Ga naar inhoud


[800] Is het verstandig om deze aan te schaffen ?


Mecoi

Aanbevolen berichten

Juist een week deze DM800 in gebruik met interne HDD 80Gb. (85xxx reeks)

Voornamelijk naar HD kanalen gekeken, zonder enige vastlopers.

Het bakje wordt warm, wel warmer dan mijn db7020.

 

Het enigste problemen dat ik soms zie, is wanneer de stroom adapter wordt afgeschakeld en onmiddellijk terug wordt aangeschakeleld, dat ik geen ontvangst heb.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik zou zoals Ron hier post, en hij heeft er verstand van, nog even wachten.

Ik heb vooral het uitstekende test topic over de eerste indrukken van Toxic(Q) gevolg en nogmaals daarvoor mijn volle dank!

Ook ik heb interesse in de aanschaf maar wacht eerst dat de hardware problemen bij Dream zijn opgelost

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Code:
Dat zou je inderdaad kunnen doen, maar op dit moment zou ik niets kopen. Er zijn wel degelijk problemen met die 800 en Dream heeft ze duidelijk nog steeds niet onder controle.Voor zover ik in kan schatten waren alleen de eerste boxen uit de serienummer reeks 84 redelijk goed. De nieuwere versie worden als ze een uurtje op astra HD staan vreselijk warm en dat is gegarandeerd erg slecht voor de hardware.


Heel wijze suggestie Ron.
Ben zopas terug van een driedaagse bij mijn schoonzus in Limburg en had de bedoeling om eens de grens over te steken en mij zo ene 800 HD aan te schaffen. Heb de verkoper gevraagd om eens 10 minuten te laten staan op enkele astra HD kanalen en na een tiental minuten liepen die vast. Verkoper was niet blij dat ik die 800 HD eerst eens wilde testen , maar ja klant is koning nietwaar. Dus ik wacht lekker af tot er een hardwarematige oplossing komt ( als was de verleiding nog zo groot ) en in die tijd zullen de prijzen ook wel zakken.
Geduld is een mooie deugd wink

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik gewoon niet snap is dat dit met het testen al niet eruit is gekomen...

 

Als je deze boxen maakt dan zet je van elke serie er toch een paar een aantal uren (of een dag) in verschillende mogelijkheden (geen HDD, HDD, extern HDD, USB stick, Geen USB etc etc etc) aangesloten op verschillende sats om te kijken wat er gebeurt...

 

Zelfs condomen worden uitvoerig getest....

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Wat ik gewoon niet snap is dat dit met het testen al niet eruit is gekomen...

Als je deze boxen maakt dan zet je van elke serie er toch een paar een aantal uren (of een dag) in verschillende mogelijkheden (geen HDD, HDD, extern HDD, USB stick, Geen USB etc etc etc) aangesloten op verschillende sats om te kijken wat er gebeurt...

Zelfs condomen worden uitvoerig getest....


Inderdaad een vreemde zaak, ik snap best dat er softwarematige bugs kunnen optreden maar de werking van de hardware zou toch uitvoerig getest moeten zijn.

Ook blijf ik het vreemd vinden dat de Dreamboxen zo heet worden, ook de 7025, kan men wel zeggen dat de electronica daar tegen kan maar het kan nooit goed zijn.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben andere landen andere problemen en zijn er dan meerdere versies?

 

In Engeland kun je je 800 met een image naar keuze krijgen en zijn volgens een dealer (Spectrum) daar de problemen met de tuner voorbij en worden ze getest(!?) uitgeleverd, lees ik op de JKF site.

---

Although some first release HD Dreambox 800's were faulty it was down to some faulty tuner models this has now been sorted and all 800's will be put on test prior to despatch and we will load the image of your choice please note the DVI output handles Dolby Digital so you don't have to use a seperate optical cable

---

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: Sjattuh
Wat ik gewoon niet snap is dat dit met het testen al niet eruit is gekomen...

Als je deze boxen maakt dan zet je van elke serie er toch een paar een aantal uren (of een dag) in verschillende mogelijkheden (geen HDD, HDD, extern HDD, USB stick, Geen USB etc etc etc) aangesloten op verschillende sats om te kijken wat er gebeurt...

Zelfs condomen worden uitvoerig getest....


Inderdaad een vreemde zaak, ik snap best dat er softwarematige bugs kunnen optreden maar de werking van de hardware zou toch uitvoerig getest moeten zijn.

Ook blijf ik het vreemd vinden dat de Dreamboxen zo heet worden, ook de 7025, kan men wel zeggen dat de electronica daar tegen kan maar het kan nooit goed zijn.


Volgens mij zijn er wel degelijk goed werkende 800's. Die van mij is super stabiel, altijd beeld en geen vastlopers, ook niet op HD kanalen (met de olympische spelen staan die continu aan). Interne harde schijf voor opnemen en afspelen gaat ook super. Wellicht is het in de massa productie ergens mis gegaan (andere specificaties van electronische onderdelen?)...

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rinlin
Wellicht is het in de massa productie ergens mis gegaan (andere specificaties van electronische onderdelen?)...


Inderdaad.. Persoonlijk vermoed ik ook dat dit het probleem is wat er is ontstaan.

Dat zie je wel vaker met verschillende electronica produkten: de overstap van pre-produktie series naar produktie.

De 'vroege' modellen (84... serienummer) lijken weinig to geen problemen te hebben. Zijn wellicht nog vrij 'handmatig' in elkaar gezet en met onderdelen die in kleine aantallen waren ingekocht tbv. ontwikkeling en eerste produktie.

Dat zou er op wijzen dat in de basis het ontwerp van de 800 op zich OK is en de zaak gewoon goed moet functioneren. Deze units hebben blijkbaar geen problemen.

Ergens zijn ze overgeschakeld op grotere produktie, wellicht gedeeltelijk uitbesteed, en toen is er iets niet goed gegaan met component-selectie of montage en is het probleem in de latere series opgetreden.

Hadden ze dit kunnen ontdekken? Ja en nee.. Steekproeven doe je met een massa-produktie en ook de 86... reeks heeft z'n 'goede' exemplaren ertussen. Je kunt de foute dus missen.

Hooguit moeten ze dus hun steekproeven verbeteren om een betere kans-berekening te kunnen maken dat de rest van de produktie OK is aan de hand van de proeven.

Iedere unit afzonderlijk een uur of meer testen oid. is niet praktisch haalbaar wil je een redelijke produktie halen per dag. (nog afgezien van de kosten die je moet maken.. zou hij wel een heel stuk duurder moeten worden)

Ze zullen hooguit een basis functionaliteit-test ondergaan van een paar minuten om zeker te stellen dat ze niet defect zijn aan het eind van de assemblage-lijn.

Hopelijk krijg ik 'm binnenkort weer terug.. Verder erg tevreden over de functionaliteit en werking van de ontvanger zelf.

Bye, Arno.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk persoonlijk dat er aan het ontwerp wel degelijk wat mankeerd, maar of dat ook de directe oorzaak is van de huidige problemen weet ik niet.

Zoveel warmte producerende hardware in zo'n klein kastje zonder geforceerde koeling stoppen is al een designfout op zich.

Ik hoop dat ze een manier vinden om minder warmte te produceren zonder in performance in te moeten boeten, maar persoonlijk vond ik het idee van de importeur nog het beste. Gewoon kiezen voor een iets grotere behuizing waar de 2,5" HDD en de tuner niet meer boven het mainboard zweven en de voeding intern geplaatst is. Dan ben je meteen van het gedonder af en als dat niet voldoende is, kan er in ieder geval zonder problemen een kleine stille fan in.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren mijn vaste satwinkel gebeld om te vragen naar een dm800 .

De verkoper raadde mij de koop af. Hij had diverse boxen retour gekregen met vastlopers op HD-kanalen en ook kapotte tuners.

 

Het grote voordeel dat de DM800 niet aan de wensen voldoet is dat mensen eindelijk eens zien dat er op Sat4all ook een eerlijk oordeel wordt gevormd over Dream-Multimedia apparatuur en het forum dus niet altijd de Dreamboxen ophemelt zoals jarenlang door bepaalde lieden beweerd werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Dat vind ik dan toch ronduit teleurstellend van het A merk Dream Multimedia!


A-merk? Ik ben altijd een Dreambox-fan geweest, en misschien nog wel, maar om het nu een A-merk te noemen gaat me toch te ver.
DMM boxen hebben een hoog hobby gehalte, waar eigenlijk geen andere merken in de buurt komen. Maar als je alles onder elkaar zet wat er al niet voor problemen met hardware geweest zijn in de loop der jaren wordt je toch niet vrolijk. En dan heb ik het nog niet eens over de halve software, welke door hobbyisten naar een bruikbaar niveau is getild.

Inmiddels zijn we al 2 maanden verder ná de eerste klachten met de 800, en nog steeds is er geen officieel statement van DMM en ook hebben ze de oplossing nog niet.
Dat verhaal van de slechte soldeerverbindingen ken ik ook, maar waarom kunnen ze dan bij een volgende fabricagerun niet garanderen dat het euvel opgelost is? Kan er bij mij niet in.
Ik heb zelf al een box welke 4 weken weg is, ik vindt dit ronduit schandalig.
Het standpunt van de NL-distributeur kan ik begrijpen, hij heeft hierin gewoon gelijk, hij krijgt alle shit op zijn dak, net als de dealers die er handen vol werk mee hebben.
Kijkende naar de huidige gang van zaken rond de 800, het stil liggen van de reparaties door gebrek aan onderdelen, de acties om geld binnen te krijgen voor DM8000 testboxen, geven mij een heel onsmakelijk gevoel.
Ik denk dat DMM hiermee onherstelbare schade heeft opgelopen, maar dat zal de toekomst uit moeten wijzen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn serienr gechecked en mijn box is (87xxx) serie.

 

Freeze probleem heb ik alleen op PremeireHD gehad. Nu met de olympic games kijk ik ook veel eurosport hd, en moet zeggen dat ik nog geen één keer een vastloper heb gehad!

 

Ga maar eens mijn box goed testen en anders retour. We hebben natuurlijk niks aan een halve box die niet eens normaal HD kan weergeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...