Ga naar inhoud


KPN bereidt prijsverhoging Digitenne voor


Gast Deevie

Aanbevolen berichten

Citaat:
Telecombedrijf KPN bereidt momenteel in alle stilte een prijsverhoging voor van zijn digitale-televisiedienst Digitenne die voor zowel nieuwe als huidige klanten geldt. KPN zelf wil de geruchten bevestigen noch ontkennen.

Digitenne-decoder met doos Vanaf 1 oktober wordt het standaard Digitenne-abonnement met 23 zenders met enkele centen verhoogd tot 7,50 euro per maand. Het voetbalpakket wordt vier euro per maand duurder en zal na de prijswijziging tien euro per maand kosten. De tuners die gebruikers van de digitale tv-aanbieder huren gaan vanaf oktober 3,50 per maand kosten, vijftig cent meer dan nu voor extra ontvangers moet worden betaald.

KPN, eigenaar van Digitenne, wil de prijsverhoging niet bevestigen. Op zijn interne communicatienetwerk heeft het telecombedrijf de prijsverhoging echter al wel aangekondigd, waardoor retailwinkels als Primafoon en KPN Business Center al op de hoogte zijn van de prijsverhoging, zo blijkt uit navraag door Tweakers.net.

De prijsverhoging zou niet alleen voor nieuwe klanten gelden, maar ook van toepassing zijn op reeds bestaande klanten. Het is nog niet bekend of en wanneer KPN zijn klanten hierover gaat informeren.

bron: tweakers.net
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: PetrosCrete
Ik stap binnenkort gewoon over naar de oude kijkdoos, weinig mensen die nog weten hoe ze gemaakt moeten worden. Kaarsje erbij en maar gluren! :D

Ik moet toegeven, er zijn genoeg programma's op TV die stukken irritanter zijn dan een kijkdoos.

Maar het blijft mijns inziens een goede prijs, vergeleken met de andere aanbieders. Bij CDS zou ik voor hetzelfde, maar dan zonder VRT en BBC Prime, €28,50 per maand kwijtzijn (3 kastjes kijken zonder sharezooi). En kabel is sowieso geen alternatief.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel één groot nadeel en dat is de beeldkwaliteit, heb je een beetje formaat lcd of plasma is het eigenlijk niet te doen. CDS is ook niet echt goed maar wel veel beter.

 

Ik gebruik digitenne dan ook voornamelijk als backup en om mijn kinderen op de slaapkamer op een goedkope manier tv te kunnen laten kijken.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Er is wel één groot nadeel en dat is de beeldkwaliteit, heb je een beetje formaat lcd of plasma is het eigenlijk niet te doen. CDS is ook niet echt goed maar wel veel beter.

Oplossing is vrij simpel: geen te grote TV kopen. Scheelt je nog geld ook. laugh

Analoge TV is ook geen oplossing, dat is op een 20" LCD al niet om aan te zien.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is KPN met deze prijsverhoging nog altijd de goedkoopste aanbieder in digitale-tv. Het blijft een net pakket voor die prijs, inclusief de VRT en BBC Prime. Daar kan CDS nog wat van leren. De VRT hoort voor mij tenminste nog altijd thuis in het basispakket...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je adverteert met vaste lage prijs moet je je daar ook aan houden. Overigens is de verhoging zeker niet enkele centen maar met 55 cent, zo'n 8%.

 

En dan nog iets: op de KPN-site wordt nog steeds geadverteerd met Tele 2-voetbal......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: PieterB
Als je adverteert met vaste lage prijs moet je je daar ook aan houden.

Dat gaat ergens anders over. CDS bijvoorbeeld heeft een mooi kleurig vlak met dingen als "ACTIE Entertainmentpakket €14,95 per maand!" op hun site/folders/brieven.

Met in hele kleine lettertjes "eerste 3 maanden". Dat is wat KPN met "vast" wil zeggen, het is geen onrealistisch* laag tarief voor de eerste paar maanden.

* De eerste-3-maanden prijzen van CDS zijn eigenlijk realistischer dan wat ze nu vragen maar dat gaat mijn punt voorbij.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

De goedkoopste digitale provider is nog altijd CDS... nog net geen 5 Euro per maand voor het SetTop pakket. Echter inclusief de Belgen is Digitenne de goedkoopste met binnenkort 7.50 per maand... 55 cent omhoog lijkt veel op de verhoging die CDS heeft doorgevoerd voor het Basis en Familie pakket. Digitenne houdt het relatieve verschil dus, indien deze geruchte juist zijn, gelijk...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
De goedkoopste digitale provider is nog altijd CDS... nog net geen 5 Euro per maand voor het SetTop pakket.

Moet je wel bijzeggen dat voor een paar euro minder je een pakket krijgt dat op geen enkele manier op het pakket van Digitenne lijkt. Ik zou nooit een abo nemen met alleen maar SBS en RTL, het is mij juist te doen om Discovery. Iemand anders hier om NGC. Om nog maar over al die andere zenders te zwijgen. En het settoppakket gaat er sowieso uit, dat gaat gewoon standaard ieder jaar met een tientje omhoog.

Bij dat STB heb je dan ook maar één smartcard die ook nog eens een ton kost in aanschaf en activatie, terwijl diezelfde smartcard bijna niets kost bij Digitenne èn je ook nog eens €89,95 terugkrijgt (je kan er net geen winst op maken).

Als ik een beperkt pakket als STB zou overwegen dan zou ik eerder gewoon voor Nederland 1/2/3 gratis gaan. Helemaal geen abo dus.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... gewoon net als ik doen en niet naar de NL zenders kijken smile Duitse zenders zijn gratis, en hebben volgens mij nog betere programma's ook! Daarnaast betaal ik wel voor de Zweedse zenders (die ook ieder jaar duurder worden), en heb ik een irdeto kaartje waarmee ik gratis NL1,2, en 3 kan bekijken (maar dat is zelden)...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Nogmaal beste satvrienden, alles wordt in rap tempo duurder, kijk maar eens naar het inflatiecijfer, dan is die verhoging toch niet zo schrikbarend?

Ik kan er ook wel mee leven (afgezien van dat het een domme zet is om het nu te doen, net nu er straks nieuwe masten aangezet worden), maar in andere landen zijn de standaard commerciële zenders gratis. Gratis + 10% inflatie = nog steeds gratis.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...