Ga naar inhoud


Visioat Bisat G4 of Technisat Multiyenne?


pch

Aanbevolen berichten

Zijn net verhuist vanuit Utrecht naar Apeldoorn, maar heb de schotel die daar had (Visiosat Bisat G2) achtergelaten in Utrecht. Heb nu dus weer een vrije keuze in een nieuwe, wil dan meteen een vaste opstelling met Astra1/2/3/ en Hotbird. Nu kan ik natuurlijk weer een Visiosat G-4 kopen met 4 twin-LNB's en twee 4/1 multiswitches, maar ik ben een beetje bang en huiverig voor het weer ophangen en afstellen van het geheel. Nu zag ik toevallig een test van de Technisat Multiyenne waar "men" zeer enthousiast over was, ik heb ook hier op het forum al een hele hoop positieve reacties gelezen.

Nu heb ik nog enkele vragen voordat ik de knoop ga doorhakken (we hebben momenteel dus geen tv!).

-wanneer het regent, valt de Multiyenne dan veel sneller uit dan de Visiosat door zijn formaat van maar 45 cm t.o.v. 70 cm?

-is de Multiyenne echt veel sneller en makkelijker te installeren voor mij?

-is er verder veel kwaliteitverschil tussen beide schotels?

-werken ze allebei goed met HDTV?

 

Mvrgr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Er is over dit onderwerp al heel veel geschreven, kijk maar eens met de zoekfunctie van dit board naar deze antenne.

 

Maar om het geheel samen te vatten voor je, de volgende antwoorden.

 

Wanneer het regent valt de Multytenne meestal 15 -20 seconden eerder uit als een grotere antenne, biij een grote antenne komt het beeld ook 15-20 sec eerder terug als bij de Multytenne.

De Multytenne is een alu schotel, welke duurzaam is. Over de kwaliteit zijn geen klachten.

De Multytenne is, wanneer je de beugel waterpas monteert eenvoudig af te stellen.

Met hdtv zijn er problemen op de canaldigitaal HD transponder.

Hierbij luistert de skew heel precies, door polarisatie overspraak van een nabuur transponder.

Bij de multytenne kan je de skew niet afzonderlijk instellen, dit is een nadeel, wat alleen bij de Canaldigitaal hd transponder optreedt.

De Multytenne is ook in twin uitvoering verkrijgbaar.

 

En nee, ik zelf heb een wavefrontier t-90.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wortellica

Ik heb ze hier allebei hangen mijn ervaring is dat het verschil tussen uitvallen nihil is. ik zou dus voor de multytenne gaan wel heel precies uitrichten maar dat lijkt me duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt idd dat er al heel veel geschreven is over beide schotels maar zag zo snel niet een direct vergelijk tussen deze 2...

Als het niet kunnen bewegen van de LNB en daarmee de "skew" ervoor zorgt dat ik met de Multytenne geen HDTV via Canal Digitaal kan kijken ga ik zeker niet voor de Multytenne. Ik mag aannemen dat CD vanaf 1 januari 2009 alles aan HDTV wat op de NL-zenders beschikbaar komt (NLD-1/2/3, RTL-4/5/7/8? etc.) voor zijn rekening neemt en het dan dus voor mij wel van belang is dat ik dat met mijn schotel kan ontvangen. Maar als de Multytenne dat niet kan moet ik dus toch de Visiosat nemen, terwijl me het gemak van een alles-in-een zo mooi leek! Nu moet ik dus een schotel, 4 losse LNB's en 2 multiswitches kopen, zal ook wel duurder zijn dan de prijs van een Multytenne?

 

Uitval door regen is iig geen nadeel lees ik ook nu weer na het elders ook al vaak gelezen te hebben.

 

Gr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook totaal geen problemen met HDTV en de multytenne.

 

Toch overweeg ik ook een T90 te plaatsen oa ivm uitval bij regen.

Alleen lees ik hier nu dat het weinig verschil zou maken.. zucht.

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, ja dat is waar, maar het zal nog wel even duren voordat hij hangt en ik beeld heb, we zitten nl. middenin een verbouwing na een verhuizing: erger kan niet!

Maar het wordt allemaal wel erg mooi gelukkig...

 

Gr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb juist gekozen voor de visiosat ipv de multytenne. Want bijna niemand kreeg de HD kanalen van CDS goed binnen. En je kunt een multytenne niet uitbreiden met quad lnb's. Ben blij dat ik nu de visiosat heb, want hij geeft gewoon altijd beeld. Ook met regen/onweer.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: pch
Ik heb net toch maar een Multytenne gekocht!
Zet er maar een slotje op...

Gr. Paul.


Nee, geen slotje, we willen ook nog graag jouw bevindingen lezen! wink


Nou, bij deze dan:

Ik heb e.e.a. opgehangen en proberen uit te richten maar na heel lang proberen bleek mijn net nieuwe aangeschafte en helemaal in electrapijp getrokken Hirschmann Koka 799 naar de slaapkamer een breuk te hebben!!!
Toen maar meteen de 2e kabel naar de tv-kamer getest en die deed het gelukkig wel, helaas in de slaapkamer dus nu (nog) geen satellietsignaal...
Uitrichten heel grof en meteen beeld op Nld-1/2/3, RTL-4 etc. niet, maar bleek instellingsfout in mijn Topfield te zijn (RTL's stonden op tuner-2 van de twintuner maar had het doorluskabeltje van LNB-1 naar 2 er niet inzitten).
Toen even alle satellieten op de goede Disq-plekken gezet zoals de gebruiksaanwijzing vermeld en de Astra-2 zenders werden ook ingescanned. Alleen zie ik tot op heden (nog) geen BBC-1/2/3/4 etc. Hoe kan dit???
Hotbird had ik al en geeft ok signaal.

Maar nu komt het en is wellicht meer iets voor het Topfield-topic: in de satellieten-lijst van de Topfield die ik heb (TF-4000 PVR) staat geen Astra-3 satelliet!?!? Hoe kan dat? En hoe krijg ik die er wel in?
Bij de satellieten zag ik wel dat ik op ene "Nilesat" wel signaal had, is dat dan de Astra-3, nee toch? Of staat de Multytenne dan toch nog niet helemaal goed ofzo?
Is volgens mij wel uitgericht op Astra-1, en de satellieten staan ook allemaal netjes op de 4 aangewezen Disq-plekken...

Kortom: voor mij was het opstellen en uitrichten tot op heden nog niet helemaal gelukt en 100% ok, moet nog wat antwoorden op vragen hebben en waarschijnlijk nog wat draaien hier en daar?

Bij voorbaat dank voor evt. hulp via dit topic!

Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, net na het eten maar weer even verder geklooid en "Nilesta" dan maar eens op de 3e positie van de Astra-3 gezet en zenders laten zoeken en wat gebeurt er? Er komen idd zenders van de Astra-3 op binnen, althans ik zie zenders als "NED-4", "humor-TV", "geschiedenis-TV" etc, de themakanalen lijkt me.

Maar de regionalen krijg ik dan weer net niet evenals de BBC's dus. En daar was het me nou net om te doen met de Astra-2 en 3 er nu nieuw bij (naast de Astra-1 en Hotbird die ik dus altijd al had met mijn oude Visiosat Bisat in ons oude huis in Utrecht).

Graag dus nog wat tips, signaal op Astra-1 is iig 99% (kwaliteit) en Astra-2 95%, Hotbird denk ik zo'n 60%, Astra-3 nog niet gekeken maar uit mijn hoofd ook iets van 60%...

 

Gr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hehe, eindelijk: net weer even tijd na het 20.00 uur journaal wat mijn vrouw moest zien. Heb de instellingen voor BBC op de Astra-2 handmatig ingesteld en laten zoeken en gelukt, idem voor Astra-3 en regionalen.

Alles nu dus 100% werkend en al met al dus in 1-2 uur denk ik.

Zeer makkelijk dus en goed signaal zo te zien, laat de 1e (zware) buien nu maar komen om te testen hoe het signaal dan blijft...

 

Gr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gister ook beeld toen het hier wel nacht leek met onweer en stortbuien. Tenminste de opname van ATWT 's ochtends voor m'n vrouw was gelukt;)

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...