Ga naar inhoud


Frankrijk: DVB-T blijft hard doorgaan


rolandroland

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: OFDM
KPN had in geen honderd jaar mensen het dak op gekregen, we wonen niet in Engeland.

Moet jij eens opletten als SBS, RTL, TMF en MTV allemaal FTA zouden gaan. Dan zou je door de harken de huizen niet meer zien. laugh

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
..........
Wat de commercielen betreft, laten die maar zien hoe ze hun klanten bereiken. Ik vind dat voor commerciele TV via de ether niet betaald moet worden. ........Als de commercielen met Ned1/2/3 willen concurreren moet ook hun aanbod gratis zijn net zoals Ned1/2/3. Dit had de overheid moeten regelen en zijn in gebreke gebleven...........De kosten van Digitenne hadden de commercielen moeten betalen, niet hun klanten.


Helemaal mee eens, schande dat je moet betalen om 3 uur naar een film van 1.5 uur te kijken door de enorme reclame blokken !

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Nog nieuws voor diegenen die erin slagen de zender van Lambersart te ontvangen.

 

Op kanaal 21 zou reeds een soort testbeeld aanwezig zijn van Grand Lille TV, dewelke vanaf september zou starten met uitzenden. (regionale zender voor de agglomeratie Lille)

 

Opgelet niet via Bouvigny, maar via Lambersart.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

1664, waar zit jij dan in Zuid-West Frankrijk?

Ik zit zo'n 60 km ten zuiden van Toulouse, en met binnenantenne knalhard signaal van Pic du Midi, welke, volgens mij, een goed signaal in geheel ZuidWestFrankrijk moet geven.

In mijn andere huis, in Dronten, Flevoland, kan ik bijna de tv toren van Lelystad zien, maar met binnenantenne geen signaal.

Daar moet ik wel een antenne op het dak zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet toegeven:

Met wat geluk ( atmosfeer) krijg ik nét de transponder met TF1 vanuit Niort.

 

(87600 moet voor iemand in Frankrijk toch als nauwkeurige locatie te begrijpen zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast m.boretti

1664,

 

goed nieuws:

 

in juni lancering van Fransat op AB3 5 west.

Een nieuw doosje (prijs nog onbekend) met codering Viaccess 4.0, met alle kanalen TNT-GRATIS-(20 kanalen), plus TF!, France 2, M6 en Arte in HD.

Zie hiervoor artikel in Telesatellite van mei 2009 (blz. 12/13/14!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast m.boretti

Ik heb een nieuwe HD tv gekocht (Samsung) voor mijn woning in Frankrijk.

Het valt mij op dat het merendeel van de tv toestellen in Frankrijk al de HD TNT (HD Digitenne) ingebouwd hebben.

Grote klasse: en wat een beeldje, oh lalala.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een voordeel om een groot land te zijn hé, dan kan je de fabrikanten verplichten om HD DVB-T ontvangers in te laten bouwen in hun TV's.

En Frankrijk heeft een reputatie hoog te houden op vlak van spitstechnologie, ook van het aanbieden van gratis HD aan een groot deel van de bevolking is een erezaak gemaakt.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Ik vraag me af waarom er toch steeds apparaten gemaakt worden voor verschillende landen.

Ik zie het gebeuren met tv's: een apparaat wat op de Franse markt is kan je niet kopen in Nederland.

Met wasmachines en afwasmachines is het precies zo.Ik wilde in Frankrijk een wasmachine kopen, nl. hetzelfde type en merk als ik in Nederland heb, maar nee hoor die bestaat niet in Frankrijk.

Ik wilde voor mijn Nederlandse huis een HD tv met ook HD TNT, maar nee hoor niet verkrijgbaar in Nederland.

De fabrikant liet weten, dat elk land in Europa zo zijn specifieke wensen heeft en daaraan tegemoet gekomen wordt.

Vreemd: men zou toch zeggen produceer een apparaat voor geheel Europa, goedkoopste produktie, en waar je ook heen gaat in Europa werkt je toestel precies zo als waar je het gekocht heb.

Of denk ik nu te logisch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...