Ga naar inhoud


Duitse zenders


Gast Bert Jan

Aanbevolen berichten

Ik had vannacht zo rond 02:30uur een hele rij duitse zenders.

 

zdf

3 sat

doku

zdf info

prosieben

sat 1

kabel eins

n 24

mdr s anhalt

wdr fs nds

swr fersehen

wdr dortmund

wdr essen

rtl television

rtl 2

super rtl

vox

 

En dit met een kpn binnenantenne in de vensterbank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Het is jammer, maar de duitsers moeten het doen zonder de voordelen van de versleuteling van het digitenne signaal.

 

 

 

Het digitale ether signaal dat via Digitenne wordt verspreid, wordt versleuteld verzonden. De voornaamste reden om het signaal versleuteld te verzenden is volgens Digitenne dat op die manier de kwaliteit van de dienstverlening beter kan worden gegarandeerd. Ook andere bedrijven die reeds sinds langere tijd via alternatieve platforms digitale televisie aanbieden (bijvoorbeeld kabel- en satellietmaatschappijen) verzenden het digitale signaal veelal in versleutelde vorm ten behoeve van de kwaliteit. In die gevallen is eveneens een smartcard nodig voor de ontvangst van het digitale signaal.

 

Aangezien altijd een gecertificeerde digitale decoder in combinatie met een verstrekte smartcard wordt gebruikt, kan gegarandeerd worden dat het digitale televisiesignaal ook daadwerkelijk kan worden ontvangen en van goede kwaliteit is. Bij het onversleuteld verzenden van het signaal in combinatie met FTA decoders, kan de kwaliteit van de ontvangst vooraf niet worden gegarandeerd. Een niet-gecertificeerde FTA decoder van slechte kwaliteit zou namelijk ook de oorzaak van slechte (of geen) ontvangst kunnen zijn.

 

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groet,

 

CW.

Publieksvoorlichter Postbus 51 Informatiedienst

 

:D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Het is jammer, maar de duitsers moeten het doen zonder de voordelen van de versleuteling van het digitenne signaal.

:D


Nou, niet alleen de Duitsers. Vrijwel heel Europa moet het doen zonder de grote voordelen van de gecertificeerde ontvangers.

Ik ontvang zelf Nederland 1,2,3, en diverse regionale omroepen met een uit Frankrijk meegebrachte ontvanger (30 Euro). Ik moet de rijksvoorlichters van Postbus 51 gelijk geven. De Fransen weten niet wat ze missen. laugh

Jan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fiene56
Dat zijn de zenders die er al heel lang opzitten en gewoon fta.
In duitsland betalen ze nog steets GEZ Gebühren dus vandaar fta.

Weet niet wat dat is maar wij betalen ook gewoon kijk- en luistergeld via de belasting hoor. De Duitse commerciëlen moeten toch echt voor hun eigen bandbreedte betalen, zowel op sat als DVB-T. Kunnen wij niet zeggen van RTL, die betalen alleen voor FTA uitzendingen vanuit Dudelange..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

GEZ is dus hetzelfde als luister en kijkgeld wat wij per gezin dus ook nog steeds betalen. Echter niet via de belasting maar zit verstopt met de afrekening van of het elektra of het gas.

Goed van de duitser vind ik dus dat veel commerciëlen gewoon fta zijn en niet zoals in nl dat je voor bijna elke zender moet betalen ondanks dat je al luister en kijkgeld betaald.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fiene56
GEZ is dus hetzelfde als luister en kijkgeld wat wij per gezin dus ook nog steeds betalen. Echter niet via de belasting maar zit verstopt met de afrekening van of het elektra of het gas.
Goed van de duitser vind ik dus dat veel commerciëlen gewoon fta zijn en niet zoals in nl dat je voor bijna elke zender moet betalen ondanks dat je al luister en kijkgeld betaald.

Elektra/gas confused.gifconfused.gifconfused.gif

Kijk- en luistergeld komt uit de inkomstenbelasting. Zie ook radio.nl.
Origineel bericht van: EdjeKroketje
Kijk en luistergeld of hoe je het ook wilt noemen is voor de publieke omroepen. We gaan met Nederlands belastinggeld toch geen luxemburgse, Belgische, Engelse, Amerikaanse of weet ik veel wat, zenders financieren??

Klopt, en de NL commerciëlen (SBS) ook niet. In Duitsland zijn de commerciëlen echter gewoon FTA, en daar krijgen ze evenmin GEZ. De NL commerciëlen zijn echter gewoon inhalig en willen geld zien, de hele nacht vullen met sexreclame en tijdens programma's ons vervelen met extra lange reclameblokken.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo lang er voor betaald wordt, kunnen die commerciëlen hun gang gaan. Het is bij DVB-T net als op de sat: je betaalt om naar reclame te mogen kijken.... Maar je bent het niet verplicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat de commercielen geld krijgen van KPN. De kabelbedrijven kregen 10 jaar geleden geld van de commercielen maar dat is ook allang afgeschaft. Het is helemaal niet vanzelfsprekend dat de Duitse zenders "gewoon" FTA zijn. De kosten van de DVB-T uitzendingen zijn zo hoog dat deze beperkt zijn tot de grootstedelijke gebieden. Daarbij zijn deze zenders jaren geleden ook financieel gesteund door de LFM's omdat de DVB-T anders een flop zou worden. Deze oude subsidies en ook nieuwe voorgenomen subsidies zijn recent door de ons allen bekende Neelie Kroes als illegaal bestempeld. Er wordt tegen deze uitspraak mogelijk in beroep gegaan. Een citaat over dit nieuws van 25-10-2007 hieronder:

Brüssel untersagt DVB-T-Förderung in Nordrhein-Westfalen

 

Die EU-Komission hat die geplante Förderung von DVB-T in Nordrhein-Westfalen nach über einjähriger Prüfung jetzt untersagt. Das Vorhaben der Landesanstalt für Medien (LfM) in NRW, einen Teil der Entgelte zu finanzieren, die private Rundfunkanbieter für die Übertragung ihrer Programme über das DVB-T-Netz entrichten, ist laut der Brüsseler Behörde nicht mit dem Beihilferecht der Gemeinschaft vereinbar. Der Umstieg von der analogen auf die digitale Rundfunkübertragung werde von der Kommission zwar "uneingeschränkt" unterstützt, hieß es zu der Entscheidung in Brüssel. Bei dem nun gestoppten Subventionsvorhaben sei jedoch der Nachweis der Notwendigkeit nicht erbracht worden. Zudem hätten die Medienwächter "kein angemessenes und diskriminierungsfreies Förderinstrument gewählt".

 

In Nordrhein-Westfalen startete das digitale Antennenfernsehen im Mai 2004. Die Landesmedienanstalt wollte den auf der DVB-T-Plattform vertretenen privaten Rundfunkanbietern Beihilfen zur Deckung eines Teils der Übertragungsentgelte gewähren, die sie an die Betreiber des DVB-T-Netzes zahlen müssen. Vorgesehen war die Bereitstellung von Fördermitteln in Höhe von 6,8 Millionen Euro. Die Bundesregierung hatte das Vorhaben im Januar 2005 bei der Kommission angemeldet. Dabei ist laut Kommission aber unter anderem der Grundsatz der Technologieneutralität nicht befolgt worden. Es sei lediglich eine Subvention der Übertragung über die digital-terrestrische Plattform geplant gewesen.

 

"Der Umstieg auf die digitale Rundfunkübertragung hat für die Verbraucher viele Vorteile und fördert zudem die Innovation", erläuterte Wettbewerbskommissarin Neelie Kroes den Beschluss. "Allerdings muss staatliche Unterstützung spezifische Probleme angehen, für die der Markt keine Lösungen bereithält." Dabei seien vermeidbare Wettbewerbsverzerrungen zwischen den unterschiedlichen Übertragungswegen Terrestrik, Kabel und Satellit zu vermeiden.

 

Die geplante Förderung war einer in Berlin und Brandenburg gewährten Beihilfe sehr ähnlich, die Kroes bereits im November 2005 auf Beschwerde der Kabelnetzbetreiber hin als unvereinbar mit dem EU-Beihilfsrecht abgelehnt hatte. Gegen diesen Bescheid hat die Medienanstalt Berlin-Brandenburg Klage erhoben. Das Verfahren ist laut einer Sprecherin der Einrichtung nach wie vor in Gang. Das zugleich mit der Untersuchung der NRW-Subventionen lancierte Prüfverfahren in einer ähnlichen Beihilfesache in Bayern hat die Kommission dagegen inzwischen eingestellt. Zur Begründung führt die Behörde aus, dass die Bundesregierung zuvor die Förderbeträge dort auf unter 200.000 Euro über drei Jahre hinweg gesenkt habe. Damit würden sie nicht als staatliche Beihilfe gelten.

 

LfM-Direktor Norbert Schneider zeigte sich enttäuscht über die "nicht überraschende" Ansage aus Brüssel. Seiner Ansicht nach müssen die drei unterschiedlichen Rundfunkübertragungswege jeweils differenziert behandelt werden. "Wir haben Handlungsbedarf beim Antennen-TV als dem schwächsten der Wege gesehen", verteidigte er die Förderpläne. "Uns hindert nun womöglich die Untersagung, die Marktdurchdringung von DVB-T in der Fläche, also auch in ländlichen Regionen, durchzusetzen." Schneider kündigte an, eine Klage gegen die Entscheidung der Kommission zu prüfen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

In Duitsland wordt de dvb-t overdracht uit de GEZ pot betaald.

De commercielen mogen hier van het dvb-t net gebruik maken maar moeten daarvoor betalen. Daarom zijn ze wel in de zg. "Ballungs Gebieten" te ontvangen, maar niet in de landelijke regio´s omdat daar te weinig mensen wonen en hun markt niet groot genoeg is.

 

De geschiedenis gaat nog wat verder terug. RTL, SAT.1 Pro7 etc. kregen toen ze begonnen met uitzenden van steden als Köln, München, Berlijn etc. subsidie in de vorm van goedkope grondstukken, gebouwen etc. Hierdoor werd aan de kant van de privé zenders werkgelegenheid in het vooruitzicht gesteld.

De gemeenten wilden de zenders daarom graag ondersteunen want werkgelegenheid betekend meer belasting inkomsten.

Er werd "gesubsidieerd" door de zenders een etherfrequentie toe te wijzen. Destijds stond satelliet ontvangst nog in de kinderschoenen en van dth ontvangst was nog geen sprake.

Analoge ether ontvangst was het sleutelwoord naar succes en er werd om gevochten.

Nu sat TV en kabelontvangst doorgedrongen zijn, analoge terrestische ontvangst niet meer interessant is en dvb-t maar een klein publiek bereikt is dit minder interessant voor de privé zenders. Er dan ook nog geld voor te vragen en de boel achter de codering te verstoppen zou hier in Duitsland ondenkbaar zijn.

Zouden de privé zenders gaan coderen, lopen ze grote kans hun licencie kwijt te raken want onder dat gezichtspunt zijn er geen afspraken gemaakt en is het er nooit om te doen geweest.

 

Gelukkig maar. Geen situatie zoals in NL, waar je moet betalen om die met reklame vogescheten meuk dankbaar te mogen ontvangen.

Ik ben misschien verwend, maar ik zou nooit en tenimmer betalen voor de ontvangst van commerciele zenders. Dat druist tegen mijn principes in.

Trouwens, die hele RTL formule als buitenlandse zender te fungeren, met de omweg via Luxemburg, vind ik ook al totaal krom. Nederland op z´n smalst.

 

Ik weet niet waar Neeltje Smeltkroes zich mee bemoeit en ik hoop dat ze er met haar vingers vanaf blijft alvorens ze van de situatie hier in Duitsland op de hoogte is.

 

Dat de privé zenders geen interesse hebben aan dvb-t in landelijke gebieden is begrijpelijk, temeer omdat hun programma´s ook via satelliet te ontvangen zijn. Ongecodeerd welteverstaan.

De nationale zenders moeten via dvb-t uitzenden omdat ze aan hun wettelijke verplichting moeten voldoen. Het hoort tot hun "opdracht" van Grundversorgung en deze is door de Duitse staat in het regeringsverdrag vatgelegd. En deze verantwoording moeten ze nakomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeer zeker een lange geschiedenis die totaal niet te vergelijken is met de Nederlandse situatie. Ik ben er niet op tegen dat je moet betalen voor ontvangst van de commerciele zenders: Bij Digitenne betaal je net als bij kabel en satelliet voor de distributiekosten en de winst die het betreffende bedrijf daarop maakt. De content wordt door de commercielen "gratis" aan deze bedrijven aangeboden. Dat jij geen geld over hebt voor die meuk kan ik heel goed begrijpen maar dan zou ik zeggen dat het Nederlandse model eerlijker is. Dan betaal je ook niet via een overheidsbelasting gesubsidieerde omweg mee aan die meuk. De Luxemburg omweg is trouwens een heel lange geschiedenis van Nederlandse kant, inderdaad Nederland op z'n smalst. Mogelijk dat hier in de nabije toekomst verandering in gaat komen want de reclame regels worden in Nederland misschien ruimer dan in Luxemburg. Met de nadruk op misschien want ik moet het eerst zien. Daarna verhuist RTL naar Nederland en wordt de commerciele TV nog erger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat die duitsers vrij op satelliet zijn te ontvangen komt alleen omdat ze iedere film nasynchroniseren. Als ze een film in de originele taal zouden willen uitzenden moeten ze coderen want dat staan de filmmaatschappijen niet toe.

ik zou er overigens niet aan moeten denken om die nagesynchroniseerde zooi te moeten aanhoren:P maar goed dat is mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...