Ga naar inhoud


KPN bereidt prijsverhoging Digitenne voor


Gast Deevie

Aanbevolen berichten


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: jaap008
het word 7,50 per maand


Vind ik nog steeds een acceptabel bedrag voor een gemakkelijk en laagdrempelig systeem, er zijn veel kijkers die aan de Ned1,2,3, de commerciëlen en de regionale omroep genoeg hebben.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: jaap008
het word 7,50 per maand


Vind ik nog steeds een acceptabel bedrag voor een gemakkelijk en laagdrempelig systeem, er zijn veel kijkers die aan de Ned1,2,3, de commerciëlen en de regionale omroep genoeg hebben.


Komt er eigenlijk ook HDTV DVB-T in Nederland op korte termijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: xarxar2
Komt er eigenlijk ook HDTV DVB-T in Nederland op korte termijn?


Hier een citaat uit de startpost bij Tweakers!

Over MPEG4

Nee, KPN/Digitenne stapt de komende 5 jaar niet over op MPEG4!!
Er zijn teveel ontvangers in omloop die alleen MPEG2 aankunnen en dat kan niet met een firmwareupdate verholpen worden, en alle ontvangers vervangen is een dure aangelegenheid. Dit is tot in den treure besproken en uitgemolken, als je vragen hebt kan je de vorige delen doorzoeken.


De zendmasten zouden er geschikt voor moeten zijn maar alle ontvangers vervangen kost een paar centen. confused
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat staat er vooral omdat ik het beu was dat iedereen de hele tijd kwam zeuren of KPN al over ging stappen. De gewone zenders blijven voorlopig zo, het is niet realistisch om die om te willen zetten. Een extra frequentie met HDTV kanalen zou in theorie kunnen (waarbij de SD zenders gewoon MPEG2 blijven), maar ik zie het nog niet zo 1-2-3 gebeuren.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Dat staat er vooral omdat ik het beu was dat iedereen de hele tijd kwam zeuren of KPN al over ging stappen.


Wist ik keurig opgelost als er staat ze beginnen dit jaar dan blijf je berichten houden waar en wanneer precies. 1127826-loldev.gif1128010-anoniem.gif
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou dat wel een oplossing zijn maar ik denk niet dat kpn dat doet, kijk maar naar adsl. Kpn (hetnet) biedt nog steeds 1,5 en 4 mb aan terwel anderen allang over zijn naar 10 of 20 mb.

 

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat KPN's strategie is dat Digitenne een prima oplossing is voor mensen die vn. naar de Nederlandse zenders kijken en geen hoge eisen stellen aan beeldkwaliteit.

Ze zullen IMHO, ook gezien de lage abonneekosten, daar niet veel meer in investeren.

Voor de hen die hogere eisen stellen hebben ze KPN Interactief in de aanbieding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Digitenne is gewoon voor mensen die zonder al te veel gedoe naar de Nederlandse en belangrijkste buitenlandse zenders (VRT en BBC Prime) willen kijken. Ik denk dat bij CDS al teveel gedoe is (schotel, kaartje á 80 euro, ontvanger) en ik denk dat veel kijkers daarop afknappen. Het geluk van de schotel is wel dat je een zee aan FTA-zenders kunt binnenhalen, die je niet bij de kabel en ook niet bij Digitenne vind. smile

 

Digitenne heeft met 7,50 nog steeds een net pakket met zelfs Private Spice. blush

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rekordc
Dat zou dat wel een oplossing zijn maar ik denk niet dat kpn dat doet, kijk maar naar adsl. Kpn (hetnet) biedt nog steeds 1,5 en 4 mb aan terwel anderen allang over zijn naar 10 of 20 mb.

Rekordc


Ik heb toch echt 8mb van KPN met ook IPTV gekoppeld, ze bieden ook 20mb aan.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft gewoon een low-budget abonnement met slechte beeldkwaliteit. Leuk voor op de camping op een mini-tv.

Toch ken ik veel mensen die het hebben en het wel goed vinden. Die zijn vast niet zo kieskeurig denk ik dan. Heb ook geen zin om met ze te gaan discussieren erover.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beeldkwaliteit van de ingebouwde DVB-t tuner in mijn TV is beduidend beter dan die van de KPN Topfield en Samsung ontvangers.

 

Het is minder dan satelliet maar beduidend beter dan mijn oude waardeloze UPC analoge kabel.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is analoog zonder al te veel ruis al gauw mooier dan digitenne. Heb je iig geen blokjes.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Volgens mij is analoog zonder al te veel ruis al gauw mooier dan digitenne. Heb je iig geen blokjes.

Digitenne is voor mij praktisch per definitie mooier dan analoog. Ruis maakt me echt ziek. Ik zit constant te staren en moet echt flink afstand nemen om het programma te kunnen volgen.

Dan heb ik nog liever een 1,5mbit VBR MPEG2 stream, en Digitenne is een stuk beter dan dat. De blokjes zijn misschien niet fraai, maar ik ga er niet zo van staren.

Het verschilt dus per persoon wat de voorkeur heeft.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...