Ga naar inhoud


[M-Vision HD200] Ervaringen


Ed

Aanbevolen berichten

Gast partycrasher

Hallo,

 

Mijn "Cam initialiseren" bericht is opgelost! Het probleem zat m in de te lange HDMI kabel. Van 3 meter teruggebracht naar 1 meter en geen probleem meer!

Zeker dankzij de zeer goede support van de leverancier waar ik hem gekocht heb (***geen-reclame***)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mooi dat het nu werkt zonder hinderlijke balk in het beeld.Nu nog een goede firmware,en we zijn weer helemaal blij.

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op diverse webwinkels lees ik dat deze ontvanger (ook in de combo uitvoering) geschikt zou zijn voor blindscan. Er staat tussen haakjes dan bij (power scan). Klopt dit eigenlijk wel en is powerscan wel echt blindscan of gaat het hier over fastscan of iets dergelijks?

Ik lees er niets over in de officiële brochures. Ik heb het idee dat dit apparaat deze functionaliteit niet heeft maar elke webwinkel maar klakkeloos knipt en plakt met specificaties.

 

Ontvangst van Digitenne

Ontvangst van Satelliet

Ontvangst van HDTV (H. 264)

5000 Kanalen

Favorieten lijst

Diseqc .1.0/1.1/1.2/1,3

Blind scan (Power Scan)

PVR Ready (via USB)

USB aansluiting

Component (YPbPr)

Scart aansluiting (RGB, CVBS)

Composite (CVBS)

HDMI 1.3 aansluiting

Format 1080i , 720P , 576P , 576i

S/PDIF (Optical & Coaxal)

Multi kaartlezer

Softcam d.m.v. alternatieve software

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: VCD®
Dat die engineer dit zelf niet ziet...(trillen beeld doet ie alleen bij HDMI) nu blijft ie soms ook hangen bij switchen van ongecodeerd naar gecodeerde zenders...ik geef het op, ik doe hem in de verkoop, nu echt nooit geen MVision meer...


Beste VCD
Die Maxdigital 225S werkt prima, ook SSSP is nu oke .

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast partycrasher
Origineel bericht van: Ed
Al sinds de HD200C_0126 en de nieuwe HD200C_F0A26 (Speedy) versie last dat het beeld na een kwartier begint te hikken.Even een druk op de TV format 1080i-->720P-->562-->1080i dan is het beeld weer netjes.Kabel is goed,signaal is goed,schotel is goed uitgericht enz.Iemand anders ook dit probleem?

Ed


Wat ik me afvroeg kan dit misschien ook zitten in een te lange kabel? Heeft iemand het al getest met een kortere hdmi kabel van bijv. 1 meter?

Ad
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er een Hama HDMI kabel van 1meter tussen.

Zit hem echt in de laatste versie`s van de firmware.

Ik heb nu geen uitgerekt beeld meer dat je halve koppen het nieuws ziet presenteren,maar hier voor in de plaats dus het spontaan schokken van het beeld.Is al weer een tijdje stil met een nieuwe update van HSMD.Hoop niet dat ze denken dat ze nu een goede firmware op de markt gebracht hebben.

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: VCD®
Origineel bericht van: Peterbraaf
Weet iemand of deze ontvanger inderdaad geen blindscan heeft?
Ja heeft ie, (Fast Scan) zit ergens verstopt in het menu voor het kanalen zoeken, weet zo niet precies meer waar je dit exact terug kunt vinden, ik heb de M-Vision n.l. reeds verkocht.


Ja maar fastscan is geen blindscan he. Met fastscan kan je bijvoorbeeld een zenderindelings-lijst inladen volgens een pakketaanbieder zoals Canal Digitaal. Zo'n dergelijk systeem kende ik hier tien jaar geleden al op de analoge kabel met mijn JVC beeldbuis-tv. Ga je zenders zoeken op de tv, kom je vervolgens een lijst tegen met zenderindelingen zoals destijds de Casema doorgaf. Koos ik uit de lijst dan "Breda" en hoppa, binnen enkele seconden waren alle doorgegeven zenders geprogrammeerd op de tv. (ACI heette dat systeem hier). Met blindscan bedoel ik dus 1 of meerdere satellieten volledig van het begin tot het einde afscannen op aanwezige zenders/uitzendingen/signalen. Niet op basis van reeds bekende transponderfrequenties in de satellietontvanger maar op werkelijk gevonden signaal op een willekeurige frequentie en daarbij horende bitrate e.d.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Peterbraaf

Ja maar fastscan is geen blindscan he. Met fastscan kan je bijvoorbeeld een zenderindelings-lijst inladen volgens een pakketaanbieder zoals Canal Digitaal. Zo'n dergelijk systeem kende ik hier tien jaar geleden al op de analoge kabel met mijn JVC beeldbuis-tv. Ga je zenders zoeken op de tv, kom je vervolgens een lijst tegen met zenderindelingen zoals destijds de Casema doorgaf. Koos ik uit de lijst dan "Breda" en hoppa, binnen enkele seconden waren alle doorgegeven zenders geprogrammeerd op de tv. (ACI heette dat systeem hier). Met blindscan bedoel ik dus 1 of meerdere satellieten volledig van het begin tot het einde afscannen op aanwezige zenders/uitzendingen/signalen. Niet op basis van reeds bekende transponderfrequenties in de satellietontvanger maar op werkelijk gevonden signaal op een willekeurige frequentie en daarbij horende bitrate e.d.


Inderdaad, je hebt gelijk, ik heb ze met elkaar verward, excuus hiervoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: partycrasher
De nieuwe officiele software versie 2.10 staat op http://www.mvision.tv/dutch/ondersteuning.html
hopenlijk staat ie ook snel op gxmax en zijn "onze" bestaande beeldproblemen ook opgelost!


En?? confused

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...