Ga naar inhoud


[800] Is het verstandig om deze aan te schaffen ?


Mecoi

Aanbevolen berichten

Citaat:
En dan heb ik het nog niet eens over de halve software, welke door hobbyisten naar een bruikbaar niveau is getild.

 

Alleen op dit punt ben ik het dus niet met jou eens.

Dream Multimedia heeft de software toch echt wel voor 99,5% zelf werkbaar gemaakt. Hobbyisten hebben suggesties gedaan, zelfs hier en daar verbeteringsvoorstellen aangedragen en zelf images gemaakt die het werk van Dream Multimedia samenvatten met een stel softcams en plugins, maar veel meer dan dat zijn al die alternatieve images (óók Pli) toch echt niet.

Om nu te zeggen dat een dreambox zonder de hobbyisten nooit fatsoenlijke software zou hebben gehad, is echt zwaar overdreven en getuigt wederom van een overschatting van eigen inbreng/kunnen.

Ik wil hier dus NIET mee zeggen dat we niet heel blij moeten zijn met een Gemini, Pli, Ronaldd, Ozoon en hoe ze verder allemaal heten, maar vaak wordt de indruk gewekt dat dergelijke teams hele userinterfaces zelf schrijven en dat is dus gewoon onzin! ze maken hooguit een aantal download en plugin menu's en zelfs die bestaan voor 99% uit het callen van enigma 1/2 code die voor 95% door Dream is geschreven.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast jansen5554
Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Zoveel warmte producerende hardware in zo'n klein kastje zonder geforceerde koeling stoppen is al een designfout op zich.......... Gewoon kiezen voor een iets grotere behuizing waar de 2,5" HDD en de tuner niet meer boven het mainboard zweven en de voeding intern geplaatst is. Dan ben je meteen van het gedonder af en als dat niet voldoende is, kan er in ieder geval zonder problemen een kleine stille fan in.

Ron


Helemaal mee eens.
De processor moet een grote prestatie leveren door de HD data om te ZZ in beeld.In een grote pc kast zitten daarvoor coolers.
Wat mij dan ook op een tijdelijke oplossing brengt (niet van mijzelf overigens), die al door een aantal mensen met succes wordt toegepast,nl een laptop-cooler eronder ZZ.
Eerst regelmatig vastlopers en nu nog maar 2 a 3 maal per week. Daarnaast geen ontvangst ned HD zenders op astra 3 11778 V 27500 waarvan ik de tuner verdenk, aangezien de rest het wel doet.
Ik wil echter wachten met opsturen totdat de eerste series zonder problemen worden geleverd.Dat geeft dan aan dat ze de problemen onder controle hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Hobbyisten hebben suggesties gedaan, zelfs hier en daar verbeteringsvoorstellen aangedragen en zelf images gemaakt die het werk van Dream Multimedia samenvatten met een stel softcams en plugins, maar veel meer dan dat zijn al die alternatieve images (óók Pli) toch echt niet.
Om nu te zeggen dat een dreambox zonder de hobbyisten nooit fatsoenlijke software zou hebben gehad, is echt zwaar overdreven en getuigt wederom van een overschatting van eigen inbreng/kunnen.

Dat klinkt alsof hier iemand met jarenlange developerservaring spreekt, die duidelijk weet wie wat heeft gecommit, en die perfect inzicht heeft in de code van alle image producenten. Of getuigd dit statement wederom van stemmingmakerij zonder het hard te kunnen maken?

Feit is wel dat veel producenten inderdaad weinig aan enigma zelf aanpassen, en er uitsluitend add-ons aan plakken. Maar lang niet allemaal doen ze dat, en die dien je dan ook het respect te geven dat ze verdienen. Feit is ook dat de meeste ontwikkelaars zelden code aan het publiek domein doneren, zodat uiteraard het meeste van wat in CVS staat gecommit is door Dream. Maar lang niet alles. En gezien de relatie tussen Dream en een aantal ontwikkelaars zou daar ook best wel eens code vandaan kunnen komen. Dit allemaal los van de wijzigingen die die ontwikkelaars (al dan niet namens hun team) zelf in CVS aanbrengen.

In vind het niet zo bijzonder fraai dat je in jou uitspraak alle ontwikkelaars/image bouwers over een kam scheert zonder (en daar ben ik redelijk zeker van) dat je over echt inhoudelijke kennis beschikt. En nog minder fraai dat je je zo laagdunkend uitlaat over de mensen die, geheel belangenloos, vele tientallen uren per week bezig zijn met het verbeteren van het product. Zodat mensen als jij meer plezier aan een dreambox kunnen beleven.

-- reactie op persoonlijke titel --
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En nog minder fraai dat je je zo laagdunkend uitlaat over de mensen die, geheel belangenloos, vele tientallen uren per week bezig zijn met het verbeteren van het product.

Laat mij dat citaat eens zien waarin Toxicq zich laagdunkend uitlaat???

 

Hij schrijft toch duidelijk:

Citaat:
Ik wil hier dus NIET mee zeggen dat we niet heel blij moeten zijn met een Gemini, Pli, Ronaldd, Ozoon en hoe ze verder allemaal heten

 

 

Jij bent eerder degene die zich laagdunkend uitlaat met onder andere de tekst:

Citaat:
Of getuigd dit statement wederom van stemmingmakerij zonder het hard te kunnen maken?

 

Ook de moderators waaronder Toxicq zijn vele tientallen uren per week belangenloos bezig.

 

Jammer dat je zo een negatieve toon moet voeren. Je kan ook de discussie zonder rotopmerkingen voeren door met argumenten te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Off topic..

 

Kunnen al die moderators, core members etcetc gewoon niet eens met zijn allen in een cafe gaan zitten en lekker veel zuipen. Ik word af en toe niet goed van dat gekift op elkaar. Laten we het over Dreamboxen hebben en hoe we elkaar kunnen helpen er het meeste uit te halen en elkaar niet steeds aan te vallen op woorden en het gebruik daarvan.

 

..On topic

 

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jansen5554
Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Zoveel warmte producerende hardware in zo'n klein kastje zonder geforceerde koeling stoppen is al een designfout op zich.......... Gewoon kiezen voor een iets grotere behuizing waar de 2,5" HDD en de tuner niet meer boven het mainboard zweven en de voeding intern geplaatst is. Dan ben je meteen van het gedonder af en als dat niet voldoende is, kan er in ieder geval zonder problemen een kleine stille fan in.

Ron


Helemaal mee eens.
De processor moet een grote prestatie leveren door de HD data om te ZZ in beeld.In een grote pc kast zitten daarvoor coolers.
Wat mij dan ook op een tijdelijke oplossing brengt (niet van mijzelf overigens), die al door een aantal mensen met succes wordt toegepast,nl een laptop-cooler eronder ZZ.
Eerst regelmatig vastlopers en nu nog maar 2 a 3 maal per week. Daarnaast geen ontvangst ned HD zenders op astra 3 11778 V 27500 waarvan ik de tuner verdenk, aangezien de rest het wel doet.
Ik wil echter wachten met opsturen totdat de eerste series zonder problemen worden geleverd.Dat geeft dan aan dat ze de problemen onder controle hebben.


2 a 3 vastlopers per week???

Ik wil nul vastlopers! Je zal maar net iets opnemen wat je echt niet wil missen.

Ik blijf voorlopig mooi bij de 7025 en de 7020, daarmee heb ik zelden of nooit vastlopers.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met twee of drie vastlopers per week op een box die dag en nacht aanstaat kan ik voorlopig goed mee leven en dat er een laptopcooler onderstaat maakt me niet uit is misschien nog wel beter ook bij een box die zoveel warmte produceerd , tot nu toe kijk ik dankzij deze ingreep probleemloos de OS en zolang ik verhalen hoor over loszittende soldeernaden en nog meer mankementen van deze strekking blijft mijn box gewoon hier .

Als ik de 800 nog niet had gehad dan zou ik wel gewacht hebben om hem nu te kopen , maar om dezelfde reden eerst weten wat er precies fout zit ...

 

Regards DJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is duidelijk dat er boxen zijn die niet vastlopen maar wel warm worden en dat er boxen zijn die wel vastlopen en heet worden, zeer heet. Eentje die warm wordt en niet vastloopt is goed en eentje die heet wordt en vastloopt is niet goed. Bij die niet goed zijn helpt een cooler, maar dat is in mijn ogen alleen maar een maskeeroplossing - in feite worden deze boxen simpelweg te heet en zijn dus defect...

 

Als ik een box koop wil ik er zeker van zijn dat deze niet vastloopt en alleen maar warm wordt (ook al is het warmer dan een DM7000)... Als ik dit forum lees dan is de kans zeer groot dat ik een box koop die te heet wordt en vastloopt. Dus ik w88 ff....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AlanS
Jammer dat je zo een negatieve toon moet voeren. Je kan ook de discussie zonder rotopmerkingen voeren door met argumenten te komen.

Dit is een opmerking die je aan de moderator in kwestie had moeten geven.

Ik lees al jaren mee op dit bord, en ik moet de eerste post van hem nog zien waarin hij Dream NIET de hemel in prijst, en de rest naar beneden duwt. Met negatieve uitlatingen ten aanzien van de inspanningen van die rest. Met uitspraken die hij niet met feiten kan staven. En daar reageer ik op. Daarmee zet hij een negatieve toon, en dat heet stemmingmakerij.

Je zou potdomme nog zeggen dat hij daar op de loonlijst staat.

Maar goed, ik begrijp dat ik zoals velen voor mij de mond word gesnoerd, ik zal me dus verder maar weer van reactie weerhouden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus

Ik wil nul vastlopers! Je zal maar net iets opnemen wat je echt niet wil missen.



Er zijn ook dm800 's die nul vastlopers hebben.
Soms staat ie hier van 14.00 tot 19.00 uur
op HistoryHD of NGC HD terwijl de tv uit staat.
doe ik de tv weer aan,dan werkt de 800 nog netjes door.

Mijne kopen??? smile ( Grapje)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik lees al jaren mee op dit bord, en ik moet de eerste post van hem nog zien waarin hij Dream NIET de hemel in prijst,

 

Daar zijn er genoeg van maar kennelijk wil je die niet zien. Dat noemen ze tunnelvisie.

 

Citaat:
Ik lees al jaren mee op dit bord

 

Had het bij alleen lezen gehouden want ik ben van mening dat je hier de sfeer verziekt door het feit dat je onwaarheden verkondigd.

 

Echter begin ik door de macht der gewoonte op de stoel van de moderator te zitten en dat is mijn taak niet meer.

Ik zal mij verder onthouden van kritiek en dat overlaten aan het moderatorteam.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...