Ga naar inhoud


[8000] Beta testers gezocht voor de 8000


guppje29

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: bartbnl
Wel de melding dat Dream toch wel de planning heeft om de box dit jaar uit te brengen (ook wel leuk om dat eens van Dream zelf te horen).

O jee, als het de planning is hem dit jaar (men bedoelt waarschijnlijk tegen eind van dit jaar) uit te brengen, zie ik de werkelijke datum alweer opschuiven naar volgend jaar. Nouja voor mij ook geen betabox, ik kijk het liever even aan totdat alle fouten eruit zijn.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 423
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: mauce
Ik snap even iets niet:

Dit gaat toch om beta-testen?
Het lijkt me dan toch dat de fabrikant een box jouw GRATIS TER BESCHIKKING stelt om te testen.
Dus hoef je hem toch niet te kopen????


Ik dacht al dat er met mij iets mis was!

Dream stelt een (buggy) box ter beschikking waarvoor je een serieuze som moet betalen en een aantals specs heeft die sommige gebruikers niet nodig hebben.

Wij, freaks, doen er een aantal testen mee waar we rapport over uitbrengen. Zet daar eens een research team van ingenieurs op, je zal weten wat je betaalt => 2x kassa kassa voor Dream Multimedia!

Je maar durven om:

1) zo'n hoge som te vragen: in principe moet het gratis - tegen aankoopprijs voor Dream zelf kan er nog mee door. Je moet toch minstens iets tegenover het research en rapporteringswerk van de gebruikers zetten;

2) over een boete penalty van 10000 Euro en een hele hoop andere regels te praten voor gebruikers die jouw problemen melden;


Dan maak ik mij nog volgende bedenking: hoelang heeft men nu al aangekondigd dat de DM8000 eraan komt? Ik durf te stellen dat het vertrouwen in Dream Multimedia een fameuze deuk heeft gehad.

Samengevat: het getuigt van weinig respect voor de huidige en toekomstige klanten en diegenen die mee doen aan de Betatest. We zouden beter eens twee keer nadenken i.p.v. impulsief en enthousiast in dit avontuur te stappen.

Ramses


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mauce
Ik snap even iets niet:

Dit gaat toch om beta-testen?
Het lijkt me dan toch dat de fabrikant een box jouw GRATIS TER BESCHIKKING stelt om te testen.
Dus hoef je hem toch niet te kopen????


Idd, heb vanmorgen de pdf's gelezen en het even laten bezinken.

Volgens mij is dit de omgedraaide wereld.

Als je de voorwaarden leest heb je meer plichten als rechten.
Je moet dit doen, dat doen, ... anders dokken en over de eventuele korting die je dan krijgt voor je prestatie wordt met geen woord over gesproken.

Je bent beta-tester die een beta-bug-toestel met alle (onnodige) toeters en bellen moet kopen tegen wat voor mij de winkelprijs zal zijn.

Ik vind het wel grappig dat men de voorwaarden niet op de URL zet.
Eigenlijk zitten ze iedereen te verlekkeren die op een sat-fora zit, maw volgens mij een mooie reclamestunt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat maakt het nou uit dat je moet betalen voor die box.

Er is niemand die zegt dat je mee moet doen met de beta test.

En je hoeft er dus niet voor te betalen.

Als iemand graag de box wil hebben cq testen dan is daar nu een mogelijkheid voor.

Alleen moet je dan er voor betalen.

Je kan er dus zelf voor kiezen.

 

wel betalen en als 1 van de eerste een box hebben (al dan niet met fouten)

Of wachten met betalen en wachten tot hij in de winkel ligt (ook al dan niet met fouten smile )

 

edje

 

p.s. dit bericht is niet aan 1 persoon gericht maar een reaktie in het algemeen

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edje-ken
wat maakt het nou uit dat je moet betalen voor die box.
Er is niemand die zegt dat je mee moet doen met de beta test.
En je hoeft er dus niet voor te betalen.
Als iemand graag de box wil hebben cq testen dan is daar nu een mogelijkheid voor.
Alleen moet je dan er voor betalen.
Je kan er dus zelf voor kiezen.

wel betalen en als 1 van de eerste een box hebben (al dan niet met fouten)
Of wachten met betalen en wachten tot hij in de winkel ligt (ook al dan niet met fouten smile )

edje

p.s. dit bericht is niet aan 1 persoon gericht maar een reaktie in het algemeen


dat snap ik ook wel: niets moet en alles mag.

Punt is dat ik vind dat een dergelijk contract niet bij een beta-test hoort.
In mijn beleving zou het zo moetne zijn dat je voor een bepaalde periode die box kunt uittesten en hem daarna gewoon terug stuurt.
Bevalt het je? dat koop je de final versie gewoon in een shop (al dan niet met een korting als waardering voor je participatie in de beta-test).

Dat is in mijn beleving een fatsoenlijke beta-test
Link naar reactie
Delen op andere sites

Noem eens fabrikanten waar je spullen gratis (in bruikleen) krijgt om te testen?

 

Ik hou me aanbevolen voor alles, van wasmachien tot plasmascherm, auto's wil ik ook nog wel doen

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou ook zo maar zo kunnen zijn dat deze z.g. beta testers de enige exemplareren van deze oude 8000 serie kopen, zeg maar de alpha testmodellen die als beta nu verkocht worden.

 

Een produktie apparaat zal dan een ander modelnummer/naam krijgen?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe het in Nederland zit. Maar destijds in België werden er proeven gedaan met 100 testgezinnen voor DVB-T ontvangst nabij een VRT zendmast in Schoten.

 

Deelnemers ontvingen GRATIS een box met HD + antenne en kregen als toemaatje een tijdelijke ADSL verbinding om het gebruikersgedrag te detecteren en overpompen van data om interactiviteit en on demand uit te testen.

 

Na een half jaar werd alles netjes opgehaald. Het kan dus wél.

 

Ramses

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik A/B test ook regelmatig dingen, heb hiervoor nog nooit hoeven betalen, na het testen mag ik de spullen altijd gewoon houden ( voor de moeite :> )

 

Je gaat toch niet betalen voor een beta-test...

Ach ja mensen doen het toch wel, net zoals de mensen die nu een 800 hebben ( is ook een betaalde Alfa field test )

 

DMM is het eerste bedrijf die naar mijn weten geld hiervoor vraagt.

 

 

 

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ramses55
Origineel bericht van: mauce
Ik snap even iets niet:

Dit gaat toch om beta-testen?
Het lijkt me dan toch dat de fabrikant een box jouw GRATIS TER BESCHIKKING stelt om te testen.
Dus hoef je hem toch niet te kopen????


Ik dacht al dat er met mij iets mis was!

Dream stelt een (buggy) box ter beschikking waarvoor je een serieuze som moet betalen en een aantals specs heeft die sommige gebruikers niet nodig hebben.

Wij, freaks, doen er een aantal testen mee waar we rapport over uitbrengen. Zet daar eens een research team van ingenieurs op, je zal weten wat je betaalt => 2x kassa kassa voor Dream Multimedia!

Je maar durven om:

1) zo'n hoge som te vragen: in principe moet het gratis - tegen aankoopprijs voor Dream zelf kan er nog mee door. Je moet toch minstens iets tegenover het research en rapporteringswerk van de gebruikers zetten;

2) over een boete penalty van 10000 Euro en een hele hoop andere regels te praten voor gebruikers die jouw problemen melden;


Dan maak ik mij nog volgende bedenking: hoelang heeft men nu al aangekondigd dat de DM8000 eraan komt? Ik durf te stellen dat het vertrouwen in Dream Multimedia een fameuze deuk heeft gehad.

Samengevat: het getuigt van weinig respect voor de huidige en toekomstige klanten en diegenen die mee doen aan de Betatest. We zouden beter eens twee keer nadenken i.p.v. impulsief en enthousiast in dit avontuur te stappen.

Ramses




Ik had ook al dezelfde gedachten gangen betreffende dit onderwerp en ben het wel met je eens, aan de andere kant worden we niet geforceerd beta tester te worden en hebben we hier de vrije keus in.
Ach zakkelijk nog niet zo stom bedacht van hun, de dream gebruikers lekker maken met een box die alles overtreft voor geruime tijd, omdat iedereen ondertussen graag die box zou willen hebben een beta tester scheme opzetten, ja en dan de klant laten betalen om hun development te ondersteunen en aan hun kant bezuinigen mischien?.
Ach welkom in de wereld van modern marketing and fast financial business i guess smile
Laten we maar hopen dat het uiteindelijk een goed stabiel product oplevert wat zijn geld dan waard is, ik kijk de kat nog wel even uit de boom hier en rommel ondertussen verder met mijn dm7020 en 500 hehe, moet zeggen als de 8000 is en kan wat ze beloven en net zo stabiel is uiteindelijk als de andere modellen bijv 7000 7020 of 500 etc dan is het zijn geld wel waard waarschijnlijk.

Grtz

Mark
Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk. Ze geven gewoon even 1000 boxen met een dikke slimline en dikke HDD en een wifi module weg voor NULL euro.

Droom lekker verder:-)

Leuk om te zien dat wat een fabrikant ook doet, er altijd wel iemand loopt te zeiken dat je het niet goed doet.

Ofwel, wat een fabrikant ook doet, zolang er forums zijn, loopt er altijd wel iemand te mauwen.

Ze geven nu 1000 mensen de kans om tegen een sterk gereduceerd bedrag een nieuw product dat ze uiteraard zelf al uitvoerig getest hebben nu in de praktijk te gaan testen. Met garantie en met de verplichting feed-back te geven en het toestel niet te gaan verhandelen.

Ik vind het een prima aktie en heb me er ook voor aangemeld!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Natuurlijk. Ze geven gewoon even 1000 boxen met een dikke slimline en dikke HDD en een wifi module weg voor NULL euro.
Droom lekker verder:-)
Leuk om te zien dat wat een fabrikant ook doet, er altijd wel iemand loopt te zeiken dat je het niet goed doet.
Ofwel, want een fabrikant ook doet, zolang er forums zijn, loopt er altijd wel iemand te mauwen.
Ze geven nu 1000 mensen de kans om tegen een sterk gereduceerd bedrag een nieuw product dat ze uiteraard zelf al uitvoerig getest hebben nu in de praktijk te gaan testen. Met garantie en met de verplichting feed-back te geven en het toestel niet te gaan verhandelen.
Ik vind het een prima aktie en heb me er ook voor aangemeld!

Ron


Dan moet je wel goed lezen.

ik had het niet over 'weggeven' zoals jij het zegt, dat is inderdaad een droom smile
Lees mijn stelling wat in mijn beleving een beta-test is.
Daar heb ik het over dat je gedurdende de test het apparaat uitprobeert en daarna gewoon retour doet.
Immers, ik zou uiteindelijk zelf ook liever de final willen hebben geen beta-bakkie.

Beter lezen Tox!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan nog, wat moet Dream Multimedia met 1000 zwaar gebruikte 8000's die aan het einde van de testperiode retour komen? Bovendien zal minimaal 80-90% van de mensen die zo'n box testen hem ook definitief willen houden. Het is immers ook geen "beta-bakkie" maar gewoon de definiteve hardware waarvan Dream graag een laatste praktijktest will hebben, maar ze zelf al uitvoerig getest zullen hebben. Ik denk dat het hen voornamelijk om het testen van de software gaat.

Ik zou als kleine fabrikant niet graag 1000 dure 8000's een maand of 3-4 willen voorfinancieren. DMM moet die dingen ook laten maken en dat kost nog steeds een flinke stuiver (al snel zo'n €450.000,00).

Al met al laat DMM merken dat ze graag aan de wensen van de consumenten tegemoet willen komen.

Ik denk dat er maar 1 partij (groep) mag klagen en dat zijn de winkels en handelaren die die 8000's moeten verkopen. Die zullen nu zelf vaak niets hebben om te testen, terwijl Mien Dobbelsteen om de hoek een "beta-box" thuis heeft staan.

Das ook niet leuk voor de verkoop.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik had het over een sterk gereduceerde prijs in mijn mail.

 

Geef nu toe: die hardware gaat de fabrikant toch geen fortuinen kosten hé en wij werken gratis aan de verdere ontwikkeling van het product. In die advertentie staan trouwens geen aantallen vermeld of hebben ze dat in vertrouwen aan Toxic meegedeeld?

 

Dit is mijn nuchter standpunt en gelukkig denken er nog mensen zo over.

 

Als er zijn die zo zot willen zijn om lekker te betalen, dan doen ze maar!

Ik hoef niemand de les te spellen en te zeggen wat ze met hun zuurverdiende centen moeten doen (in tijden van dalende koopkracht).

Al ben ik ervan overtuigd dat bij sommigen de realiteit zoek is om die fantastische receiver waarop we zolang gewacht hebben eindelijk is huis te hebben. Laat me trouwens denken aan mijn kindertijd.

 

Die van Dream hebben een goed reclameadviesbureau

 

Ramses

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Natuurlijk. Ze geven gewoon even 1000 boxen met een dikke slimline en dikke HDD en een wifi module weg voor NULL euro.
Droom lekker verder:-)
Leuk om te zien dat wat een fabrikant ook doet, er altijd wel iemand loopt te zeiken dat je het niet goed doet.
Ofwel, want een fabrikant ook doet, zolang er forums zijn, loopt er altijd wel iemand te mauwen.
Ze geven nu 1000 mensen de kans om tegen een sterk gereduceerd bedrag een nieuw product dat ze uiteraard zelf al uitvoerig getest hebben nu in de praktijk te gaan testen. Met garantie en met de verplichting feed-back te geven en het toestel niet te gaan verhandelen.
Ik vind het een prima aktie en heb me er ook voor aangemeld!

Ron



Dus een beetje kritisch benaderen wordt al direkt 'lopen zeiken'?
Beetje kort door de bocht.

Wie zegt er hier dat er gratis test-boxen moeten weggeven worden?
Een waarborg lijkt mij meer gepast!
Als ze een goed product afleveren neem je hem vanzelfsprekend wel.


1000 boxen, daarvan zie ik niet iets van op hun website staan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...