Ga naar inhoud


Advies gevraagd voor overspannings cq lichtnetfilter ?


Aanbevolen berichten

Om maar toch op save te spelen wil ik voor mijn tv/audio apparatuur een overspannings cq lichtnetfilter er tussen plaatsen

Maar Heb ik keus?

Als ik op internet kijk, vindt ik alleen maar apparatuur van "Monster"

Ik wil dan ook de "Monster PowerCenter HT-800" aanschaffen kost tussen de 80,- en 100,-

Of zijn er nog meer opties?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan kan overspanning inderdaad moeilijker via de 230V de apparatuur inkomen. Maar als je op dit board zit neem ik aan dat je een schoteltje hebt. Denk je dan niet dat de kans groter is dat de overspanning via de lange coaxkabel binnenkomt?

 

Ik ga er maar vanuit dat apparatuur uit zichzelf beschermd moet zijn en om dat het uiteindelijk een onbegonnen zaak is om dat nog echt te verbeteren. Als ik wat zou doen, dan zou ik de coax beveiligen:

 

212FF75F.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waartegen wil je je apparatuur beschermen? Tegen bliksem inslag?

 

Tegen een voltreffer helpt niets. Overspanning kan ook als inductie op een paar meter kabel binnenkomen.

Alle kabels loskoppelen is dan nog het beste.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, wil beschermen tegen overspanning/piekspanning wat door weet ik veel welke reden dan oo op het net kan komen.

En inderdaad tegen eventueele blikseminslagen op het lichtnet.

Ook lees ik veel over vervuilt en ruis op het lichtnet, wat moet ik me daarmee voorstellen en is dat iets wat je terug hoord op je audio apparatuur of/en terug ziet op je tv?

Ik mag toch aannemen dat het apparaat van "Monster" toch wel meer is dan alleen een stekkerblok, dat het toch wel enige bescherming bied?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Meestal ziten er in die stekkerbloks 2 vdr weerstanden en een zekering. Dat gaat niet echt helpen tegen natuurgeweld.

Dat is meer bedoeld, voor wanneer er een grondkabel beschadigt, en de nul gaat zweven.

Daardoor kan er dan 380 V. i.p.v. 220 Volt op je stopcontact komen te staan, en daartegen helpen die dingen wel.

 

De grootste schade die ik gezien heb bij bliksem inslagen komt meestal niet via het lichtnet naar binnen, maar via de antenne kabel via inductie.

Ook koppelingen met de audio apparatuur kunnen voor beschadigingen zorgen, of via de telefoon en modem op je huisintern data netwerk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar welke waarde moet ik dan hechten aan de omschrijving van het apparaat?

 

Code:
Voor veel mensen is het samenstellen van een hoogwaardige thuisbioscoop een droom die uitkomt. Toch kan het lichtnet dat uw huis van stroom voorziet uw droom in een nachtmerrie van slechte prestaties doen veranderen. Tenzij u zelf een krachtcentrale in de tuin of kelder heeft is de kans groot dat u ruis, interferentie en netvervuiling oppikt van diverse bronnen in en om uw huis. Alles van draadloze telefoons tot computers tot lichtdimmers tot de koelkast van uw buurman resulteert in spanningspieken die op hun beurt zorgen voor vervorming die de perfecte thuisbioscoop beleving kan ruïneren.Monster introduceert Monster Home Theatre PowerCenter HT-800 met hoogwaardige Clean Power Stage 1 netfiltering voor netspanning waarmee irritante oneffenheden als schaduwbeelden, videoruis en achtergrond brom worden geminimaliseerd. Beelden worden realistischer en muziekopnames komen tot leven zodra ze bevrijd zijn van vervuilde lichtnetspanning. Naast lichtnetfiltering beveiligt de HT-800 de gehele audio/video set tegen bliksem en onverwachte stroompieken in het lichtnet. De mate van absorptievermogen van deze pieken wordt weergeven in Joules en is bij de HT-800 2989 Joules.Clean Power™ Stage 1 filtering Energie absorptie 2989 Joules Dual Mode beveiliging  
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees hier eens wat informatie over bliksem.

 

Lees hier informatie over overspannings beveiligingen.

 

Je zult dan tot de conclusie komen, dat een energie absorbtie van 2989 Joules!! niet veel zal helpen.

 

Dit is echt alleen bedoeld om ruis en schakelkliks van schakelaars en thermostaten weg te filteren.

 

Dan is zoals WPW stelt, een UPS een betere oplossing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

met hoogwaardige Clean Power Stage 1 netfiltering voor netspanning waarmee irritante oneffenheden als schaduwbeelden, videoruis en achtergrond brom worden geminimaliseerd. Beelden worden realistischer en muziekopnames komen tot leven zodra ze bevrijd zijn van vervuilde lichtnetspanning.

 

Wat een ontzettend gelul. Doe jezelf en je portemonnee een lol en loop er met een grote boog omheen.

 

irritante oneffenheden als schaduwbeelden,

 

De humor ligt op straat...dat zou ik graag eens uitvoerlijk uitgelegd en verklaard willen zien. Ter voorkoming van schaduwbeelden...hahahahaha...!

Dat er nog arme stakkers zijn die dit boerenbedrog geloven.

 

Er zit zeker ook een "HD Ready" sticker op..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Dan is zoals WPW stelt, een UPS een betere oplossing.

Ik ben het niet eens met het gebruik van een (standaard) UPS voor audio toepassingen. Een (standaard) UPS geeft namelijk geen sinusvormige uitgangsspanning. Dat is voor computer apparatuur geen probleem aangezien een schakelende voeding geen sinusvormige spanning nodig heeft. Echter de harmonischen die in de UPS uitgangsspanning aanwezig zijn werken wel door in een lineaire voeding die in een normale audio installatie aanwezig is.
Dus wil je een UPS gebruiken voor audio toepassingen, dan moet je gaan zoeken naar een UPS die wel een sinus produceert. Misschien kan je dat alleen bereiken door het gebruik van smoorspoelen...?
Maar in zijn algemeenheid raad ik dus geen UPS aan voor audio toepassingen. Netfilters daarintegen wel.
Maar de surge protector (want dat is het gewoon) die de TS noemt, ach die zal in NL niets tot weinig doen. In de VS, waar deze veel worden toegepast, daar werken ze wel. Het probleem in de VS is dat vanwege het instabiele energie netwerk vrij veel power surges hebben. Dit zijn piek spanningen vanwege het (onverwacht) afschakelen van grote vermogens.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
met hoogwaardige Clean Power Stage 1 netfiltering voor netspanning waarmee irritante oneffenheden als schaduwbeelden, videoruis en achtergrond brom worden geminimaliseerd. Beelden worden realistischer en muziekopnames komen tot leven zodra ze bevrijd zijn van vervuilde lichtnetspanning.

Wat een ontzettend gelul. Doe jezelf en je portemonnee een lol en loop er met een grote boog omheen.



Toen ik bij de B*C een nieuwe tv kocht, adviseerde ze mij dat ook.
Tenenkrommend heb ik het verhaal aangehoord en ben weg gegaan met alleen de TV die ik wilde hebben.....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...