Ga naar inhoud


Duitse zenders


Gast Bert Jan

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout

EdKroket: het gaat bij de Duitse zenders niet alleen om nagesynchroniseerde films. Er zijn ook veel eigen produkties zoals Tatort en andere krimi´s, films 2 of 3 delers van Duirse makelij, vaak van uitstekende kwaliteit.. Het aantal buitenlandse films dat nagesynchroniseerd wordt is gering maar inderdaad, het gebeurd wel.

Toen ik 25 jaar geleden naar Duitsland trok, vond ik dat ook vervelend. Nu ben ik er zo aan gewend dat ik bij films op Premiere samen met mijn kinderen naar de Duitse versie luister. Die weten niet beter.

Ben ik alleen, dan zet ik meestal de Engelse taal aan. Ach...het maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Alles went.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Ik keek liever naar Klimbim.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Klimbim dus. (1973 - 1979)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: z80

ook de Oostenrijkse zenders zijn fta
deze zenden zelfs F1 live uit zonder reclame (ook zonder commentaar helaas)



@z80,

De Oostenrijkse zenders zijn echt NIET FTA blush
Ze zijn gecodeerd in Betacrypt, Cryptoworks, Nagravision 2 en Videoguard cool
De F1 wordt live uitgezonden, MET commentaar, zonder reclame en zelfs in HD smile

Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Origineel bericht van: z80

ook de Oostenrijkse zenders zijn fta
deze zenden zelfs F1 live uit zonder reclame (ook zonder commentaar helaas)



@z80,

De Oostenrijkse zenders zijn echt NIET FTA blush
Ze zijn gecodeerd in Betacrypt, Cryptoworks, Nagravision 2 en Videoguard cool
De F1 wordt live uitgezonden, MET commentaar, zonder reclame en zelfs in HD smile

Met vriendelijke groeten wink

sattaz


z80 heeft toch wel een beetje gelijk.
In Oostenrijk zijn de DVB-T zenders gratis en ongecodeerd te ontvangen.

Jan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij scant ze weliswaar met de laatste software upgrades, maar zet ze op hogere kanaalnummers, ik dacht vanaf nummer 200, zoals alle niet-digitenne kanalen. Je kunt ze alleen toevoegen in de favorieten.

 

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Misschien een stomme (of achterhaalde) opmerking, maar toch...

 

Mijn schoonvader heeft 2 digitenne-ontvangers.

Een samsung single en een topfield 5300 twin met harde schijf.

Nu zit hij in Eindhoven en op 6 hoog.

De duitse zenders zijn dus redelijk goed te ontvangen, behoorlijke ontvangstkwaliteit moet ik zeggen.

 

Alleen, met dezelfde ontvangstkwaliteit (de groene balk slaat tot 75% uit) zijn de zenders met de samsung wel gewoon zichtbaar en met de topfield is er geen beeld.

 

Hebben meer mensen deze ervaring? Het lijkt wel alsof de topfield de ontvangst softwarematig tegenhoudt of zo?

 

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: likus
Misschien een stomme (of achterhaalde) opmerking, maar toch...

Hebben meer mensen deze ervaring? Het lijkt wel alsof de topfield de ontvangst softwarematig tegenhoudt of zo?

Ik denk oude software. ga is naar het informatie menu, dit moet 1.45 zijn.
Bij oudere PVR's gaat alleen het woordje nieuw knipperen onder het kanaalnummer als er nieuwe software is.
Updaten kan je door via het installatie menu, daar staat software update als optie. Als je hem kan kiezen dan is er nieuwe software en kan je het downloaden. Moet je wel op een nederlands kanaal doen uiteraard he wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...