

 

dns 192.168.1.1

 

Maar ik heb verschillende dingen geprobeerd, dns wel ingevuld en ook niet. Officieele dns ingevuld van Telfort (mijn provider dus). Gateway niet ingevuld wet ik het verschillende combinaties geprobeerd en niets werkt.

 

Lampjes op het apparaat: Power staat gewoon aan (groen) WLAN (groen) dsl is groen (knipperd soms) internet is rood (en staat soms uit. Uiteraard al tich keer gereset maar niks.

 

Iemand een idee wat er loos is of is dat apparaat gewoon stuk (2 de hands van marktplaats gekocht en opgehaald bij iemand uit de buurt dus de man wel gezien dus oplichtingspraktijken lijken me niet aan de orde!?).

Dreambox DM500 Gemini 4.70 Cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
sowieso blijft vista aangeven dat er een kabel niet is aangesloten wat onzin is want het is de kabel die ik altijd gebruik!!!

 

En daar zit het probleem. Maakt niets uit, hoe je de IP instellingen staan hebt, maar als de pc aan geeft dat er geen netwerkkabel aangesloten zit, dan zul je het moeten zoeken in je kabel / router. Op de router moet het ledje, waarop je pc aangesloten zit groen branden. Pas dan kun je proberen het geheel naar je hand te zetten.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op, het kan ook een foutieve instelling van de netwerk kaart zijn. Als deze is ingesteld op 1000Mbit en de router ondersteund max. 100Mbit, dan krijg je dezelfde melding...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren bedankt voor jullie repleys. Jullie hebben beide een punt en stom van mij ook dat ik er niet verder over nadacht dat mijn ethernet lampjes niet branden. Maar ok bij nader onderzoek blijkt dit dus een bekend euvel te zijn bij dit apparaat. Als ik een loop test doe dus poort 1 en 2 met dezelfde kabel op de gateway dan gaan de lampjes wel branden. Hij zou het dus moeten doen maar dan nog maar op 10mb ipv 100mb dit omdat bepaalde condensatoren niet lekker meer werken als ik de verhalen op het net mag geloven. Dus ik zal m even openen om te kijken of er wat bolle koppies te vinden zijn en anders moet ik maar ff een laptop lenen kijken of de wireless functie nog wel werkt dan zou ik hem nog achter mijn telfort modem kunnen plaatsen misschien. Maar goed we kunnen weer even verder bedankt!!!

Dreambox DM500 Gemini 4.70 Cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...